جمعه 

8 آوریل2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

مولانا عبدالحمید: در حکم اعدام ماموستا خضرنژاد تجدیدنظر شود»

مولانا عبدالحمید: در حکم اعدام ماموستا خضرنژاد تجدیدنظر شود»
سازمانی خەبات

 

مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های نماز جمعه نسبت به عدم تامین آزادی و عدالت و عدم اختیار کافی به رئیس جمهور در ایران واکنش نشان داد و تاکید کرد که هیچ رئیس جمهور آینده هم هیچ اختیاراتی ندارد.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان درباره انتظارات ملت ایران گفت: “کسی که الآن می‌خواهد رئیس‌جمهور بشود آیا برای این برنامه‌ای دارد و می‌تواند کاری بکند؟ یا مثل گذشتگان وعده‌ای می‌دهد و نمی‌تواند کاری کند؟‌ مردم ایران از تبعیض شکایت دارند. کسی که می‌خواهد چنان مسئولیت سنگینی را برعهده بگیرد، آیا می‌تواند تبعیض را از سر مردم ایران بردارد؟ آیا به این افراد اختیاراتی داده شده که کاری بکنند؟”وی افزود: “رئیس‌جمهور آینده باید بداند خواسته ملت ایران چیست. مردم آزادی می‌خواهند. رئیس‌جمهور آینده به این فکر کرده که چقدر می‌تواند آزادی را فراهم کند، عدالت را اجرا کند و تبعیض‌ها را از بین زن و مرد و تبعیض‌های قومی و مذهبی را بردارد؟ آیا این رئیس‌جمهور می‌تواند بر اصل «شایسته‌سالاری» تمرکز کند و از شایستگان داخل و خارج از کشور، از اقوام و مذاهب و ملیتهای مختلف و از زنان و مردان بر اساس شایسته‌سالاری استفاده کند؟ ما شایسته‌سالاری را در ایران خیلی کم دیده‌ایم و طیفی ناتوان روی کار آمده‌اند.”مولانا عبدالحمید در بخش پایانی سخنان‌شان در مراسم نماز جمعه زاهدان در واکنش به خبر تأیید حکم اعدام ماموستا محمد خضر‌نژاد، با ابراز تأسف، اظهار داشت: “خبر ناگواری به ما رسیده است که ماموستا محمد خضر‌نژاد، از علمای شاخص و صالح کوردستان، حکم اعدام گرفته است. ما بسیار متأسفیم که یک عالم وارسته و صالح حکم اعدام می‌گیرد. امیدواریم در این مورد تجدیدنظر کنند. ما و مردم کوردستان جز خوبی از این عالم چیزی سراغ نداریم.”
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: “انتظار همۀ مردم آن است که وسیله آزادی تمام علمای زندانی فراهم بشود. ما خیرخواهانه و دلسوزانه توصیه می‌کنیم زندانیان سیاسی در زندان نمانند. این‌ها به خیر و نفع کشور هستند.”

20 روز و 6 ساعت و 59 دقیقه پیش

مولانا عبدالحمید: در حکم اعدام ماموستا خضرنژاد تجدیدنظر شود»

مولانا عبدالحمید: در حکم اعدام ماموستا خضرنژاد تجدیدنظر شود»

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]