جمعه 

28 فوریه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

(پیام سازمان خەبات کوردستان ایران به مناسبت سالروز جمعه خونین زاهدان)

(پیام سازمان خەبات کوردستان ایران به مناسبت سالروز جمعه خونین زاهدان)
ده‌نگی خه‌باتی کوردستان

با همبستگی ملیتهای ایران و اتحاد انرژی مبارزاتى رژیم اخوندی را شکست 
خواهیم داد

(پیام سازمان خەبات کوردستان ایران به مناسبت سالروز جمعه خونین زاهدان)

 مردم مبارز و ستمدیده بلوچستان!
 ملت های آزادیخواه ایران!
 یکی از دستاوردهای انقلاب زن، زندگی آزادی در مدت یکسال گذشته اثبات هر چه بیشتر سرنوشت مشترک ملت های ایران و به تبع آن لزوم همبستگی و مبارزه مشترک بیشتر این ملت ها با یکدیگر بوده است.  بارزترین آنها حمایت ملت بلوچ از قیام و مقاومت مردم کوردستان بود که نتیجه آن حمایت اخیر مردم بلوچ از قیام ملت کورد، جنایات و کشتار هموطنان بلوچ توسط نیروهای سرکوبگر رژیم در جمعه خونین را به دنبال داشت.
 در ٨ مهر ۱٤۰۱  خورشیدی مردم زاهدان در اعتراض به شهادت ژینا امینی و تجاوز به دختر 15 ساله بلوچ توسط فرمانده نیروی انتظامی  رژیم ایران، تظاهراتی مدنی و مسالمت امیز و بدون خشونت برگزار کردند.  اما تظاهرات مسالمت امیز آنها توسط نیروهای سرکوبگر رژیم با گلوله پاسخ داده شد که در نتیجه بیش از 100 تظاهرکننده بلوچ از جمله کودکان نيز شهید و دهها نفر مجروح شدند و آن روز به جمعه ی خونین زاهدان شهرت یافت.
 تداوم اعتراضات در بلوچستان در یک سال گذشته ثابت کرد که سرکوب خونین نتوانسته است صدای حقطلبانه ی  ملت بلوچ را بايان دهد و این نارضایتیها در مدت یکسال گذشته بیشتر از ۵۰جمعه ی دیگر استمرار داشت و در این مدت بیشترین شهید و قوربانی در ميان ملیتهای دیگر ايران را به دنبال داشت.
 اعتراضات و روند رويداداها در کوردستان، زاهدان و همچنین کشتارهای مردم گیلان، مازندران، خوزستان و سایر نقاط ایران بار دیگر ثابت کرد که پروژه ایجاد ملت غالب هم در دوران سلطنت پهلوی و هم در دوران حاکمیت آخوندی در طول 100 سال كذشته مبتنی بر حذف هویت ملیتها و از بین بردن زبان و فرهنگ ملی واقوام مختلف این سرزمین  شکست خورده است.  زیرا علیرغم هزینه های هنگفت مادی و انسانی و طرح صد ساله اتحاد ملت های ایران از طریق آموزش، ترویج یک زبان در مدارس و رسانه های جمعی، و درست کردن تاریخی دروغین، حذف تاریخ ملت های تحت سلطه، انکار تفاوت ها و سرکوب زبان و فرهنگ آنها. این ملت ها هنوز زنده اند و موج هویت و مطالبه حقوق ملی شان  از هر زمان دیگری شدیدتر است.
در صد سال گذشته سردمداران رژیم ایران جدا از سیاست تجزیه ویکسان سازی ملیت های ایران و سیاست تفرقه ميان انها در صدد درست کردن  تصوری زشت و عقب افتاده و قومی به دور از هر نوع تمدن و پیشرفت به ویژه ميان ملت کورد وبلوچ رادر پیش گرفته اند . اما انقلاب ژینا، زن، زندگی ،ازادی ، انقلاب به حاشیە رانده شده ها علیە استبداد و ستمگر بود. انقلابی بود کە بار دیگر افتخار بە هویت ملی را در میان ملیتهای ایران ایجاد کرد و چهرە ی وحشتناک و زشتی راکە حاکمیت اخوندی از ملتهای ایران درست کرده بود را از اذهان اکثریت  مردم ایران حذف کرد و چهره ای آزادیخواه و آمیخته با فداکاری از این ملیتها نشان داد. بە همین خاطر ملیتهای ایران و به ویژە ملت  کورد وبلوچ در کنار ایفای نقش اصلی در این انقلاب وبیشترین قربانی را  برای این انقلاب دادند و  صحنە ای فراموش نشدنى و اموزندەای از حمایت همبستگی و همرزمی ملیت های ایران را بە نمایش گذاشتند . در این زمینە حمایت مستمر ملت بلوچ از ملت کورد صحنه درخشانی از این همبستگی است کە قطعا مورد توجە وقدر دانی مردم کوردستان ميباشد.جنبش سیاسی کورد در طول تاریخ خود بر این باور بودە است کە رهایی از دیکتاتوری واستبداد واحقاق حقوق ملی بدون همبستگی و همرزمی همە ملیتهای ایران تضمین نمیشود . به همین دلیل همیشه در تلاش بوده تا با احزاب و جریان‌های آزادیخواه و دمکراتیک ميان ملیتهای ایران هم بیمان و هم رزم باشد.  در اولین سالگرد جمعە خونین زاهدان بار دگر بر ضرورت اتحاد وهمبستگی میان ملیتها تاکید می‌کنیم 
یاد وخاطرەی شهدای جمعە خونین زاهدان وهمەی شهدای انقلاب زن زندگی ازادی را گرامی میداریم .تاکيد میكنيم کە تنها همبستگی و اتحاد حمایت ملیتهای ایران و اتحاد نیروی مبارزاتی  برای سرنگونی رژیم اخوندی واستقرار یک حکومت دمکراتیک میتواند بە سیاست تبعیض پایان دادە ومیراث یک قرن سرکوب را از بین ببرد.
سازمان خه‌بات کوردستان ایران
کمیتە مرکزی

7 ماه و 16 روز و 17 ساعت و 15 دقیقه پیش

(پیام سازمان خەبات کوردستان ایران به مناسبت سالروز جمعه خونین زاهدان)

(پیام سازمان خەبات کوردستان ایران به مناسبت سالروز جمعه خونین زاهدان)

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]