شنبه 

7 ژوئیه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

وضعیت پناهندگان در یونان

وضعیت پناهندگان در یونان

پناهدگانی از کشورهای خاورمیانه مانند ایران، عراق، سوریه، افغانستان، کویت، پاکستان و حتی کشورهای آفریقایی مانند سومالی ، کونگو ، نیجریه ، سودان و از مواردی کشوره

کاوه ايصافى 


پناهدگانی از کشورهای خاورمیانه مانند ایران، عراق، سوریه، افغانستان، کویت، پاکستان و حتی کشورهای آفریقایی مانند سومالی ، کونگو ، نیجریه ، سودان و از مواردی کشورهای آمریکای لاتین ، کوبا ، ونزولا به دلایل مختلفی از قبیل جنگ ، نبود امنیت ،اشتغال و... . مجبور به ترک کشور خود می شوند و راهی کشورهای اروپایی می شوند و اولین کشوری که به آن وارد میشوند کشور یونان است و با خود یکسری مشکلات. ناخواسته وارد کمپهای یونان می کنند. 


در یونان جزایر ساموس، خیوس، میتیلینی، کوس، لیوس که پناهجویان در آن اسکان داده می شوند و از طرف یو ان به در خواست پناهندگی آنها رسیدگی می شود. 


در میان این کمپها تعداد زیادی مردم که عمودتا خانواده ها هستند در داخل چادر زندگی می کنند. تنها درصد خیلی کمی در کانکس ها زندگی می کنند و حتی خیلی بدون چادر و به ناچار با ابتدایی ترین وسایل و با هزینه شخصی سرپناهی برای خود درست می کنند. و متاسفانه این چادرها فاقد هرگونه وسایل گرمایشی هستند. و با فرارسیدن فصل سرما پنهای برای مردم و بیماریهای گوناگون دچار می شوند و یو ان تا به حال چاره ای برای این معضل نياندیشیده و پناهجویان به ناچار با هزینه شخصی اقدام به خرید کابل برق و دیگر وسایل گرمایشی می کنند تا بتوانند یک روشنایی و یک هیتر داشته باشند در سرمای زمستان. اين در حاليست کشور يونان و يوان ماهينانه تنها 90 يورو به آنها کمک مادى مى کند.


ولی همیشه روی خوش هم با آنها نیست چون با برخورد بد پلیس مواجه شده و کابل برق آنها را قطع می کنند. 


و از دیگر مشکلات کمپ میتوان گفت آب آشامیدنی برای مثال در جزیره ساموس در کمپ ۲تا۳ هزار نفری تنها یک شیر آب آشامیدنی وجود دارد و در بیشتر اوقات هم قطع می باشد و همچنین آب قابل استفاده برای سرویسهای بهداشتی به مدت چهار ساعت در طول شبانه روز وجود دارد که این موجب شیوع بیماریهای واگیردار و خطرناک در کمپ میشود. 


از دیگر فدلت  کمپ می توان به غذا دادن اشاره کرد که  مردم در صف های طولانی منتظر گرفتن غذا هستند و حتی این غذاها از لحاظ بهداشتی سالم نبوده و در بیشتر اوقات یافت می شود که غذای تاریخ انقضا به پناهجویان می دهند . همه این مشکلات و معضلات موجب وجود آوردن مشکلات روانی و افسردگی شدید و هر روز موجب نزاع های قومیتی و ملی در بین این پناهجویان به وجود می آید و گاهی کار این افراد به درمانگاه کمپ کشیده می شود که در درمانگاه تجهیزات پزشکی و دارویی وجود ندارد ، برای ۲ تا ۳ هزار نفر تنها یک پزشک وجود دارد. 


در مواردی هم با اعتراض پناهجویان در مقابل دفتر یو ان و پلیس شکل می دهند متاسفانه هیچ فرد یا سازمانی پاسخگوی این مشکلات نیست و با برخورد شدید پلیس مواجه می شوند. و در مواردی هم رعب و وحشت و درگیری فیزیکی با پناهجویان می شود و حتی گشتهای پلیس در داخل شهر با بدترین برخورد با پناهجویان دارند و آنهارا بە طوره نا انسانی و بی احترامی به  ایستگاه های پلیس برده و آنها ساعتها بدون دلیل در آنجا نگه می دارند. 


و در آخر پناهندگان جزایر یونان امیدوارند کشورهای اروپایی و سازمان یو ان هرچه سریعتر برای این مشکلات و معضلات راه حلی پیدا کرده و به مشکلات پناهجویان رسیدگی شود.


6 سال و 8 ماه و 20 روز و 4 ساعت و 42 دقیقه پیش

وضعیت پناهندگان در یونان

وضعیت پناهندگان در یونان

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]