جمعه 

8 آوریل2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اخبار کردستان و ايران 15 فروردين 1392

اخبار کردستان و ايران 15 فروردين 1392

-انفجار مين و رعد و برق در پيرانشهر و سقز حادثه آفريد
-در خرمشهر ٩ شهروند عرب بازداشت شدند
-آمانو: نگران فعاليت مخفيانه‌ی هسته‌ای حکومت ايران هستيم
-افشای آموزش نيروهای سپاه قدس در کربلا و اعزام آنها به سوريه
-وزير خارجه امارات اقدامات مداخله جويانه رژيم آخوندی را محکوم کرد
-محکوميت دو زندانی به اتهام توهين به خامنه ای در فضای مجازی

انفجار مين و رعد و برق در پيرانشهر و سقز حادثه آفريد

در حادثه‌ی انفجار مين در پيرانشهر و رعد وبرق در سقز چهار شهروند کُرد کشته و زخمی شدند.
بنابه گزارش ارسالی به آژانس خبررسانی کُردپا، امروز پنجشنبه پانزدهم فروردين ماه ١٣٩٢، يک شهروند کُرد به نام "حسين روانان" ٣٠  ساله، اهل روستای " انديزه" از توابع شهرستان پيرانشهر می‌باشد که جان خود را از دست داد. اين شهروند کُرد هنگام چرای دام در اطراف پاسگاه نظامی روستای "پسوه" در اثر برخورد با مين‌های کاشته به شدت از ناحيه‌ی شکم، مجروح شده که بلافاصله به بيمارستان پيرانشهر منتقل گرديده، اما به دليل شدت جراحت وارده جان خود را از دست می‌دهد. يک منبع مطلع به خبرنگار کُردپا گفت: اين شهروند کُرد به دليل انفجار مين‌های به جای مانده از دوران جنگ هشت ساله ايران و عراق جان خود را از دست داده است.بنابه آمارهای دولتی، بعد از اتمام جنگ ٨ ساله‌ی ايران ــ عراق، حدود ٤٠  ميليون مين و گلوله‌ی عمل نکرده در ٥ استان غربی ايران بجای مانده بود.
همچنين شب گذشته چهاردهم فروردين‌ماه، سه شهروند کُرد در نزديکی روستای "بسطام" از توابع سرشيو در شهرستان سقز بر اثر برخورد رعد و برق با آنها دچار حادثه می‌شوند. بر اثر برخورد رعد و برق به اين سه نفر، يکی از آن‌ها به نام "عايشه سليمی" ٣٥ ساله جان باخته و دو نفر ديگر به نام‌های "زانا رحيم زاده" ١٣ ساله و "مريم رحيم زاده" ٣٠  ساله دچار سوختگی ناشی از از رعد و برق شده که جهت مداوا به بيمارستان شهرستان سقز منتقل می‌شوند.



در خرمشهر ٩ شهروند عرب بازداشت شدند

شمار بازداشت شدگان شهروندان عرب در شهرهای مختلف استان خوزستان از مرز ١٧٠  نفر گذشت. برپايه‌ی گزارش ارسالی به آژانس خبررسانی کُردپا، طی هفته‌های اخير موج گسترده‌ای از بازداشت شهروندان عرب توسط نهادهای امنيتی حکومت ايران صورت گرفته به طوری که شمار بازداشت شدگان از روز يازدهم اسفندماه سال گذشته تا کنون از مرز ١٧٠  نفر گذشته است. در همين رابطه روز دوشنبه دوازدهم فروردين ماه، ٩ نفر از شهروندان عرب در شهر خرمشهر "محمره" به نام‌های "عزيز صالحی، باقر مقدم، صالح نصری، عبدالله موسوی، جارالله هاشمی، ابراهيم صالحی، کاظم عبيداوی و احمد ساعدی" توسط نيروهای اطلاعات حکومت ايران بازداشت شده‌اند. بنابه گفته‌ی فعالان حقوق‌بشر عرب، بيشتر اين بازداشت‌ها شبانه و با يورش به منازل شهروندان عرب صورت گرفته و سپس آنان را به بازداشتگاه "عمليات کارون" منتقل و مورد آزار و شکنجه قرار می‌دهند. گفته می‌شود بازداشت گسترده‌ی فعالان سياسی و فرهنگی عرب در هفته‌های اخير به منظور "ایجاد رعب و وحشت "و ممانعت از تظاهرات مردمی در هشتمين سالروز "انتفاضه‌ی" مردم عرب است.



آمانو: نگران فعاليت مخفيانه‌ی هسته‌ای حکومت ايران هستيم

علی‌رغم زيان ١٠ ٠  ميليارد دلاریإ ناشی از تحريم‌های بين‌المللی عليه ايران، حکومت اسلامی همچنان درحال فعاليت هسته‌ای است. مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفت: شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد، ايران "در گذشته و در حال" احتمالا٠‹ فعاليت‌های مخفيانه‌ای برای رسيدن به جنگ‌افزار هسته‌ای انجام داده است. يوکيا آمانو روز گذشته تأکيد نمود که شواهد و مدارک به دست آمده از فعاليت‌های هسته‌ای ايران، سنجش شده‌اند و ما نگران هستيم که اين کشور در ١٠  مرکز جديد هسته‌ای که برای آژانس نامعلوم است، فعاليت خود را آغاز کرده باشد. ابراز چنين موضعی از سوی آمانو که تاکنون ايران به آن واکنش نشان داده در حالی است که دو نهاد آمريکايی در گزارشی اعلام کردند که ايران به خاطر تحريم‌های مرتبط با برنامه‌ی هسته‌ای‌اش بيش از ±۰۰ ميليارد دلار زيان ديده است.از ديگر سو، خاوير سولانا مسؤل سابق سياست خارجی در اتحاديه‌ی اروپا در نشستی در واشنگتن گفت: قبل از برگزاری انتخابات آتی رياست جمهوری ايران و با وجود ادامه جنگ داخلی در سوريه، بعید است مذاکرات هسته‌ای با حکومت ايران به نتيجه برسد. وی سعيد جليلی را پيغام‌آور علی خامنه‌ای در مذاکرات توصيف کرد.



افشای آموزش نيروهای سپاه قدس در کربلا و اعزام آنها به سوريه

يک نماينده العراقيه فاش ساخت که رژيم ايران در شهرستان عين تمر واقع در هشتاد کيلومتری جنوب غرب کربلا، تعدادی را تحت نظارت سپاه قدس آموزش می دهد تا برای اعزام به سوريه از طريق فرودگاه نجف آمادگی کسب کنند.
اين نماينده به روزنامه الوطن سعودی گفت که او گزارشی را به کميسيون امنيت و دفاع پارلمان تقديم کرده که شامل اطلاعاتی در مورد تعداد افرادی که آموزش می بينند و کسانی که بر آموزش آنها نظارت دارند و با اطلاع مسئولان امنيت عراق است. او توضيح داد که اين افراد از طريق هيأتهای زيارت اماکن دينی به عراق وارد می شوند.



وزير خارجه امارات اقدامات مداخله جويانه رژيم آخوندی را محکوم کرد

عبدالله بن زايد وزير خارجه امارات، اقدامات مداخله جويانه رژيم آخوندی را در امور کشورهای حوزه همکاری خليج فارس، محکوم کرد و گفت رژيم ايران با ارتکاب خطاهايی موجب نگرانی کشورهای منطقه شده است.
وی در مصاحبه با خبرگزاری قطر خاطرنشان کرد، از جمله اين خطاها، مخفی کاريهای اتمی و دخالت در امور داخلی برخی از کشورهای عربی است. از اين رو ما به اتخاذ مواضع شديد عليه اين حکومت، که موضع مشترک همه کشورهای حوزه همکاری است روی آورده ايم.



محکوميت دو زندانی به اتهام توهين به خامنه ای در فضای مجازی

بيدادگاه رژيم آخوندی در مراغه دو زندانی سياسی مهدی کوخيان و عباس ولی زاده را، به ترتيب به يک سال وهشت سال زندان محکوم کرد. اين دو زندانی روز دهم دی ماه سال 90 در شهر ملکان دستگير شدند. آنها در ابتدای امر به اداره اطلاعات و بعد به زندان مراغه منتقل گرديدند. اتهام اين دوزندانی، تبليغ عليه نظام و توهين به خامنه ای در فضای مجازی عنوان شده است.


11 سال و 2 ماه و 24 روز و 1 ساعت و 27 دقیقه پیش

اخبار کردستان و ايران 15 فروردين 1392

اخبار کردستان و ايران 15 فروردين 1392

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]