شنبه 

7 ژوئیه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

تهدید چهار تن در بانه به دلیل فعالیتهای محیط زیستی

تهدید چهار تن در بانه به دلیل فعالیتهای محیط زیستی

بعد از امضای نامه‌ی اعتراض آ‌میز از سوی چند فعال محیط زیستی در رابطه با آ‌تش‌زدن مراتع روستای مرزی «چومان» بانه و تیراندازی بەسوی فعالین محیط زیست از طرف

بعد از امضای نامه‌‌‌ی اعتراض آ‌میز از سوی چند فعال محیط زیستی در رابطه با آ‌تش‌زدن مراتع روستای مرزی «چومان» بانه و تیراندازی بەسوی فعالین محیط زیست از طرف نیروهای هنگ مرزی، این افراد تهدید شدند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، علیرغم واکنش شدید مردم و شورای روستای مرزی چومان بانه درباره‌‌‌ی هجوم نیروهای هنگ مرزی به فعالین محیط زیست و آتش‌زدن مراتع و جنگل‌های اطراف روستا در روز یک‌شنبە ٢١ خردادماه، دادسرای نظامی سقز از پذیرش درخواست تشکیل پرونده امتناع کرده و این افراد مورد تهدید واقع شدند.

 اسامی این افراد «عزیز عزیزی»، «طالب محمدی»، «توفیق توفیق‌پور» و «محمد صالح‌پور» عنوان شده که از سوی نیروهای امنیتی رژیم تهدید شده‌‌‌اند. این افراد از اعضای شورای روستا و دهیاری هستند که نامه‌‌‌ای به فرمانداری بانه، دادسرای نظامی سقز، بخشداری نمشیر بانه و استانداری رژیم در سنندج نوشته و خواهان پیگرد قانونی مسببین آتش‌زدن مراتع، حمله به فعالین محیط زیست و جلوگیری از خاموش‌کردن آ‌تش بودند.

در اثر این آتش سوزی چندین هکتار از مراتع این مناطق در آ‌تش از بین رفته و هنگامی که مردم روستا و فعالین محیط زیست برای خاموش‌کردن آ‌تش اقدام کردند، نیروهای هنگ مرزی ممانعت به عمل آ‌ورده و اقدام بە تیراندازی هوایی کردەاند.

 


7 سال و 3 ماه و 14 روز و 8 ساعت و 16 دقیقه پیش

تهدید چهار تن در بانه به دلیل فعالیتهای محیط زیستی

تهدید چهار تن در بانه به دلیل فعالیتهای محیط زیستی

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]