چهارشنبه 

26 فوریه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

پیام کمیته مرکزی سازمان خبات به مناسبت سیزدەهومین سالروز درگذشت شیخ عزالدین حسینی

پیام کمیته مرکزی سازمان خبات به مناسبت سیزدەهومین سالروز درگذشت شیخ عزالدین حسینی
صدای خەبات کوردستان

هم میهنان مبارز!
همرزمان مبارز !

تاریخ مبارزات آزادی خواهی در برابر متجاوزان در ایران و کردستان، چندها شخصیت نامدار، بزرگ و محبوب را به خود دیده است. شخصیتهای که بدون هرگونه چشم داشتی، زندگی و جان خود را وقف آزادی مردم و میهن کرده اند.
یکی از این شخصیتها ماموستا شیخ عزالدین حسینی، از معدود شخصیت‌های ارزشمندترین و کم نظیرترین کردستان و ایران بود که بیش از ٦٠ سال از عمر گرانقدر خود را وقف آزادی مردم و میهن خود کرد. ماموستا شیخ عزالدین در سال ١٣٠١ خورشیدی در خانواده ای میهن دوست و دینی در شهر بانه به دنیا آمد. ایشان به عضویت جنبش احیای کردستان (کۆمەڵە ژێکاف)درآمد و در برابر ظلم و ستم حاکمیت سلطنتی به مبارزه در راه کورد و کوردستان پرداخت.
ماموستا  شیخ عزالدین حسینی علیرغم اینکه از شخصیت های عالم دینی بود، همچنین از رهبران بزرگ نهضت آزادیخواهی کورد و کردستان بود و در انقلاب مردمی سال ٤٦ و ٤٧ خورشیدی  نقش بسزایی داشت. همچنین در انقلاب ضد سلطنتی نقش بسیار جدی و مؤثری داشت و بعد از به قدرت رسیدن آخوندها برای تحقق خودمختاری برای کردستان و به عنوان رئیس هیأت کردستان با خمینی و بازرگان مذاکره کرد.که متأسفانه آخوندهای جنایتکار هیچ حقوقی را برای مردم کورد به رسمیت نشناختند و اثبات کردند که گفتگو و مذاکره با اخوندها هیچ نتیجه‌ی مثبتی به نفع مردم کورد به دنبال نخواهد داشت.
ماموستا شیخ عزالدین  حسینی به دلیل تفکر پیشرفته و عقاید متفاوتش در خصوص جدایی دین از دولت و نیز نظرات و ارزیابی ها تفاسیر متفاوتش از دین و احکام دینی مورد علاقه و احترام همه اقشار جامعه بود.
متأسفانه ماموستا شیخ عزالدین حسینی در ٢١ی بهمن ١٣٨٩ خورشیدی در سوئد درگذشت و مرگ فرصت نداد تا بیشتر به مردم کورد خدمت کند.
سازمان خبات  کردستان ایران درگذشت ماموستا شیخ عزالدین را ضایعه ای بزرگ برای جنبش مردم کردستان میداند و در سیزدهمین سالگرد درگذشتش بر روح وی درود بیکران می فرستد. 
شکی نيست با تداوم مبارزه و خیزش علیه متجاوزان و حاکمیت ولایت فقهی، آزادی و دموکراسی به ایران و کردستان سایه خواهد افکند و همه اقشار جامعه و رهروان عقاید مختلف در کنار هم در صلح و تفاهم زندگی خواهند کرد و آرزوها و خواست‌های ماموستا شیخ عزالدین و دیگر شخصیت‌های راه آزادی به کرسی خواهد نشست. 
درود بر روح پر فروغ ماموستا شیخ عزالدین رهبر مبارزه میهنی، ملی و مبارزه‌ی آزادیخواهی. 

سازمان مبارزه کردستان ایران
کمیته مرکزی
٢١ بهمن ١٤٠٢ شمسی

3 ماه و 4 روز و 16 دقیقه پیش

پیام کمیته مرکزی سازمان خبات به مناسبت سیزدەهومین سالروز درگذشت شیخ عزالدین حسینی

پیام کمیته مرکزی سازمان خبات به مناسبت سیزدەهومین سالروز درگذشت شیخ عزالدین حسینی

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]