جمعه 

8 آوریل2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

رژیم ایران دشمن شماره یک اینترنت در خاورمیانه

 رژیم ایران دشمن شماره یک اینترنت در خاورمیانه

سایت دویچه وله: سازمان گزارشگران بدون مرز در گزارشی که روز پنجشنبه (±۲ مارس ـ ۲۲ اسفند) در برلین به انتشار رسانده، دوازده کشور جهان از جمله ایران، چین، سوریه، مصر، کوبا، کره شمالی و عربستان سعودی را «دشمن اینترنت» خوانده است.

سازمان گزارشگران بدون مرز، به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با سانسور اینترنتی (پنجشنبه، ±۲ مارس)، گزارشی ۳¸ صفحه‌ای منتشر کرد.

طبق این گزارش، چین دشمن شماره یک در جهان محسوب می‌شود. در مجموع ·۰ دگراندیش فعال در اینترنت در کشورهای مختلف جهان زندانی هستند که µ۰ نفر از این تعداد تنها در چین در بازداشتگاه‌ها به سر می‌برند.

در این گزارش همچنین آمده است: «اکثر دگراندیشان فعال در اینترنت که در چین زندانی هستند، به اتهام افشای اسرار مملکتی بازداشت شده‌اند. تنها در کشور چین نزدیک به ´۰ هزار نفر در دستگاه‌های دولتی اشتغال دارند که یگانه وظیفه آنها کنترل سایت‌های اینترنتی است.

ایران نیز طبق این گزارش، دشمن شماره یک اینترنت در خاورمیانه به حساب می‌آید. جمهوری اسلامی به طور مرتب دست به بازداشت وبلاگ‌نویسان می‌زند. طبق اعلام رسمی، در سال ۲۰۰¸ میلادی، پنج میلیون سایت اینترنتی در ایران فیلتر شده‌اند.

دوازده کشوری که سازمان گزارشگران بدون مرز آنها را دشمن اینترنت می‌داند، عبارتند از چین، ایران، سوریه، عربستان سعودی، مصر، کوبا، برمه، کره شمالی، تونس، ترکمنستان، ازبکستان و ویتنام.


15 سال و 3 ماه و 16 روز و 18 دقیقه پیش

رژیم ایران دشمن شماره یک اینترنت در خاورمیانه

رژیم ایران دشمن شماره یک اینترنت در خاورمیانه

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]