چهارشنبه 

2 اوت2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اجرای سیاست درست تسریع در رسیدن بە آزادی است  

اجرای سیاست درست تسریع در رسیدن بە آزادی است  
ماردین زاهدی

 

احزاب اوپوزسیون مخالف رژیم آخوندی ایران، نقش کلیدی در مبارزە با ظلم بە ملت و زیادە خواهی های رژیم ایران را ایفا میکنند. بە همین دلیل هم هرگاه و از هر سویی کە فشارها بر این حاکمیت ظالم بیشتر میشود، رژیم تمام توان خود را بکار میگیرد تا از طریق فشار بر این احزاب بە وسیلە تهدید و ارعاب، و بمباران بزدلانە کمپ ها و خانە های خانوادە های غیر مسلح این احزاب مبارز، اعتبار از دست رفتە خود در عرصە داخلی، نیز برای لاپوشانی شکستهایش و دادن دلخوشی پوشالی بە مزدورانش و قدرتمند نشان دادن خود در مواجهە با مشکلات فراگیرش، خصوصا شکستهایش در تقابل با حملات اسرائیل را توجیه کند. 
بدیهی است کە این رژیم از بدو بە قدرت رسیدنش، سرکوب و کشتار و اعمال ضد بشری را سرلوحە کار خود قرار دادە است، همچنین آنچە کە در عملکرد حکومت آخوندی ایران تا بە امروز استناد شدە است، رژیم ایران یک سیستم کاملا ارتجاعی را با ترکیبی از تئوکراسی (حاکمیت دینی) و اتوکراسی (حكومت يا سلطنت فردی و استبدادی) و بە روش میلیتاریزم (پرورش میلیشیاهای سرکوبگر) و با سرکوب تمام افکار مغایر با تفکرات خود پیرو کردە و دیکتاتوری مطلق را در ایران اجرا میکند. آمار اعدامها، حبس های سنگین، فقر، خودکشی، بیکاری، فرار مغزها، نیز آمار مهاجرت از کشور و بسیاری دیگر از این ارقام و آمار، بە خوبی میتواند بیانگر ضد مردمی بودن این رژیم فاسد و جاه طلب باشد باشد و این ادلە برای اثبات این فکت ها کفایت میکند.
اما در تقابل با این دیکتاتوری، مبارزە مردم آزادیخواه قرار دارد، مردمی کە قبل از بە قدرت رسیدن رژیم آخوندی، دیکتاتوری پهلوی را سرنگون کردە بودند و از بدو پی بردن بە ماهیت این رژیم نیز، از مبارزە برای رستگاری دست نکشیدە اند. اگر چە راه مبارزە برای آزادی سرزمینمان قربانی های زیادی را بە خود دیدە است، اما این مبارزان سربلندانە جان خود را فدا کردە اند تا در برابر ستم و بیدادی حاکمیت دیکتاتور سر خم نکنند و بزرگترین پاداش خود را شهادت در راه میهن و آزادی سرزمینشان میدانند.
اما در قبال جانفشانی و فداکاری رهروان راه آزادی، ما نیز بە عنوان هم سنگر و دوست و همراه، کە ادامە دهندگان راهشان در احزاب آزادیخواه هستیم، وظیفە داریم کە دین خود را بە آنها ادا کردە و اجازە ندهیم سیاست های اشتباه و منفعت طلبی های شخصی بر ارادە ما چیرە شود. چرا کە همانگونە کە گفتە شد، مبارزە آزادیخواهی برای آزادیخواهان واقعی، تنها در راستای خدمت بە مردم و مهین میباشد و بە همین دلیل نیز نام بزرگ و پر معنای پیشمرگ را برایمان انتخاب کردە اند. بدیهی است کە ما و مردممان بە دلیل زیادە خواهی ها و دیکتاتوری رژیم آخوندی ایران، کە تمام آزادی های فردی و حقوق اولیە زندگی آزاد ما را سلب کردە است بە قیام بر علیەاش ایستادەایم کە اگر اینگونە نبود و رژیم ایران یک حکومت مردم سالار بود، قطعا مردم هم همراهیش میکردند. متعاقبا این مهم در مورد احزاب آزادیخواه نیز صدق میکند و روند آزادیخواهی باید در راستا و با هدف خدمت بە مردم پیریزی شود. ولو اینکە در مورد اوپوزسیون و مخالف حاکمیتی دیکتاور بودن، این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار بودە و توقعات برای مردم مدار بودن و تلاش برای در خدمت مردم بودن بالاتر میرود. بە این معنا کە اگر در برابر دیکتاتور ایستادە ای، نباید مانند دیکتاتور رفتار کنی.
برای مثال در یکی از مقالات ماموستا سید جلال حوسینی، رهبر فقید سازمان خەبات کوردستان ایران با نام شورش چیست و برای کیست، بسیار دقیق و موشکافانە ماهیت مبازرە و موازین اساسی، اصولی و اخلاقی مبارزە آزادیخواهی بە رشتە تحریر درآمدە است. در این مقالە گرانبها، آمدە است کە مبارزە حق اساسی مردمی مظلوم در برابر ظالم است بە گونە ای کە فرد مبارز از تمامی منفعت های شخصی چشم پوشی کردە و ضمن فداکردن جان و مال، آمادگی هرگونە ضرر و زیانی را داشتە باشد و با تمام این تواصیف، هیچگونە چشم داشتی بە منافع شخصی در روند و پس از قیام و پیروزی نداشتە باشد و بر این حقیقت واقف باشد کە ثمرە پیروزی برای ملت است و هیچکس نمیتواند خود را صاحب و مالک قیام و غنیمت هایش بداند. از تنها یک پاراگراف این مقالە میتوان بە خوبی دریافت کە راهبرد اجرایی و سیاست های درست چگونە بدون چشمداشت و فداکارانە در پیرو سازمان خەبات جای گرفتە است.
بر همین اساس و پیرو مواردی کە اذعان داشتم، نیز بە دلیل وجود مالامال از افتخارم برای عضویت در سازمان خەبات کوردستان ایران و آشنایی با این مهم کە در سازمان خەبات دموکراسی و موازینش تا جایی کە امکان داشتە باشد اجرا میشود، بر این باور هستم کە رئال پولیتیک و سیاست واقع گرایی هم میتواند روند پیروزی را تسریع ببخشد و از آنجایی هم کە تجربە تلخ انقلاب بە غارت رفتە گذشتە را داریم، این واقع گرایی میتواند از چالە بە چاه افتادنمان را جلوگیری کند.

بە عنوان کلام آخر این مطلب لازم میدانم کە یادآور شوم، در سازمان خەبات کوردستان ایران، بە صورت ملموس میتوان موارد بالا را دید و احساس کرد. کە این مهم در موضع گیری های درست سازمان در برابر رویدادهای داخلی و خارجی نیز کاملا مبرهن میباشد. سازمان خەبات در زمانی کە لازم بود تاسیس شدە و در آن زمان عرصە تقاضا در میدان مبارزە، خواهان یک رویکرد ملی و مذهبی بود و پس از آن نیز سازمان خەبات بە درستی با حفظ بکگراند تاسیس، مبتکرانە و بسیار خردمندانە با تغییر اساسی در روند اجرایی، بەروز بودنش را اعمال کرد و این نکات بیانگر این حقیقت است کە مردم مداری و مردم سالاری در اولویت کار سیاسی و تشکیلاتی سازمان خەبات وجود دارد. نیز باید گفت کە سازمان خەبات نقش بسیار مهمی در تابوشکنی و تلاش برای تغییر افکار پوسیدە در فرهنگ های پیش پا افتادە و بخوصوص زن ستیزی دارد و پلورالیزم یکی از ارکان مهم در راهبرد اجرایی اش بەشمار میرود. راه برای خدمت کردن در سازمان خەبات برای عموم آزاد بودە و هر فرد آزادیخواهی کە میل بە خدمت داشتە باشد میتواند با اطمینان بە این واقع کە خدماتش برای فرد نبودە و برای ملت است، وظیفە خود در قبال آزادی و میهن را بجای آورد.

2 ماه و 2 روز و 12 ساعت و 24 دقیقه پیش

اجرای سیاست درست تسریع در رسیدن بە آزادی است  

اجرای سیاست درست تسریع در رسیدن بە آزادی است  

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]