شنبه 

7 ژوئیه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اخبار کردستان و ايران 7 ارديبهشت 1392

اخبار کردستان و ايران 7 ارديبهشت 1392

-زندانی سياسی زانيار مرادی در وضعيت جسمی خطرناکی به سر می برد
-خودکشی زن ٣٨ ساله در پيرانشهر
-کبودوند: توقف نقض حقوق‌بشر در ايران نيازمند اقدامات جدی‌تر است
-پيشنهاد غرب به ايران/ تبديل اورانيوم غنی‌سازی شده در مصارف پزشکی
-آمريکا خواهان دسترسی قضات اروپا به پرونده محرمانه فعاليتهای اتمی رژيم آخوندی شد
-احضار کاردار عربستان به وزارت خارجه رژيم
-ايران اسلامیØ› رتبه چهارم جهان در طلاق

زندانی سياسی زانيار مرادی در وضعيت جسمی خطرناکی به سر می برد

زندانی سياسی کرد زانيار مرادی که هم اکنون در زندان گوهردشت کرج، محبوس است، در وضعيت جسمی خطرناکی به سر می برد. اين زندانی بر اثر شکنجه های وحشيانه دچار شکستگی مهره کمر شده و بايستی تحت عمل جراحی قرار گيرد، اما دژخيمان از اين کار ممانعت می کنند.



خودکشی زن ٣٨ ساله در پيرانشهر

به دلايل نامعلومی يک خانم ميانسال در شهر پيرانشهر با حلق‌آويز نمودن خود، به زندگی‌اش پايان داد.
برپايه‌ی گزارش ارسالی به آژانس خبررسانی کُردپا، صبح روز گذشته زنی ٣٨ ساله به نام "نسرين" به دلايل نامعلومی در منزل شخصی خود اقدام به خودکشی کرد.
وی متأهل، همسر عبدالقادر داسه و دارای سه فرزند بوده است. برخی منابع، افسردگی را عامل خودکشی اين زن در پيرانشهر عنوان می‌کنند. نسرين بوسيله‌ی حلق‌آويز نمودن خود اقدام به خودکشی کرده بود. تا کنون علت اصلی خودکشی اين زن ميانسال نامعلوم می‌باشد.



کبودوند: توقف نقض حقوق‌بشر در ايران نيازمند اقدامات جدی‌تر است

رئيس سازمان دفاع از حقوق‌بشر کُردستان خواستار به کارگيری ساز و کارهای موثرتر بين‌المللی برای توقف نقض حقوق‌بشر در ايران شد. محمدصديق کبودوند طی نامه‌ای از زندان اوين تهران، گزارش اخير احمد شهيد درباره‌ی وضعيت حقوق‌بشر در ايران را از آن جهت که گستردگی و سيستماتيک بودن نقض حقوق بشر را مورد تاييد قرار داده، حائز اهميت دانسته است. در بخش ديگری از اين نامه که وب‌سايت سازمان دفاع از حقوق‌بشر کُردستان آن را منتشر کرده، آمده است: تعرض و تجاوز به حقوق بنيادين و آزادی‌های اساسی ايران در دهه‌ها، سال‌ها، ماه‌ها و روزهای گذشته انکارناپذير و غيرقابل توجيه است و از آنجا که روند تهديد نقض گسترده و یا سلب حقوق و آزادیهای مردم تا به امروز متوقف نشده و يا حتی سير نزولی به خود نگرفته است و از آنجا که هيچگونه تغيير و اصلاح قابل توجه در رفتار ناقضان حقوق‌بشر و تعاملی به احترام به حقوق وآزادی های اساسی مردم از سوی اربابان قدرت تاکنون نشان داده نشده است، بنابراين اقدامات جدی‌تر ضرورت می‌يابد. کبودوند در ادامه می گويد: انتظار اين است که مکانيزم بين‌المللی حقوق‌بشر و وجدان بيدار جامعه‌ی جهانی افزون بر نظارت‌های گسترده‌تر بر وضعيت حقوق‌بشر به مثابه‌ی فرودستی اخلاقی و حقوقی و انسانی از سازو کارهای موثرتری جهت توقف روند نقض فاحش و سيستماتيک حقوق‌بشر در ايران کمک می‌گيرد.




پيشنهاد غرب به ايران/ تبديل اورانيوم غنی‌سازی شده در مصارف پزشکی

حکومت ايران با توقف غنی‌سازی اورانيوم به شرط لغو عمده‌ی تحريم‌ها، موافقت خواهد کرد. رسانه‌های غربی به نقل از ديپلمات‌ها گزارش داده‌اند که کارشناسان فنی ايران در استانبول بصورت بنيادی و اسلايد به اسلايد در رابطه با پيشنهاد گروه ١+٥ مذکره کردند. اساس پيشنهاد غرب به ايران طبق گزارش وب‌سايت المانيتور، توقف غنی‌سازی اورانيوم ٢٠ % برای مدت ٦ ماه است. همچنين در مذاکرات کارشناسان فنی که اواخر سال گذشته در شهر استانبول ميان ايران و گروه ١+٥ برگزار شد از حکومت ايران خواسته شده که ذخيره‌ی اورانيوم ٢٠  درصدی موجود را نيز به برای مصارف پزشکی به اکسيد تبديل کند. گفته می‌شود که ايران حدود ١٩٠  کيلوگرم اورانيوم با غلظت ٢٠ % در اختيار دارد. اسرائيل رسيدن حکومت ايران به ٢٤٠  کيلوگرم اوارنيوم غنی‌شده را خط قرمز اين کشور تعيين کرده است. در مقابل، ديپلمات‌های غربی تعهد داده‌اند که درصورت موافقت ايران با پيشنهاد ارائه‌شده، تحريم تجارت طلاء و مواد شيميايی برداشته خواهد شد.




آمريکا خواهان دسترسی قضات اروپا به پرونده محرمانه فعاليتهای اتمی رژيم آخوندی شد
ا
به گزرش رويتر، آمريکا از اتحاديه اروپا خواست اطلاعات محرمانه را در مورد فعاليتهای اتمی رژيم آخوندی در اختيار قضات اروپا قرار دهد. يک مقام وزارت خارجه آمريکا گفت، کشورش در مورد ارائه درخواست استيناف رژيم ايران به دادگاههای اروپايی نگران است که ممکن است تحريمها عليه اين حکومت را سست کند. اين مقام رسمی به خبرگزاری رويتر در خلال سفرش به بروکسل گفت، سياستمداران از واشينگتن اين موضوع را با دولتهای اروپايی و نهادها مورد بحث قرار داده اند و از آنها خواستار تهيه راه حلهايی بر اساس مقررات شده اند که برای مثال به قضات اجازه دهد که اطلاعات را به شيوه ای محرمانه بررسی کنند.




احضار کاردار عربستان به وزارت خارجه رژيم

ايسنا: در پی انتشار ادعای يی‌اساس وزارت کشور عربستان سعودی مبنی بر مرتبط کردن يک شبکه جاسوسی در اين کشور به جمهوری اسلامی ايران، کاردار عربستان سعودی در تهران در غياب سفير اين کشور به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شديد جمهوری اسلامی ايران به اين ادعاها و فضاسازی رسانه‌ای پيرامون آن به وی ابلاغ شد. رئيس اداره اول خليج فارس وزارت امور خارجه در اين ديدار ضمن رد کامل اين ادعاها از وی خواستار ارائه توضيحات رسمی در خصوص اين ادعاها شد.




ايران اسلامیØ› رتبه چهارم جهان در طلاق

سايت راه ديگر: نگاه آماری به وضعيت طلاق در ايران، صرفنظر از بررسی عميق علل و پيامدهای آن از اين نظر حائز اهميت است که با افزايش روند صعودی منحنی های طلاق، ايران در آينده ای نزديک با يک چالش بزرگ در حوزه خانواده روبرو خواهد بود.
رشد نگران کننده طلاق در ايران سبب شده است که کشورمان پس از آمريکا، دانمارک و مصر، چهارمين کشور پرطلاق دنيا محسوب شود.
بر اساس آمارهای رسمی سازمان ثبت احوال روزانه ۳¸± زوج در ايران از يکديگر طلاق می‌گيرندØ› بعبارت ديگر به طور متوسط در هر ساعت ±۶ زوج.


11 سال و 6 ماه و 1 روز و 4 ساعت و 45 دقیقه پیش

اخبار کردستان و ايران 7 ارديبهشت 1392

اخبار کردستان و ايران 7 ارديبهشت 1392

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]