چهارشنبه 

2 اوت2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اعدام آزادیخواهان اثبات جنایت پیشگی حاکمیت اخوندی است

اعدام آزادیخواهان اثبات جنایت پیشگی حاکمیت اخوندی است
سازمانی خه بات

اعدام فعالان سیاسی مجازاتی ظالمانه است که در معدود کشورها اجرا میشود و حتی اعدام افرادی کە مرتکب تاوان و حتی قتل و اعمال جنایی میشوند در کشورهای پیشرفته و دموکراتیک ممنوع و مجازاتی غیرانسانی تلقی می شود.اما از همان آغاز حاکمیت آخوندی، ملیتهای ایران مورد ستم قرار گرفتەاند همچنین افراد و فعالین مبارز و آزادیخواە توسط خمینی و حاکمیتش، اعدام شدەاند. اعدام مجازاتی صبوعانه است که در دنیای امروز غیرانسانی دانسته شده، اما هر ساله حق حیات تعداد زیادی از شهروندان ایرانی، مخالفان سیاسی و متهمان جرایم گرفتە میشود.

برخی از افراد با اتهام‌هایی واهی چون «افساد فی الارض»، «اخلال در نظم کشور» ،«محاربە» «بغی » «سب نبی »، با استدلال پیشگیری از مشکلات جامعه که حکومت از سر و سامان بخشیدن به آنها عاجز بوده، اعدام شده‌اند. حاکمیت آخوندی در ابتدای سال جاری دست‌کم ۲۲۸ نفر را اعدام کرده و در یک ماه اخیر به این کشتار شتاب داده‌ است. در یک هفته گذشته در زندان‌های ایران بیش از ۲۳ نفر به اتهام‌های مختلف برای اعدام به سلول انفرادی منتقل شده‌اند که ۱۶ نفر آنها در زندان قزلحصار ، چهار نفر در زندان بندرعباس و تعدادی در زندان‌های دیگر هستند و حاکمیت کماکان به سرکوب و فشار بر زندانیان ادامه می‌دهد. اعدام گروهی ۲۶ زندانی در یک روز و در یک زندان طی دو دهه اخیر بی‌سابقه بوده است. آخرین اعدام گروهی در این سطح در تاریخ ۱۲ تیر ماه ۱۳۸۸ و در بحبوحه اعتراضات مردمی رخ داده بود. در آن روز ۲۰ زندانی با اتهامات انتسابی مربوط به «مواد مخدر» به صورت گروهی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند.

سازمان حقوق بشر ایران در گزارشی که از این اعدام‌ها در روز چهارشنبه ۱۷ مرداد منتشر کرد، نوشت که در مدت یک ماه پس از نمایش انتخابات ریاست جمهوری، دست‌کم ۸۷ نفر در زندان‌های ایران اعدام شده‌اند. در همین راستا سازمان عفو بین‌الملل در تازه‌ترین گزارش سالانه خود درباره مجازات اعدام در جهان، از افزایش چشمگیر موارد اعدام در ایران خبر داده و گفته است که نزدیک به ۷۵ درصد از کل اعدام‌های ثبت‌شده در جهان در سال ۲۰۲۳، در ایران رخ داده است. عفو بین‌الملل می‌گوید بعد از جنبش ژینا در شهریور ۱۴۰۱، حاکمیت ایران استفاده از مجازات اعدام را برای القای وحشت در میان مردم و تشدید کنترل خود بر قدرت افزایش داده است.

افزایش اعدام‌ها در ایران طی هفته‌های اخیر در شرایطی است که به دنبال کشته شدن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران تنش‌ها در منطقه بالا گرفته و احتمال یک برخورد نظامی قریب‌الوقوع میان رژیم ایران و اسرائیل می‌رود.رژیم ایران از فرصت افزایش تنش در منطقه و جلب نگاه‌ها به این مسئله برای اجرایی کردن احکام اعدا‌م صادره استفاده می‌کند.

این اعدام‌ها در شرایطی رخ میدهد که مسعود پزشکیان در مناظره های تلویزیونی و تبلیغاتی خود در نمایش انتخابات ریاست جمهوری وعده های دروغین و پوشالی بسیاری به مردم ایران در مورد بهبود شرایط مردم از هر نظر به‌ویژه اعدام نکردن زندانیان سیاسی داده بود اما به‌طور کلی روند اعدام‌ها در حاکمیت پلید آخوندی به فرد ارتباطی ندارد. یعنی ربطی ندارد چه کسی رئیس‌جمهور است، چون مستقیم یا غیرمستقیم مورد تأیید رهبر و کل رژیم است. چیزی که میزان اعدام‌ها را تعیین می‌کند، اول نیاز حکومت است به اعدام چون به‌عنوان وسیله‌ای برای ارعاب جامعه استفاده می‌شود و وقتی حکومت از اعتراضات بیم دارد، میزان اعدام‌ها بالا می‌رود. همچنین وقتی که توجه جامعه جهانی به مسائلی دیگر جز حقوق بشر در ایران معطوف است، در این مواقع هم میزان اعدام‌ها بالا می‌رود.

رژیم در حال حاضر تحت فشار شدید داخلی و خارجی قرار دارد، اما علیرغم فشارها، برای حفظ خود از ارتکاب هیچ جنایتی دریغ نمیکند و از جنایات خود عقب نشینی نخواهد کرد. اگرچه میل بە آزادی در بین مردم انقلابی روز به روز بیشتر می‌شود و مردم بر خواسته‌های خود پافشاری می‌کنند، اما کانون‌ها حقوق بشری و سازمان‌های بشردوستانه باید از آنچه در توان دارند برای فشار بر رژیم و تلاش برای سرنگونی رژیم به کار گیرند زیرا سرنگونی این رژیم می تواند بار بزرگی را از دوش جامعه جهانی بردار.

2 ماه و 12 روز و 15 ساعت و 9 دقیقه پیش

اعدام آزادیخواهان اثبات جنایت پیشگی حاکمیت اخوندی است

اعدام آزادیخواهان اثبات جنایت پیشگی حاکمیت اخوندی است

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]