دوشنبه 

10 فوریه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

کاک باباشيخ حسينى: تقسيم کوردستان ايران ميان طرفين را رد مى کنيم

کاک باباشيخ حسينى: تقسيم کوردستان ايران ميان طرفين را رد مى کنيم

در دیداری ویژە باسایت سازمان خبات، کاک بابا شیخ حسینی دبیرکل سازمان خبات کردستان ایران به رویدادهای اخیر جهان، منطقه، ایران، دخالتهای رژیم در امور منطقه، سیاست

 در دیداری ویژە باسایت سازمان خبات، کاک بابا شیخ حسینی دبیرکل سازمان خبات کردستان ایران به رویدادهای اخیر جهان، منطقه، ایران، دخالتهای رژیم در امور منطقه، سیاستهای جدید آمریکا دربرابر رژیم و حمله حکومت عراق با حمایت نیروهای رژیم ايران به اقلیم کردستان  پرداخت و موضوع همکاری میان احزاب و نیروهای سیاسی کردستان ایران را مورد بررسي و تحليل قرار داد.
 مصاحبه دبیر کل سازمان با سایت سازمان خبات کردستان ایران:
پ: در یک ماه گذشته تغییراتی در سیاست آمریکا دربرابر رژیم ایران صورت گرفته، به ویژه پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا سیاست جدید خود در برابر ایران را اعلام  کرد و روز ¹آبان تحریمهای جدیدی را برعليه سپاه پاسداران اعمال کرد، شما سیاست جدید رئیس جمهور امریکا را چگونه ارزیابی میکنید ?
ج- پس از انتخابات ریاست جمهوری آمريکا و پیروزی دونالد ترامپ، ما به ایشان تبریک گفتیم، تبریک ما برای این نبود که سازمان خبات فعالیتها و مبارزات سیاسی و آزادیخواهانه اش را متکى به سیاست کشورهای قدرتمند جهان به ویژه آمریکا رقم زده، بلکه برای این بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود سیاستهای دولتش متفاوت  با سیاست های دولت اوباما در برابر رژیم ایران  و پایان دادن به سياست گفتگو و بعضا٠Œ همکاری کردن با این رژیم خواهد بود.
روشن است سیاست دولت قبلی آمریکا به ریاست  اوباما به شیوه ای بود که رژیم ایران از آن سؤاستفاده کرد و توانست در سیاست گفتگو و نزدیکی با آمریکا ، به ايجاد  بی ثباتى در منطقه خاورمیانه و درسراسر جهان ادامه دهد .
روشن است حکومت جدید آمریکا با پیاده کردن سیاستی درست در برابر زیاده خواهی و نافرمانیهای رژیم ایران، سپاه تروریستی پاسداران را در لیست گروهای تروریستی قرارداد و موضعی درست در برابر این رژیم اعلام کرد و پیشبینی میشود که اقدامات بیشتری برای در تنگنا قراردادن حکومت آخوندی و بخصوص سپاه پاسداران در پیش گیرد ، که این سیاست و برنامه آمریکا و شماری از کشورهای همپیمانش در برابر رژیم ایران، به ضرر رژیم و به نفع ملت ایران خواهد بود.

پ- آینده ی رژیم ایران را چگونه میبینید ?
ج- در رابطه با آینده رژیم ایران ، نارضایتی و اعتراضاتى که  به صورتی قابل توجه گسترده يافته و همچنين وضعیت اقتصادی در ایران ، بیکاری ،گرانی واختلافات میان باندهاى حکومت و فشار جهانیان و بخصوص تنش ايجاد شده در روابط سیاسی با کشورهای عرب منطقه ،این واقعیت را نشان میدهد که حکومت آخوندی در آینده دچار بحران و تنگناى بیشتری میشود و روند تغییرات و سرنگونی اش را سرعت میبخشد.
پ- وضعیت احزاب کورد در کردستان ایران درحال حاضر را چگونه میبینید ?به نظر شما باید احزاب سیاسی کورد چکار کنند که بتوانند از موقعیتهای پیشرو استفاده کنند?
ج- با شروع تنش هاى میان حکومت عراق و اقلیم کردستان و حمله حشدشعبی و سپاه پاسداران رژیم ایران و بخشی از نیروهای نظامی عراق  به اقلیم کردستان، متاسفانه وضعیت نیروهای سیاسی کردستان ایران که مقرات اصلیشان در شهر و  مناطق اقلیم کردستان عراق است از گذشته بدتر شده است .
در گذشته چندین بار در این رابطه بحثهایی شده که احتمال شروع وضعیتی اینچنینی پیشبینی شده بود، به همین دلیل لازم است نیروهای سیاسی کردستان ایران خود را برای مرحله جدید و برای اقدامات مشترک در راستای استحکام صفوف و  اتحاد و همبستگی  برای رویارویی رژیم آخوندی آماده کنند. اما متاسفانه اهمیتی به این پیشبینی وپیشنهادات داده نشده و تلاش و اقدامى برای ايجاد برنامه و پلاتفورم مشترک میان احزاب سیاسی کردستان ایران نشده است. به نظرمن هنوز هم دیر نشده و مى توان در راستاى ايجاد همبستگی  وفعالیت مشترک اقدام نمود. چندین بار خواستار این شده ایم که با جدیت تمام  بر روى نقاط مشترکمان  براى ايجاد جبهه کردستانى تلاش نماييم.
میتوان با ايجاد رهبرى مشترک  و حتى سازماندهى و ادغام نیروهای پیشمرگ زیر نظر يک فرماندهی مشترک ، ايجاد مکانیزمی که تنها در چهارچوب تئورى و پروژه  باقى نماند ، بلکه به مرحله عملى برسد کوشيد، بدون شک اين روند به کاهش آسيب و زیان کمک میکند و احتمال زیادی دارد خطرات فعلی و حتمی در احزاب سیاسی تا ميزان چشمگیری کاهش يابند. آن زمان مى توانيم ازاین فشارهاى که بر رژیم ايران وارد شده به نفع مبارزات آزاديخواهانه استفاده کنيم .
لازم است این را نیز اضافه کنم که مهم است همکاری و یکصدایی  میان نیروها و احزاب سیاسی کردستان ایران بر مبنای باور به اصول دموکراسی و عدم  برنامه و سیاستى براى تقسیم مناطق کردستان میان این حزب و آن حزب  باشد، سازمان خبات اين طرز فکر و برنامه رابه شدت محکوم میکند و پیشنهاد میدهد که هیچ حزبی این سیاست را پیشه نکند .   همچنين هدف این اتحاد در چهارچوب سیاست و عمل برای سرنگونی رژیم آخوندی باشد. به نظر من دیگر احزاب سیاسی در کردستان و تمام ایران از شعار مذاکره و مماشات با رژیمی که تاریخ ۳¹ساله جنایت برضد ملت کردستان و ملت ایران دارد، دست بکشند. رژیمی که جنایتکارانی همچون پاسدار قاسم سلیمانی و پاسدار صحرارودی آن را اداره ميکنند.
پ-مبارزات سراسری ایران را چگونه میبینید ?
شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین تاچه اندازه  توانسته توجهات جامعه جهانی را به سمت خود مانند آلترناتیو رژیم جلب،کنند ?شورای ملی مقاومت درکجای سیاست جدید امریکا برضد رژیم ایران قرار دارد ?

ج-بدون شک سازمان مجاهدین موثرترین حزب  سیاسی سراسری  در ایران است که نقشی برجسته و مهم در معادلات سیاسی دارد و درکشورهای اروپایی و به ویژه آمریکا ،توجه خاصی به آنان ميشود، شورای ملی مقاومت آلترناتیو رژیم با وجود جایگاه ارزشمند در سطح جامعه جهانی دارد نمیشود از نقش و اهميت آن در آينده ايران کاست.  با چنین سابقه سیاسی که شورای ملی مقاومت در داخل ایران و در جهان دارد ، بي ترديد روی آنها حساب  میشود و نقش اصلى در آينده ایران خواهند داشت .
پ-حال و آینده سازمان خبات کردستان ایران را از دو ديدکاه سیاسی و تشکیلات چگونه میبینید ? وظیفه اصلی اعضا و هواداران سازمان خبات حال و آینده چیست?
ج- سوال مهمی است ،به نظر من آینده سازمان خبات از هر دو منظر تشکیلاتی و سیاسی در گرو میزان فعالیت تمامی اعضا ،مسئولین و هواداران سازمان است. نکته دیگر که مهم است و باید به آن اهمیت داد همراه با تلاش برای آزادی سرزمین و آزادی ملتمان ،تلاش برای سرنگونی رژیم آخوندی بسیار ضروریست که همانا اين مهم، خواست و راه شهیدان و ماموستا سیدجلال حسینی و تمامی مبارزان است. ضروریست تمامی رهروان سازمان خەبات همراه با تلاشهایشان در راستاى بدست آوردن حقوق و آزادی برای ملت وميهن در راه پرافتخار  و کم اشتباه  سازمان قدم نهاده و به مبارزات خود ادامه دهند .
بدون شک مبارزه در راه مردم و مبارزات آزادیخواهی ،هدف هر جامعه یست و تک تک افراد جامعه کوردستان به کرد بودن خود افتخار میکنند .به همین دلیل هر عضو سازمان که در مبارزات آزادیخواهی و ملی در تلاش ميکند، فعالیت برای پیش بردن سازمان و اهداف سازمان خبات  نيز باید ازاهداف والايش باشد .
من مطمئنم با فعالیت و اقدامات دلسوزانه  و وجود اعضاى دلسوز و باورمند، آینده سازمان خبات سرشار از موفقیت و افق پیشرویش روشن خواهد بود.
پ- ارتباط سازمان خبات با دیگر احزاب کردستان در چه حدی است ?معیار و اصول ارتباط شما با  دیگر احزاب کردستان چیست ?

ج- سازمان خبات از بدو تاسیس  باوری تمام و کمال به این اصل و مبنا داشته که باید در کردستان فعالیت سیاسی و تشکیلاتی و عقاید سیاسی آزادانه و بدون هیچ مانعی انجام گیرد ،و بر مبنای همين پرنسیب درست به این باورداشته که ضروريست مناسباتش با دیگر احزاب سیاسی کردستان ایران مناسباتى دوستانه و درچهارچوب احترام متقابل باشد.

مساله ای که اینجا لازم است به آن اشاره شود این است که  باید دیدگاه حزب اول و نیروی پرقدرت و سازمان اول درفرهنگ کار سیاسی و در فعالیتهای سیاسی احزاب کوردى برای همیشه ازبین برود .
کردستان وتمامی کردها به یکصدایی و یکدلی و همکاری نيازمندند و هرحزب سیاسی غیر از این در پیش گیرد  به زيان خود و احزاب جامعه کردستان عمل نموده است.
پ-همانطور که مشاهده میکنید اقلیم کردستان مرحله ای حساس و پر خطر را میگذراند وضعیت اقلیم کردستان در عراق رادر آینده  چگونه میبینید ?

ج ـ این تنشها که سایه بر اقلیم کردستان انداخته بخش مورد توجه از آن ،به دلیل دخالت رژیم ایران در امور عراق و اقلیم کردستان و در همان حال عدم یکصدایی و اتحاد میان احزاب است .اگر دخالتهای رژیم ایران در عراق پایان یابد و اگر همبستگی و اتحاد میان احزاب سیاسی  وجود داشته باشد وضعیت بهتر خواهد شد و این مرحله سخت را پشت سرخواهیم گذاشت.
پ:ملت کردستان تاچه میزان برای شروع مرحله ای جدید از مبارزه آمادگی دارند ?
ج- ملت کردستان همیشه در میدان مبارزه و رویارویی با حکومت آخوندی ضد مردمی بوده است ،دليل برای آمادگی ملت کرد در مبارزه، شرکت فعال در مراسم نوروز امسال وهمچنان تظاهرات مردم شهرهای مختلف کردستان بر ضد رژیم و محکوم کردن کشتار کولبران مى باشد که در مدت زمان حکومت آخوندی نمونه این نارضایتی ها کم بوده است .
ملت کرد همیشه در میادين  مقاومت انقلابى حضور داشته ، آ‌نچە لازم است اينست که احزاب سیاسی مکانیزم و برنامه  درستی برای رهبری کردن و پیش برد این مرحله جدید مبارزه ملت کرد و رهبری کردن تمامی کسانی که از حکومت آخوندی به ستوه آمده اند، پیریزی نمايد .
پ-اخیرا اتحادى منطقه ای و عربی به رهبری عربستان بر علیه اقدامات رژیم ایران در منطقه به وجود آمده ،به نظر شما در این رابطه چیست ?آیا شما آماده اید با این  ائتلاف پیمان دوستی ببندید?
ج-به وجود آمدن هر اتحادی دربرابر دخالتها و اقدامات مخربانه رژیم ایران در منطقه اقدام خوبى است به شرطی که زیانی برای ملت ایران بدنبال نداشته باشد ،تاجایی که بنده  اطلاع دارم تاحالا این اتحاد به شیوه ای رسمی و جدی بر علیه رژیم ایران به وجود نیامده ،سازمان خبات ازهراقدامی در چهار چوب منافع ملت کرد  بر علیه رژیم ایران و برای تاسیس سیستم دموکراسی در ایران حمايت و استقبال ميکند.


6 سال و 4 ماه و 26 روز و 4 ساعت و 18 دقیقه پیش

کاک باباشيخ حسينى: تقسيم کوردستان ايران ميان طرفين را رد مى کنيم

کاک باباشيخ حسينى: تقسيم کوردستان ايران ميان طرفين را رد مى کنيم

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]