جمعه 

8 آوریل2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

۳۳مین سالروز بمباران شیمیایی سردشت!

۳۳مین سالروز بمباران شیمیایی سردشت!

تاریخ ملت کورد، هموارە مملواز فجایع ناگوار و رخدادهای جانسوزى بودە کە توسط دشمنان و اشغالگران انجام شدە و کمتر روزى از تاریخ ملت کورد را می یابید کە فاقد درد و



تاریخ ملت کورد، هموارە مملواز فجایع ناگوار و رخدادهای جانسوزى بودە کە توسط دشمنان و اشغالگران انجام شدە و کمتر روزى از تاریخ ملت کورد را می یابید کە فاقد درد و اعمال بیرحمانە دشمنان نباشد.

بمباران شیمیایی سردشت، کە دهها انسان بیگناە کشتە و زخمی شدند،

ازجملە این رنجها و رویدادهای ناگواربودە کە توسط رژیم بعث سرنگون شدە، انجام شد. 

هفتم تیرماە سال ±۳٦٦هجری شمسی رژیم بعث عراق دراقدامی بیرحمانە و برخلاف قوانین بین المللی و انسانی، مردم عادی سردشت و روستاهای اطرافش را با بمبهای مرگبار شيميايى هدف قرارداد و درمدت زمان کوتاهی تعداد بیشماری از مردم بیگناە سردشت راشهیدکرد.

دراین جنایت نزدیک بە ±۳۰نفرشهید و بالغ بر ٨۰۰۰نفر زخمی و شیمیایی شدند. این جنایت مدرک دیگری دال براثبات این حقیقت کە دشمنان کوردستان خواستار نابودی ملت کورد بودە وحتی نمیخواهند آثری ازآن بەجا بماند.

 اینگونە سرکوب و حملات علیە ملت همیشە زندەی کورد ،ژنوساید و این فجایع کەدرتاریخ ملت کورد بسیاراست،و باید  به مانند موضوع و معضل جهانی در جلسات و نشستهای بین المللی ازآن بەعنوان ژنوساید و نابودکردن ملت کورد یادشود.

اصل این جنایت و همچنین گستردگی اش در آن برهەی زمانی ، باتوجە بە معیارهای انسانی و حقوقی فاجعەبار بودە ، بخصوص بی تفاوتیهای رژیم ایران پس از ۳۳سال ازگذشت این فاجعە جای نگرانی و تاسف است. این رویداد و فاجعه بعد از سالهاى متمادى، مردم سردشت  را قربانى ميکند و از مصائب گازخردل شکایت میکنند و علیرغم مشکلات روحی و غم فقدان عزیزانشان ،دردهاو امراض جسمانی هنوز ساکنان این شهر رارهانمیکند. مردم سردشت بە دلیل  بی توجهی های رژیمی آخوندى که  فاسد تر و بيرحمتر از حکومت صدام است، دروضعیت دشواری قراردارند.

علیرغم وعدە و وعیدهای مداوم رژیم ،تاکنون بیمارستانی مختص بە زخمهای شیمیایی باوجود پزشکان متخصص چشم، پوست و ریە در سردشت احداث نشدە است.

سیاست خصمانە مقامات رژیم دربرابر ملت کورد و بەویژەمردم رنجدیدە سردشت، روشن است و اگر گاهی از همکارى و هميارى مصدومان شيميائى سخن ميرانند این، تنهابە منظور پیشبرد اهداف و منافع شومشان است.

برای مقابلە بااین سیاست رژیم، ضروریست تمامی آزادیخواهان وبە ویژە احزاب مبارز کوردستان ،بەاین مسائل بیشتر اهمیت دادە وباگردآوری مدارک ،برای افشاى بیشتر  این فجایع بکوشند.

ضروریست در فعاليت برای ژنوسایدنامیدن بمباران شیمیایی حلبچە ، برای سردشت نیز بکوشند، زیرا این فاجعه نيز نشانەی سرکوب ملتی ستمدیدە  ميباشد کەدرطول تاریخ تحت ظلم و بیدادى بودە وتاکنون نتوانستە آزاد و به خواستهايش نائل آيد.


3 سال و 11 ماه و 25 روز و 9 ساعت و 9 دقیقه پیش

۳۳مین سالروز بمباران شیمیایی سردشت!

۳۳مین سالروز بمباران شیمیایی سردشت!

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]