جمعه 

8 آوریل2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

یاد 70مین سال شهادت پیشوا قاضی محمد گرامی باد

یاد 70مین سال شهادت پیشوا قاضی محمد گرامی باد

دهم فروردین در تاریخ ملت کرد، روزی پر از درد و آمال بوده که همانا حامل پیام مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان سیە دل و شجاعت و آ‌زادگی و فداکارى تا آ‌خرين نف

 دهم فروردین در تاریخ ملت کرد، روزی پر از درد و آمال بوده که همانا  حامل پیام مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان سیە دل و شجاعت و آ‌زادگی و فداکارى  تا آ‌خرين  نفس را براى ملت کرد در بر دارد. دهم فروردین روزی است کە پیشوا قاضی محمد رئیس جمهور کردستان، محمد حسین صیف قاضی و ابوالقاسم صیف قاضی بعد از دو دادگاە فرمایشی و صدور حکم اعدام، بدست دشمنان کرد در ميدان چهارچراغ مهاباد بەدار آويخته شدند. با اعدام قاضی محمد رئیس جمهور کردستان، دشمن بە خیال خود، مبارزات ملت کرد برای بدست آوردن حقوق پایمال شدە خود را خاتمە داده است، ولی در حقیقت اعدام این سروران نە تنها ملت کرد را از تلاش در مسير اهداف خود متزلزل نساخت ، بلکە این حادثە ضمن برجاى گذاشتن زخمى عميق بر پیکر خلق کورد با  از دست دادن پیشوا و همراهانش پیام مهمی بە مردم کردستان رساند کە سروران ما در برابر ستم و شکنجە و اعدام سر خم نکردند، نام و یاد و پیام آ‌نها برای همیشە زندە خواهد بود و همچنین درس مقاومت و ایستادگی تا پیروزی را بە گوش ملتمان رسانيد.

پیام قاضی محمد پیام حق بود، و حق بودن این پیام نشانە زندە ماندن ملت و میهن است کە همانطور کە دیدە می شود در حالی کە چندین سال از آن حادثە می گذرد، نە فقط ملت کرد دست بردار مبارزە برای بدست آ‌وردن آ‌زادی و دمکراسی نبوده، بلکە روز بە روز برای پیشبرد مبارزه و پیروزی ملت خود، کار و فعالیت بیشتری را انجام می دهد و پشتیبان و نیروی بیشتری را دور خود جمع می کند.

قاضی محمد و پیامش هرگز در چارچوب محدود و کوچک حزبى نخواهد ماندو هەر اقدامی در این راستا برای اینکە تلاش و مبارزە و خون قاضی محمد را بە یک حزب بچسپاند، محکوم به شکست است. پیام قاضی محمد برای همە مردم کردستان بود برای همین هم هر کردی با هر تفکری آن را متعلق بە خود می داند و جمهوری کردستان و تمام رهبران و بخصوص قاضی محمد را بە دستمایە و سرمایە ملت کرد می داند و هر فرد کردی بە چشم احترام بە آ‌ن می نگرد.

با اینکە قاضی محمد در زمان جمهوری کردستان و قبل از شهید شدنش از طریق وسیتنامەاش مجموعەای درس و رهنمود هاى پر ارزشي را برایمان بجاى گذاشت کە لازم بود همە آحاد مردم ارزش خاصی بە آن بدهند ولی متأسفانە وراى پیشرفت و ارتقا آگاهی سیاسی افراد، جنبش حقطلبانە ملت کرد دارای کم و کاستی و اشتباهات عدیدی است و آ‌نگونە کە لازم است  رهنمودهای قاضی محمد را اجرا نکردەایم. قاضی محمد در وسیتنامە خود بر روی اتحاد و برادری ملت کرد پافشاری می کند و آ‌ن را رمز پیروزی ملتمان می داند.

لازم است در این روز همراە بزرگداشت یاد شخصیت پیشوا قاضی محمد و همە مبارزان جمهوری کردستان چشمی بە سخنان و رهنمودهای این عزیزان بيافکنيم و آنرا عملی کنیم.

سازمان خبات کردستان ایران در یاد و خاطرە 70 سالەی اعدام قاضی محمد و همراهانش بە روان پاکشان درود می فرستد، و امیدوار است ملت کرد با اتحاد و برادری برای پیروزی نهائی اقدام کند تا اهداف دیرین ملتمان تحقق یابد.

سلام بر شهیدان دهم فروردین و همە شهیدان راە رهائى کردستان

 آ‌زاد و آ‌باد باد کردستان

 سازمان خبات کردستان ایران 

 کمیتە مرکزی

 دهم فروردین ماە 1395


7 سال و 2 ماه و 27 روز و 19 ساعت و 8 دقیقه پیش

یاد 70مین سال شهادت پیشوا قاضی محمد گرامی باد

یاد 70مین سال شهادت پیشوا قاضی محمد گرامی باد

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]