جمعه 

8 آوریل2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اطلاعیه سازمان جوانان خەبات به مناسبت روز زبان مادری

اطلاعیه سازمان جوانان خەبات به مناسبت روز زبان مادری

هممیهنان گرامی!

همانطور که می دانید 21 فوریه مصادف با2اسفند، از سوی یونسکو به عنوان روز مادری اعلام شده است.
در کنفراس عمومی یونسکو در سال 1999 این روز به عنوان روز زبان مادری مشخص گردید وسازمان ملل متحد بە دلیل ضروری بودن این مناسبت سال2008 را سال جهانی زبان ها و چند زبانگی اعلام کرد.

جوانان شجاع و مقاوم!

اهمیت روز زبان مادری با وجود یک رژیم استبدادی و دیکتاتوری در ایران که از همه روش های غیرانسانی برای حمله به ملیت های ایران استفاده می کند خود را بە وضوح نشان میدهد. رژیم آخوندی ایران نیز مانند سلطنت پهلوی به ملتهای ایران حمله فرهنگی کرده و با پاکسازی زبانی و فرهنگ ملیتها سعی در محو هویت آنها دارد.
این حکومت توتالیتر تمام تلاش خود را معطوف کرده تا اندیشه های آزادی خواهانه را در ایران ریشه کن کند و حتی از هر نوع آموزش زبان مادری در مؤسسات آموزشی جلوگیری می کند. رژیم آخوندی ایران معلمان زبان مادری و زبان کوردی را تهدیدی برای دولت خود می‌داند و با پیوند دادن معلمان و فعالان زبان به نیروهای اپوزیسیون مخالف رژیم می‌کوشد از این فعالیت‌ها جلوگیری کند.
امروز پس از آغاز انقلاب ژینا که شعار زن، زندگی و آزادی را شعار اصلی است، وظیفه خطیر و اصلی مقابله با حملات این رژیم دیکتاتوری بر دوش جوانان کشور است. امروزه به لطف در دسترس بودن شبکه های اجتماعی و منابع معتبر، جوانان به خوبی می توانند اطلاعات لازم را در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی منتشر کنند. دانش و آگاهی که رژیم بیش از همه از آن می ترسد و می داند که آگاهی مردم تا چه اندازه به فروپاشی این رژیم نزدیکتر میکند.
زبان زیربنای فرهنگ و هویت هر ملتی است و ما باید تمام تلاش خود را برای حفظ زبان مادری و با دوری کردن از اختلاف از زبان مادری حفاظت کنید.
بار دیگر به مناسبت روز زبان مادری به ملت‌های ایران به‌‌‌طور عام و ملت کورد به‌‌‌طور خاص تبریک می‌گوییم و امیدواریم که آینده ایران با استقرار حکومت دموکراتیک و در نظر گرفتن مسائل اتنیکی همانند جوامع توسعه یافتە جهانی بە جلو حرکت کنیم.

مرگ بر حاکمیت دیکتاتوری آخوندی
زنده باد مبارزه مشروع مردم ایران
سازمان جوانان خەبات کوردستان ایران
2 اسفند1401


1 سال و 4 ماه و 5 روز و 13 دقیقه پیش

اطلاعیه سازمان جوانان خەبات به مناسبت روز زبان مادری

اطلاعیه سازمان جوانان خەبات به مناسبت روز زبان مادری

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]