دوشنبه 

11 آوریل2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

رئیس سیا: کاهش قیمت نفت می تواند ایران را بی ثبات

رئیس سیا: کاهش قیمت نفت می تواند ایران را بی ثبات

مایکل هیدن، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، گفته است که بهای پایین نفت رژیم ایران و ونزوئلا را که تولیدکنندگان بزرگ نفت هستند به بی ثباتی تهدید می کند.

ژنرال هیدن که به زودی پست خود را با به پایان رسیدن دوران زمامداری جورج بوش، رئیس جمهور کنونی، واگذار خواهد کرد روز پنجشنبه گفت: "کاهش قیمت نفت یک (رویداد) بی ثبات کننده است اما می تواند مثبت باشد."
وی گفت که اگر بهای نفت در سال آینده بشکه ای حدود 40 دلار باشد، می تواند با تشدید مجازات های اقتصادی و دامن زدن به نارضایتی سیاسی در داخل رژیم ایران، تاثیری بی ثبات کننده بر دولت این رژیم داشته باشد و همچنین می تواند دولت هوگو چاوز در ونزوئلا را تکان دهد.
به گزارش خبرگزاری رویتر، وی گفت: "این وضع حفاظ و ضربه گیری را که اخیرا از آن بهره برده اند از میان برخواهد داشت و باعث آن چیزی می شود که به نظر من فشارهای طبیعی در داخل جامعه ایران است تا (این جامعه) بهتر بتواند خود را بیان کند."
آقای هیدن گفت با توجه به افت قیمت نفت و همزمان وجود تورم و نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری، رژیم ایران می تواند با "چالش های واقعی" روبرو شود.
وی در مورد برنامه اتمی رژیم ایران گفت که به اعتقاد او این رژیم در حال نزدیک شدن به مقطعی است که باید تصمیم بگیرد آیا دنبال کردن برنامه اتمی به هزینه های دیپلماتیک و سایر هزینه های آن می ارزد یا خیر.


15 سال و 5 ماه و 13 روز و 4 ساعت و 26 دقیقه پیش

رئیس سیا: کاهش قیمت نفت می تواند ایران را بی ثبات

رئیس سیا: کاهش قیمت نفت می تواند ایران را بی ثبات

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]