جمعه 

8 آوریل2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

پلنوم  سوم کمیته مرکزی، منتخب کنگره  ششم سازمان خبات برگزارشد.

پلنوم  سوم کمیته مرکزی، منتخب کنگره  ششم سازمان خبات برگزارشد.

روزهای یکشنبه و دوشنبه دوم و سوم دیماه ±۳¹·با حضور دبیرکل سازمان خەبات ،پلنوم سوم کمیته مرکزی، منتخب کنگره ی ششم سازمان خبات کردستان ایران برگزارشد .

روزهای یکشنبه و دوشنبه  دوم و سوم دیماه ±۳¹·با حضور دبیرکل سازمان خەبات ،پلنوم سوم کمیته مرکزی، منتخب کنگره ی ششم سازمان خبات کردستان ایران برگزارشد .

آ‌غازکار پلنوم با شرکت تعدادی از کادرها و مسئولین سازمان خەبات در کوردستان و خارج به منظور همفکری و همکاری، با یک دقیقه سکوت به احترم بە روح پاک شهدای سازمان خبات و ماموستا سیدجلال حسینی بناینگذار سازمان خبات آ‌غاز شد .

 بە دنبال آن دبیرکل سازمان خبات گزارش سیاسی و تشکیلاتی خود را بە پلنوم سوم ارائه کردند ،در گزارش کاک باباشیخ حسینی، رویدادهای جهان و منطقه و تاثیرات آ‌ن  بر  اوضاع کردستان، ایران ،جنبش آ‌زادیخواهانەی خلق کورد و سازمان خبات کوردستان ایران پرداخنە شد و نظر خودرا دررابطه با اين مباحث  بە پلنوم سوم ارائه کردند. .کاک باباشیخ حسینی با اشارە به موقعیت و نقشه سیاسی جهان و  سیاستها و ترفندهای کنونی  در عرصە سیاسی در جهان و بلوک بندیهای جهانی به خصوص اختلاف میان  آمریکا و روسیه از یک سو، مشکلات  و اختلافت میان آ‌مریکا و چین و همچنین  اختلافات  آمریکا و اروپا از جانب دیگر و...الى آخر، گفتند، وضعیت کنونی جهان نشانه  اختلافات عمیق سیاسی و عدم همکاری و بروز اختلافات حاد میان ابرقدرتهای جهانی است کە اين روند مشکلات سیاسی و اقتصادی و منطقه ای را افزایش دادە است.

مختصر بحثهای مورد نظر و توجه کاک بابەشیخ عبارت بودند از:

١. اختلافات آ‌مریکا و روسیه و تنش در توافق موشکی و احتمال عقب نشینی آمریکا از آن توافق با روسيه  و ازسرگیری مسابقە تسلیحاتی و توسعه سلاح موشکی و اتمی. اگرچە این اختلافات سیاسی ازدیرباز وجود داشته اما گسترش آ‌ن بعد از آب شدن  یخها و کاهش اختلافات ،نشانه این حقیقت است که وضعیت سیاسی جهان به عصر جنگ سرد برمیگردد که مضاف بر آن شاهد اختلافات  چشمگیر میان کشورهای غربی نیز هستیم.

۲.جداشدن انگلستان از اتحادیه ی اروپا در ماه نوامبر

۳.عدم توافق کلی میان آ‌مریکا و اروپا و همچنین  بروز مشکلات سیاسی و اقتصادی میان آنها  درحدی که توان سازمان دفاعی ناتو را بە چالش کشیدە، کە اگر روابط کشورهای غربی به همین منوال سرد و ملتهب باشد بر آ‌ینده سازمان ناتو تاثیر منفی میگذارد.

٤.عدم ثبات اقتصادی

٥.جایگاە چین و روابطش با آ‌مریکا 

۶.حکومت آ‌مریکا و سیاستهایش

در بخش دیگری از گزارش دبیرکل بااشاره به سیاست درست سازمان خبات کردستان، که اتکا و سرمایەگذاری  برسر سیاست منفعت طلبانه ی بین المللی اشتباهی فاحش است  زیرا انتظار برای همسو سازی  منافع و اصول هماهنگ با منافع ملی  و میهنی با کشورهای منفعت طلب اتلاف وقت،واهی و دست نیافتنی و بدور از واقعیت  است. اما علیرغم  این واقعیتها  بایستی از هر گونە فرصت و از سیاست فشار  بین المللی علیە رژیم آخوندی در راستای  منافع ملت کورد استفاده کنیم و در همان حال مخالفت با این گونە فرصتها با مطرح کردن افکار  ضد امپریالیستی به اندازە  سیاست اتکا کردن برای ایجاد تغییر در ایران از جانب غرب،  اشتباه می باشد.  

کاک باباشیخ حسینی در قسمتی دیگر از سخنانشان بااشاره بە بهار عربی و تضادهای منطقەای و وجود افکار راديکال و مذهبی  را  تحلیل نمودند:

مشکلات ملتهای تحت ستم  از جمله ملت کورد.

_بهار عربی.

_اختلافات عرب و اسرائیل.

_اختلاف میان کشورهای عربی.

_موضوع مردم کورد و ستم حکومتهای حاکم بر آ‌ن. 

_سعی رژیمی آ‌خوندی و عربستان سعودی برای اعمال نفوذ و تسلط بر منطقە.

_ تعدد افکار و ادیان و مذاهب و افکار رادیکال مذهبی در منطقە.

 کاک باباشیخ حسینی همچنین درمورد دخالتهاو فتنه گریها و آ‌شوبگری رژیم آ‌خوندی گفتند:رژیم ایران در منطقه  سرچشمە بسیاری از فتنەگریهاست و در همان حال درتلاش است جهان را نیز بە آشوب بکشد و سعی در گسترش دخالتهای خود در منطقه دارد و صدور تروریسم و آ‌شوبگری و بحران را توسعه ميدهد. البتە جای خوشحالیست کە سیاستهای مداخلە جویانە رژیم آشکارتر می شود. بە همین دلیل شاهد تسریع اقدامات و تلاشها برای قطع ید آ‌خوندها در منطقه  و مقابلە  با گروههای ترۆریستی  مزدور رژیم ایران  میباشیم کە شاهد عکس العملها مبنى بر رد دخالتهای رژیم  در خیزش مردم عراق ، لبنان و یمن  هستیم. 

در ادامە گزارش سیاسی و تشکیلاتی دبیر کل سازمان خەبات، مسئلە کورد در عموم و وضعیت  سیاسی هر کدام از بخشهای کوردستان بە میان آ‌مد  و وضعیت کنونی هر کدام از بخشهای کوردستان،شرایط موجود، فرصتها و تهدیدهای متعدد، ارزیابی شد کە تحقق هر کدام از این گزینەها بە پارادیم و عنصر اتحاد و همبستگی داخلی گرە زدە شد. 

دبیر کل سازمان خەبات در قسمت دیگری از گزارش خود با اشارە بە  واپسین تحولات ایران این موضوعات را مورد تحلیل قرار داد. 

1ـ  حاکمیت و فساد گستردە 

2ـ ستم و ناعدالتیها

3ـ خروج امریکا از توافقنامە برجام و عواقب آن 

4ـ مشکلات و آ‌سیبهای اجتماعی 

5ـ گرانی و بیکاری 

6ـ کشتار کولبران رنج کشیدە 

7ـ سرکوب معترضان  و دستگیری و زندانی کردن آنان، سرکوب کارگران نیشکر هفت تپە، سرکوب کارگران شرکت فولاد سازی اهواز و دهها اقدام وحشیانە دیگر. 

در گزارش سیاسی و تشکیلاتی، دبیرکل سازمان خەبات  باردیگر بر این دیدگاه پافشاری کرد کە سیاست نرمش و مدارا و مذاکرە با رژیم ایران سیاستی شکست خوردە  و تنها راە حل،  سرنگونی  این حاکمیت بە دست مردم ایران می باشد. ایشان اتحاد و همبستگی نیروهای مخالف  رژیم را بە نقطه عطفی در مبارزات علیە دیکتاتوری توصیف نمود و در این راستا اتحاد و همپیمانی سازمان خەبات و سازمان مجاهدین خلق ایران  وشورای ملی مقاومت ایران را  حائز اهمیت دانستە و ادامە و گسترش اين همکاری و اتحادی را ضامن غلبە بر دیکتاتوری  آخوندی دانستند. 

دبیرکل در مبحث کردستان ایران و وضعیت سیاسی و تحولات  پیش رو، بە ادامە ستم ملی در همە ابعاد اشارە نمود و سیاست سرکوب گستردە و فضای امنیتی در کردستان را توسط حاکمیت مورد اشارە قرار داد. در بعد سیاسی، حرکتهای مدنی و اعتراضی  سرکوب و دسنگیری و حتی اعدام محالفین را در برداشتە  و اعدامهای سیاسی در کردستان بە بالاترین حد رسیدە است. آ‌خرین اعدامهای سیاسی درکوردستان اعدام رامین حسین پناهی و زانیار و لقمان مرادی  بود کە بە دنبال اعدام  آنها شاهد اعتراضات گستردە مردم کوردستان بودیم. فعالین مدنی  و کارگری و دانشجویی و مدافعین محیط زیست و ... غیرە بە ادارە بدنام اطلاعات فراخواندە شدە  و مورد تعقیب قرار میگیرند. آ‌سیبهای اجتماعی همچون مواد مخدر و اعتیاد و فحشا بیداد می کند.در ارتباط با وضعیت اقتصادی در کوردستان، حاکمیت با اتخاذ سیاستهای تبعیض آ‌میز، وضعیت بغرنجی را بە وجود آوردە  و کسانی که براى امرار معاش بالجبار بە کار کولبری روی می آ‌ورند با گوللەهای  ماموران جانی رژیم و مصادرە و غارت اموالشان مواجه می شوند. رشد بیکاری  در کوردستان در بالاترین سطح میباشد  کە شرایط  موجود آسیبهای اجتماعی  گستردەای بە دنبال داشتەاست.   دبیرکل بە سطح گستردە انزجار و اعتراض  مردم کوردستان اشارە نمود و گفت: کردستان الگوی مقاومت و مقابلە در برابر نظام دیکتاتور آ‌خوندی بودە و بی تردید در هر فرصتی و هر خيزشى عليه حاکميت، مردم  کوردستان در صف اول خروش و قیام  خواهند  بود. 


کاک باباشیخ حسینی  در ارتباط با مبحثهای :

جنبش سراسری و وظایف اپوزسیون

ـ جنبش خلق کورد در ایران

ـ مرکز همکاری احزاب کوردستان ایران  و موضع سازمان خەبات

ـ  سازمان خەبات و وظایف رهبری و کادر و اعضا

سخنان بسیار روشنگرانە و مفصلی را ایراد نمودند. 

در مبحث جنبش آ‌زایخواهانە  با اشارە بە موضع 4 حزب  در مرکز همکاری و نقض مفاد توافقی از جانب آنان کە در نهایت بە  منحل شدن مرکز انجامید، دبیرکل از این روند ابراز نگرانی و اینگونە سیاست و مواضع را  نادرست دانستند و آ‌نرا بە مراحل خطیر در سالهای گذشتە و عدم  پذیرش پلورالیزم  میان احزاب در کوردستان دانستند.  دبیرکل ابراز امیدواری نمود کە در آ‌یندەای نە چندان دور سازمانها و جریانهای کوردستانی بە شیوەای گستردەتر  و وسیعتر و با روحیەای ملیگرایانە و دیموکراتیک  دور هم جمع گشتە و بدون تلاش برای غلبه  کردن سیاستهای حزبی و خودمحوری  شاهد جبهەای وسیع کردستانی در راستای تحقق حقوق ملی و سیاسی مردم کوردستان و سرنگونی رژیم دیکتاتوری آ‌خوندی باشیم. 

بخش پایانی گزارش دبیرکل  بە بحث تشکیلاتی و امورات داخلی سازمان خەبات اختصاص دادە شد و در این قسمت دبیرکل مفصلا کار و فعالیت  سازمان خەبات را در فاصله دو پلنوم  تشریح نمود و با اتکا بە گزارش تشکیلاتی و سیاسی رفع نواقص و کاستیها شد.  

 پس از اتمام گزارش سیاسی و تشکیلاتی دبیرکل، بحث و  گفتگو  در بارە گزارش  از جانب اعضای پلنوم صورت گرفتە  و در نهایت  گزارش با رای اکثریت بە تصویب رسید.بخش بعدی پلنوم  بە استماع و دریافت  نظرات و پیشنهادات  کادرها و مسئولین سازمان اختصاص دادە شد کە هر کدام پیشنهاد و نقطە نظرات خود را در رابطه با ارگانهای خود و در عموم سازمان خەبات ارائە دادند. 

روز دوم کار پلنوم مسئولین کمیسیونهای سازمان، گزارش کار خود را در مدت زمان ميان دو پلنوم ایراد نمودە و امورات هر ارگان  مورد بحث قرار گرفت و  پس از جمع آ‌وری انتقادات و پیشنهادات  تغییرات لازمە برای رفع مشکلات و نیرومند سازی ارگانها اتخاذ گشت و با تعهد بە ادامە  وظایف و فعالیتهای تشکیلاتی کار پلنوم پس از دور شبانه روز بە پایان رسید.





5 سال و 5 ماه و 27 روز و 11 ساعت و 34 دقیقه پیش

پلنوم  سوم کمیته مرکزی، منتخب کنگره  ششم سازمان خبات برگزارشد.

پلنوم  سوم کمیته مرکزی، منتخب کنگره  ششم سازمان خبات برگزارشد.

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]