جمعه 

8 آوریل2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اخبار کردستان وايران 16 فروردين 1392

اخبار کردستان وايران 16 فروردين 1392

-دور اول گفتگوهای هسته يی در آلماتی به پايان رسيد
-وزير خارجه کانادا بر لزوم اتخاذ موضعی واحد عليه رژيم آخوندی تأکيد کرد
-اصرار پاسدار سعيد جليلی بر ادامه فعاليتهای اتمی
-حمايت رژيم تهران از اقدام جنون آميز کره شمالی
-توقيف کشتی سلاح رژيم تهران در ساحل مصر
-گرايش بيش از 70 درصد معتادان زن به مواد مخدر صنعتی

دور اول گفتگوهای هسته يی در آلماتی به پايان رسيد

دور اول گفتگوهای هسته يی رژيم ايران با کشورهای پنج به علاوه يک در آلماتی پايتخت قزاقستان به پايان رسيد.
تلويزيون الجزيره گزارش داد تحليلگران انتظار ندارند در اين دور از گفتگوها پيشرفت زيادی حاصل شود، زيرا رژيم ايران درگير انتخابات رياست جمهوری است، علاوه بر آن تحولاتی نيز در کل منطقه در جريان می باشد. تا کنون 10 دور گفتگو طی ساليان اخير منجر به راه حلی نشده است و در اين دور از گفتگوها نيز پيش بينی نمی شود که مسأله يی حل شود.



وزير خارجه کانادا بر لزوم اتخاذ موضعی واحد عليه رژيم آخوندی تأکيد کرد

وزير خارجه کانادا بر لزوم اتخاذ موضعی واحد عليه رژيم آخوندی تأکيد کرد، به گزارش روزنامه کانادايی گلوب اندميل ديدار جان برد وزير خارجه اين کشور از قطر و بحرين به منظور ايجاد اتحاد عليه جاه طلبيهای اتمی رژيم ايران است، بنابر اين گزارش وزير خارجه کانادا با ديدار از دو کشور خليج فارس به رژيم ايران به عنوان هدف مشترکی ميان کانادا و کشورهای مسلمان در خاورميانه می نگرد.
گلوب اندميل افزود: برد انتظار دارد کشورهايی که از نگرانی نفوذ و اقدامات مداخله جويانه رژيم ايران به سر می برند به طور متعهد عليه رژيم ايران بايستند.




اصرار پاسدار سعيد جليلی بر ادامه فعاليتهای اتمی

در آستانه مذاکرات هسته يی در قزاقستان، پاسدار سعيد جليلی بر ادامه فعاليتهای اتمی اصرار ورزيد. وی در دانشگاهی در قزاقستان گفت: جمهوری اسلامی بعد از انتخابات رياست جمهوری با شدت بيشتری از حق غنی سازی خود دفاع خواهد کرد.



حمايت رژيم تهران از اقدام جنون آميز کره شمالی

پاسدار جزايری: کره شمالی چاره‌ای جز مقابله با آمريکا ندارد
معاون ستاد کل نيروهای مسلح گفت: حضور آمريکايی‌ها در کره عامل اصلی تنش‌های گذشته و حال در اين منطقه حساس جهانی است. چنانچه در اين منطقه جنگی رخ دهد آمريکا و متحدانش دچار خسارات زيادی خواهند شد. رئيس ستاد تبليغات دفاعی کشور افزود: چنانچه سازمان‌های جهانی و سازمان ملل متحد از خاصيت لازم و مستقل از قدرت‌ها برخوردار بودند اجازه ورود تنش در شبه جزيره کره را نمی‌دادند و مانع زياده خواهی‌های آمريکا می‌شدند. جزايری تاکيد کرد: کشورهای مستقل زير بار شيطنت‌های آمريکا نمی‌روند و دوران زورگويی‌ها و زياده خواهی‌های آمريکا به سر آمده است.




توقيف کشتی سلاح رژيم تهران در ساحل مصر

تعدادی از روزنامه های مصری و خبرگزاری رسمی ترکيه (آناتولی) با انتشار خبرهايی اعلام کردند: يک فروند کشتی ايران توسط نيروهای امنيتی مرزبانی مصر در دريای سرخ توقيف شده است. اين رسانه ها همچنين مدعی شدند: اين کشتی ايرانی به نام "سويت يک" حامل سلاح بود و عصر ديروز پنجشنبه توسط نيروهای مرزبانی مصر توقيف شد. نيروهای امنيتی مصر 10 نفر موجود در اين کشتی از شهروندان کشورهای مختلف را نيز بازداشت کرده و در حال بازجويی از آنها هستند.تحقيقات و بازجويی های اوليه مرزبانی مصر از سرنشينان اين کشتی نشان می دهد اين شناور در حال حرکت به سمت خاک مصر بود. در اين کشتی تعداد زيادی اسلحه از نوع رگبار، کلاشينکوف، آر پی جی کشف شده است.



گرايش بيش از 70 درصد معتادان زن به مواد مخدر صنعتی

يک آسيب‌شناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به گرايش بيش از 70 درصد معتادان زن به مواد مخدر صنعتی گفت: اين مواد از داروهای تقلبی و اسيد های خطرناک توليد شده و از انواع آن می توان به شيشه، کريستال، کراک و نخ اشاره کرد. وی تصريح کرد: بنابر تحقيقات انجام شده افراد دارای والدين معتاد، فرزندان خانواده های پرجمعيت، ساکنان شهرهای بزرگ و فرزندان طلاق بيشتر در معرض مصر مواد مخدر قرار می گيرند. ابهری در ادامه گفت: گوشه گيری و انزوا، پرخاشگری، عصبانيت، خيره شدن به يک نقطه در طول روز و گم شدن در برخی ساعت از ويژگی افراد معتاد است. وی گفت: بعد از اولين و دومين مصرف فرد دچار حالت سر خوشی و پرواز می گردد و به مرور با استفاده های مکرر به آنها وابسته می شود.




تحريم نفتیØ› پيشنهاد رژيم درمانده برای فروش نفت ارزان

خبرگزاری تسنيم: وزير امور شرکت های دولتی اندونزی از پيشنهاد ايران برای فروش نفت خام به اين کشور خبر داد و مدعی شد ايران اعلام کرده نفت توليدی خود را با قيمت ارزان به اين کشور می فروشد. به گزارش جاکارتا گلوب، وزير امور شرکت های دولتی اندونزی مدعی شد دولت ايران پيشنهاد فروش نفت ارزان به اين کشور را ارائه کرده است. دهلان اسکان گفت: سفير ايران در اندونزی، محمد فرازنده، اين پيشنهاد را در روز پنج شنبه در ديدار با وی مطرح کرده است. فردی به عنوان فرستاده ويژه وزارت انرژی(نفت) ايران نيز فرازنده را در اين ديدار همراهی می کرده است. اين وزير اندونزيايی افزود: «آن ها گفتند نفت خامی دارند که برای پالايشگاه های اندونزی مناسب است و قيمت آن بسيار ارزان تر است. آيا اندونزی تمايلی به خريد دارد?» وی گفت من اين هيئت ايرانی را به شرکت دولتی پرتامينا ارجاع دادم و گفتم اين شرکت است که اختيار دارد به پيشنهاد شما پاسخ دهد.


11 سال و 2 ماه و 23 روز و 9 دقیقه پیش

اخبار کردستان وايران 16 فروردين 1392

اخبار کردستان وايران 16 فروردين 1392

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]