شنبه 

7 ژوئیه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

آ‌یا مانع جدی بر سر راه رژیم ایران در دست يابى بە بمب اتمی وجود دارد?

آ‌یا مانع جدی بر سر راه رژیم ایران در دست يابى بە بمب اتمی وجود دارد?

سیامند

سیامند

سازمان جهانی انرژی اتمی فاش کرد کە رژیم ایران مقررات و مصوبات برجام را زیر پا نهادە، همچنین رافائل گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی در روز چهارشنبە 28 آ‌بان اعلام کرد کە رژیم ایران اطلاعات معتبری دربارە آ‌ثار ذرات اورانیومى که در حومە شهرهای تهران و اصفهان کشف شدە،و در سایتهايى که در سالهای 2003 و 2004 میلادی بە منظور بنهان کردن و از بین بردن اورانیوم تخریب شدند تحويل نداده است. همچنین خبرگزاریهای جهانی  بە گزارشهایی دست یافتەاند کە  نشان میدهد رژیم ایران یک آ‌بشار از سانتریفوژهای پیشرفتەتر (آ‌ی ا‌ر 2 ام) را در سایت نطنز راەاندازی کردە است. روند رو بە افزایش غنی سازی اورانیوم موجب شدە کە اورانیوم غنی شدە در انبارها بە 12 برابر بیشتر از توافق 2015 برسد.

طبق گزارش محرمانەى کە در 18 آ‌بان امسال، میان کشورهای عضو توزیع شدە آ‌مدە است  نشان داده کە رژیم ایران کل ذخایر اورانیوم غنی شدە با غلظت کم، از ±۰۲۰/¹ کیلوگرم در 30 بهمن 1398 بە ±µ·±/۶ کیلوگرم رساندە است.

فعالیتهای جدید اتمی و پایمال کردن مقررات و مصوبات برجام از جانب رژیم ایران موجب نگرانی کشورهای آ‌لمان،فرانسە،بریتانیا، عربستان سعودی و کشورهای عرب و شماری از کشورهای جهان و آ‌مریکا  شدە است.

اطلاعات ذکر شدە اين واقعیت را نشان میدهد کە رژیم ایران بە ساخت بمب اتمی نزدیکتر میشود و شماری از کارشناسان مسائل اتمی  فاصلە زمانی برای ساخت بمب اتمی از جانب رژیم ایران را،تنهاچند ماە ارزیابی کردە اند. با بودن این روند و عدم اجرا و نقض مفاد توافقنامە برجام،در اعتراف غریب آبادی سفیر و نمایندە دائم رژیم در آ‌ژانس اتمی کە گفتە است (جمهوری اسلامی) سانتریفوژهای جدید آ‌ی.آ‌ر. ام 2 بە چرخە غنی سازی اضافە کردە است،ثابت ميشود.

گزارشهای ذکر شدە و خبرها و اطلاعات از درون حاکمیت از روند صعودی و افزایش نیت و مقصد شوم سردمداران رژیم و نزدیک شدن بە ساخت بمب اتمی حکایت دارد. اگرچە خامنەای رهبر رژیم با گفتن این ادعا کە ساخت بمب اتمی حرام میباشد سعى ميکند جهانيان را فريب دهد،زيرا حقیقت موضوع این است کە این رژیم، ساخت بمب اتم را یکی از راهکارهاى بازدارنده در برابرحمله دشمنانش و ترفندها در تداوم حاکمیت قرون وسطائی اش میداند.

شکی نیست کە رژیم آ‌خوندی بە دنبال ساخت بمب اتمی  میباشد، همانگونە کە سلاحهای و موشکهای غیرە متعارف را در ابعاد وسیع میسازد.اين حاکميت از  اوضاع  بغرنج سیاسی جهانی و بحران کرونا و اختلافات متعدد میان قدرتهای جهان بر سر برنامەی اتمی ش و بحران اقتصادی و عدم همکاری میان اعضای شورای امنیت، بیشترین  استفاده ممکن را براى پیشبرد برنامەهای اتمی و تسریع در ساخت بمب اتمى ميبرد. 

اوضاع سياسى در جهان و نتیجە انتخابات آ‌مریکا کە در آن جوبایدن کاندید حزب دمکرات، کە خواهان بازگشت بە برجام و مماشات با رژیم ایران میباشد، یکی دیگر از موجبات دلگرمی آخوندهای حاکم بر ایران وتشويقش در پیشبرد فعالیتهای اتمی و ساخت بمب اتمی خواهد شد.

حال باید پرسید کە آیا مانع جدی در مسیر ساخت بمب اتمی از جانب رژیم ایران وجود دارد? در جواب باید اذعان کرد کە متأسفانە با وضعیت سیاسی جهان و تقویت روند مماشات با رژیم ایران کە در چند ماە آیندە در صحنە سیاسی جهان و بخصوص در سیاست خارجی حکومت آیندە آ‌مریکا،به احتمال قريب به يقين خواهيم ديد،دیگر مانع جدی بر سر راە زیادە خواهی اتمی رژیم وجود نخواهد داشت و اگر تا کنون بە ساخت بمب اتمی  نرسيده باشد، احتمالا در ماههای آ‌یندە خبر ساخت بمب اتمی آ‌خوندی شنيده خواهد شد.

سالهاست مردم ایران و احزاب سیاسی انقلابی کوردستان و سازمان خبات و شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایران بە جامعە جهانی اعلام میدارند ،کە هر گونە مماشات با آ‌خوندها و تعلل در سیاست جدی با اين‌ رژیم نە تنها بە زیان  مردم ایران میباشد بلکە خسارتی جبران ناپذیر بە ساختار جامعە جهانی و کشورهای منطقە خاورمیانە و همسایگان ایران وارد خواهد کرد. مردم ایران بیش از 41 سال است علیرغم انواع ستمها و جنایتها در برابر این رژیم در مبارزەاند، و رژیمی با بودن بمب اتمی نيز  برايشان تفاوتى  نخواهد کرد زيرا عزم جزم مردم و احزاب انقلابى نابودى اين حاکميت قرون وسطايى ميباشد، اما رژیمی طمع جو کە بە صادر کردن انقلاب خمینی بە کشورهای منطقە و کشورهای اسلامی مشغول است،آيا با دست يابى به بمب اتم چە عواقب و خطراتی را برای جامعە جهانی و کشورهای منطقە  به دنبال خواهد داشت? اگر جامعە جهانی سریعا در برابر زیادە خواهی حاکمیت ایران و برنامە اتمی ش تصمیم و اقدام جدی اتخاذ نکند،دیگر پشیمانی از عدم اتخاذ مواضع و موانع جدی در برابر برنامەهای اتمی رژیم ، جبران نخواهد شد و آبی کە بە جوی سرازیر شود بازنخواهد گشت.

 


3 سال و 10 ماه و 1 روز و 14 ساعت و 46 دقیقه پیش

آ‌یا مانع جدی بر سر راه رژیم ایران در دست يابى بە بمب اتمی وجود دارد?

آ‌یا مانع جدی بر سر راه رژیم ایران در دست يابى بە بمب اتمی وجود دارد?

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]