شنبه 

7 ژوئیه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

شبه‌نظامیان کرد سوریه از منبج خارج می‌شوند

شبه‌نظامیان کرد سوریه از منبج خارج می‌شوند

در پی مذاکرات وزیران خارجه ێآمریکا و ترکیه، که محور اصلی آن اختلافات دو کشور بر سر حضور شبه‌نظامیان کرد در منبج سوریه بود، «یگان‌های مدافع خلق» تائید کرده‌است ک

در پی مذاکرات وزیران خارجه ێآمریکا و ترکیه، که محور اصلی آن اختلافات دو کشور بر سر حضور شبه‌‌‌نظامیان کرد در منبج سوریه بود، «یگان‌های مدافع خلق» تائید کرده‌‌‌است که نیروهای خود را از این شهر خارج می‌کند.

 

شبه‌‌‌نظامیان کرد در یگان‌های مدافع خلق، «ی‌پ‌گ»، از مهم‌ترین نیروهای مورد حمایت ائتلاف به رهبری آمریکا، در نبردهای زمینی علیه «داعش» در سوریه هستند.

این گروه با حمایت ائتلاف به رهبری آ‌مریکا دو سال پیش منبج را از کنترل داعش خارج کرد. اما حضور ێآن‌ها در شمال سوریه به اختلافات جاری میان آ‌نکارا و واشینگتن دامن زده‌‌‌است.

 

روز دوشنبه مولود چاووش‌اغلو، وزیر خارجه ترکیه برای گفت‌وگو در مورد همین موضوع، با مایک پومپئو، هم‌تای آ‌مریکایی خود دیدار کرد.

 

پس از آن «ی‌پ‌گ» 15 خرداد در بیانیه‌‌‌ای اعلام کرد «دو سال پس از همکاری مداوم و در حالی‌که "شورای نظامی منبج" در تمرین‌های بيشتر بی‌نیاز شده، ی‌پ‌گ تصمیم گرفت که مستشاران نظامی خود را از منبج خارج کند».

 

«ی‌پ‌گ» تشکلی از کردهای سوریه، و در عین حال هسته اصلی گروه موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» را تشکیل می‌دهند، که گروه مورد حمایت ائتلاف به رهبری ێ‌مریکا است.

 

پنتاگون، وزارت دفاع ایالات متحده، می‌گوید نیروهای آمریکایی در محل باقی می‌مانند. اریک پاهون، سخنگوی پنتاگون، به خبرنگاران گفته است «هیچ برنامه‌‌‌ای برای خارج کردن نیروهای آ‌مریکایی از منبج وجود ندارد. هرچند جزئیات بیشتر در ارتباط با "نقشه راه منبج" همچنان در حال شکل‌گیری‌ست و در آ‌ینده اعلام خواهد شد».

چاووش‌اغلو گفته بود «هدف این نقشه راه، از بین بردن تمامی گروه‌‌‌های تروریستی و استقرار ثبات و امنیت در منبج است». رویترز اما در گزارشی تاکید کرده بود که در بیانیه مشترک دو وزیر «توچیح بیشتری در خصوص چگونگی حل اختلافات و گام‌های بعدی درباره منبج ارائه نشده است».

 

 

خبرگزاری اسوشیتدپرس می‌گوید مقام‌های ترکیه «طرحی بلندپروازانه» ارائه کرده‌‌‌اند که بر پایه آن نیروهای کرد طی شـش ماه، از منبج خارج شده، و همزمان سلاح‌های خود را نیز تحویل می‌دهند. اما همین خبرگزاری می‌گوید آمریکا نه در مورد تحویل سلاح‌های سخنی گفته‌‌‌است و نه شـش ماه را به‌‌‌عنوان  مدت زمان قطعی تائید می‌کند، بلکه می‌گوید این یک زمان تخمینی‌ست و به شرایط و رخدادهای پیش‌رو در منطقه بستگی دارد.


6 سال و 3 ماه و 22 روز و 7 ساعت و 14 دقیقه پیش

شبه‌نظامیان کرد سوریه از منبج خارج می‌شوند

شبه‌نظامیان کرد سوریه از منبج خارج می‌شوند

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]