شنبه 

7 ژوئیه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

با حضور دبیرکل سازمان خەبات مراسم تدفین ماموستا شیخ رئوف حسینی, برگزار شد

با حضور دبیرکل سازمان خەبات مراسم تدفین ماموستا شیخ رئوف حسینی, برگزار شد

خبات میدیا: روز چهارشنبه ۲µ می ۲۰۲۲ مصادف با ´ خرداد ±´۰± هجری شمسی, پیکر ماموستا شیخ رئوف حسینی از کشور سوئد به اقلیم کردستان بازگردانیده شد و در قبرستان واژه کردستان عراق به خاک سپرده شد.
طبق وصیت مرحوم ماموستا شیخ رئوف که خواستار تدفینش در جوار مزار رهبر ملی خلق کرد ماموستا سید جلال حسینی شده بود, با حضور کاک باباشیخ حسینی دبیرکل سازمان خبات کردستان ایران و بانو خدیجه همسر ماموستا, اعضای خانواده ماموستا شیخ رئوف و شماری کثیری از خویشاوندان و دوستان خانواده بزرگ حسینی ها, مراسم دعا خوانی و تلقین و خاکسپاری در قبرستان واژە برگزار شد.
پس از مراسم تلقین کە از جانب دکتر محمد پنجوینی قرائت گردید, کاک باباشیخ حسینی دبیرکل سازمان خبات کردستان ایران، بزرگ و نماینده کل خانواده طی سخنانی گفتند:
شارباژیر و سلیمانیه منطقە کورد پروری و مردانگی و مبارزات قهرمانە بوده و ما در اینجا خود را مهمان نمیدانیم, چراکه در همین گورستان پدر و اجدادمان تدفین شدەاند. ما سربلندیم که در سرزمین خود خویشانمان را دفن میکنیم. ماموستا شیخ رئوف وصیت کرده بود که در قبرستان واژه دفن و مهمان ماموستا شیخ جلال حسینی شود چرا که هم نزد ماموستا درس خواندە بود و هم سالها در صفوف سازمان خبات کردستان ایران نزدیک و هم عقیدە ایشان بود و تا آ‌خرین نفس به همین راه ادامه داد. ماموستا شیخ رئوف و تمامی هم باورانش برای یک هدف والا، آوارگی و دوری از میهن را انتخاب کردند که آن هم رستگاری سرزمینمان بود. ماموستا شیخ رئوف میتوانست با بهره جویی از امکاناتی کە داشت در شرایط خوبی زندگی کند اما نخواست سر تعظيم
در برابر ظلم و ستم و دیکتاتوری خم کند و راه پر افتخار سازمان خبات کردستان ایران را برای مبارزه و آ‌‌زادی ملتش انتخاب کرد. ایشان در سالهایی که در کردستان عراق مهمان بود امکانات و زندگی اش در خدمت هم میهنان و اقوامش بود, به همین دلیل مهم است که در این مراسم حضور داریم و بدون شک اکثر شما عزیزان، از زندگی ماموستا کم و بیش اطلاع دارید, میدانید که ایشان تا چه اندازه شخصیت والایی داشتند و چقدر به ملت خود خدمت کرده اند.
کاک باباشیخ حسینی در پایان سخنانشان گفتند: بە نام خودم و خانوادە ماموستا شێخ ڕئوف و تمامی خویشاوندان و آ‌‌شنایان از همه شما عزیزان و دوستان در واژه تشکر و قدردانی میکنم که بار دیگر با حضورتان خویشاوندی و شخصیت والای خود را نشان دادید.
پس از اتمام مراسم خاکسپاری ماموستا شیخ رئوف حسینی، بعد از ظهر همان روز در مسجد حاج جلال آ‌‌هنگر در شهر سلیمانیه با حضور کاک باباشیخ حسینی و فرزندان ماموستا شیخ رئوف مراسم فاتحه خوانی برگزار و از مردم پیشوازی شد.


2 سال و 3 ماه و 26 روز و 9 ساعت و 44 دقیقه پیش

با حضور دبیرکل سازمان خەبات مراسم تدفین ماموستا شیخ رئوف حسینی, برگزار شد

با حضور دبیرکل سازمان خەبات مراسم تدفین ماموستا شیخ رئوف حسینی, برگزار شد

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]