شنبه 

7 ژوئیه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

گرامى باد بیست و نهمین سالگرد تأسیس سازمان خه‌بات کردستان ایران

گرامى باد بیست و نهمین سالگرد تأسیس سازمان خه‌بات کردستان ایران

٢٩ سال پیش، تنى چند از استادان اسلامى و شخصیتهاى انقلابی و میهن دوست، در برهه‌‌‌ زمانى که‌‌‌ کردستان مورد یورش نیروهاى ستمگر و خونریز رژیم خمینى قرار گرفته‌‌‌ بود، سازمان خه‌‌‌بات کردستان ایران را تأسیس کردند.

سازمان خه‌‌‌بات کردستان ایران تشکیلاتى ملى و میهنى با بینش اسلام مترقى که‌‌‌ اکثریت مردم کردستان به‌‌‌ ان پایبندند، به‌‌‌ زودى در شهرها و مناطق و ابادیهاى کردستان مورد پشتیبانى قرار گرفت. با انکه‌‌‌ نیروهاى پاسدار و عوامل رژیم اکثریت شهرها و ابادیهاى کردستان را اشغال و دهها پایگاه‌‌‌ و پادگان را بنا کرده‌‌‌ و انواع اسلحه‌‌‌ ویرانگر را در کردستان علیه‌‌‌ مردم کرد به‌‌‌کار گرفتند و نیروهاى امنیتى و نهادهاى سرکوبگر به‌‌‌اعدام جوانان و سالمندان پرداختند و فضایی رعب آور را در کردستان بوجود آورند، سازمان خه‌‌‌بات روند پیشرفت و ترقى را در پیش گرفت.
بعد از فرمان جهاد علیه‌‌‌ مردم کرد خمینى، اخوند خلخالى جلاد را به‌‌‌ کردستان فرستاد و با برگزارى دادگاه‌‌‌ صحرایی دهها نفر بیگناه‌‌‌ از اقشار مخالف شهرهاى کردستان را اعدام کرد. سازمان خه‌‌‌بات در ان وضع حساس پرچم مقاومت در برابر ستم و بیعدالتى حاکمیت سرکوبگر را برافراشت و از فرزندان کردستان تقاضا کرد به‌‌‌ صفوفش ملحق شوند.
براى رهروان سازمان خه‌‌‌بات جاى افتخار است که‌‌‌ در اگاه‌‌‌ ساختن مردم و فعالیت سیاسی و تشکیلاتى و فالیت نظامى و پیشمرگه‌‌‌اى و تبلیغات و روشنگرى در حد توان ،علیرغم مصائب و مشکلات متعدد نقشى بسزا داشته‌‌‌اند. به‌‌‌ خصوص پیشمرگان شجاع سازمان خه‌‌‌بات دهها عملیات بزرگ علیه‌‌‌ نیروهاى سرکوبگر به‌‌‌ اجرا گذاشتند که‌‌‌ عملیات دهم ابان ١٣٥٨ که‌‌‌ در ان ستون نظامى نیروهاى گارد جاویدان (نیروى قدس) به‌‌‌ دستهاى پرتوان پیشمرگان سازمان خه‌‌‌بات کاملا٠‹ متلاشی شد. پیروزى پیشمرگان سازمان در ان جنگ و شکست نیروى دشمن، خمینى را مجبور ساخت که‌‌‌ اتش بس اعلام کند و بگوید، مردم کرد من صداى شما را شنیدم. ان پیروزى بزرگ تاریخى پیشمرگان سازمان خه‌‌‌بات در رسانه‌‌‌هاى داخلى و خارجى منعکس یافت.
با فراگیرى و مردمى بودن سازمان خه‌‌‌بات و قهرمانى و استقامت نیروى پیشمرگ، متأسفانه‌‌‌ چند جریان کردستانى برمسیر فعالیتهاى سازمان سنگ اندازى مى کردند که‌‌‌ ان مشکلات موجب شد، سازمان خه‌‌‌بات انگونه‌‌‌ که‌‌‌ لازم است، نتواند در تمامى مناطق کردستان فعالیت داشته‌‌‌ باشد.
در حالى که‌‌‌ بیست و نهمین سالگرد تأسیس سازمان خه‌‌‌بات را گرامى مى داریم، خوشبختانه‌‌‌ سازمان در عرصه‌‌‌هاى تشکیلاتى و سیاسی پیشرفت چشمگیرى داشته‌‌‌ و در داخل کردستان تیمهاى تشکیلاتى فعالانه‌‌‌ علیه‌‌‌ نیروهاى رژیم افشاگرى مى کنند. متأسفانه‌‌‌ با بودن مشکلات عدید سازمان نتوانسته‌‌‌، تلویزیون و رادیو سرتاسرى داشته‌‌‌ باشد و در ان بخش، فعالیتها مورد رضایت نیست. همچنین با وجود برخى مشکلات نیروهاى پیشمرگ نمى توانند در کردستان ایران فعالیت نظامى داشته‌‌‌ باشند. پیشمرگان سازمان در فعالیتهاى تشکیلاتى و اماده‌‌‌سازى و بالابردن سطح اگاهى خود فعالیت دارند.
جاى دارد بدین مناسبت فرخنده‌‌‌ چند نقطه نظر و استراتژى سازمان را باردیگر براى هم میهنان کرد و اعضا و هواداران سازمان خه‌‌‌بات روشن سازیم. سازمان خه‌‌‌بات، مبارزه‌‌‌ مردم کردستان ایران را همسو با مبارزه‌‌‌ سرتاسرى در راستاى سرنگونى رژیم اخوندى و احقاق حقوق پایمال شده‌‌‌ مردم کردستان و نائل امدن مردم کرد به‌‌‌ حقوق حقه‌‌‌ خود و استقرار ازادى و دمکراسی در ایران را از برنامه‌‌‌هاى استراتژیک خود مى داند، در این راستا پیشنهاد مى کند که‌‌‌ سازمانها و احزاب کردستانى مسیر همکارى و هم پیمانى با نیروهاى مترقى و دمکراتیک را در ایران پیگیرى کنند، تا همه‌‌‌ با هم و پشتیبانى وسیع مردمى رژیم پلید اخوندى را سرنگون و به‌‌‌ سه‌‌‌ دهه‌‌‌ سرکوب و اختناق پایان دهیم.
سازمان خه‌‌‌بات کردستان به‌‌‌ همکارى و هم پیمانى با سازمان مجاهدین خلق ایران در راستاى براورده‌‌‌ ساختن اهداف مشروع مردم کرد و مبارزه‌‌‌ حق طلبانه‌‌‌ و ازادیخواهانه‌‌‌ علیه‌‌‌ رژیم ستمگر اخوندى و رهایی مردم ایران از یوغ رژیم ددمنش و ارتجاعى ادامه‌‌‌ خواهد داد و فشارها علیه‌‌‌ سازمان مجاهدین خلق را در راستاى رضایت رژیم اخوندى محکوم مى داند. همچنین با یاداورى این نکته‌‌‌ حائز اهمیت که‌‌‌ همکارى و اتحاد میان نیرو و سازمانها و احزاب کردستان ایران امرى حیاتى مى باشد، باردیگر تأکید مى کنیم، سازمان خه‌‌‌بات با جدیت خواهان هرچه‌‌‌ بیشتر همکارى میان احزاب کردستان ایران مى باشد و در این رابطه انچه‌‌‌ در توان دارد انجام خواهد داد، لازم به‌‌‌ ذکر است در چند ماه‌‌‌ گـذشته‌‌‌ نوعى همفکرى و فعالیت شمارى از نیروهاى سیاسی کردستان ایران براى همکارى و اتحاد در جریان بوده‌‌‌، که‌‌‌ جاى تقدیر است.
بار دیگر بدین مناسبت به‌‌‌ مردم کردستان اعلام مى داریم که‌‌‌ تا پیروزى مردم و احقاق خواستهایشان و سرنگونى رژیم سرکوبگر ولایت فقیه‌‌‌ به‌‌‌ مبارزه‌‌‌ ادامه‌‌‌ خواهیم داد، همچنین بدین مناسبت صمیمانه‌‌‌ترین تبریکات را به‌‌‌ مردم کرد و خانواده‌‌‌ شهیدان پرافتخار و زندانیان سیاسی، پیشمرگان قهرمان و خانواده‌‌‌هاى گرامى اشان، اعضا و تشکیلات داخل و کمیته‌‌‌هاى سازمان در خارج تقدیم مى داریم.
شکى نیست، جنبش حق طلبانه‌‌‌ کردستان و مبارزه‌‌‌ ازادیخواهى مردم ایران علیه‌‌‌ رژیم سرکوبگر اخوندى محتوم به‌‌‌ پیروزیست و به‌‌‌ زودى در ایران حاکمیتى دمکراتیک و میهنى، استقرار خواهد یافت و مردم ایران در لواى ازادى و دمکراسی به‌‌‌ حقوق برحقشان خواهند رسید و انگاه‌‌‌ اپرى از سرکوب و تهدید نخواهد بود.
گرامى باد، ٥ شهریور بیست و نهمین سالروز تأسیس سازمان خه‌‌‌بات کردستان ایران.
کمیته‌‌‌ مرکزى
سازمان خه‌‌‌بات کردستان ایران


15 سال و 1 ماه و 5 روز و 3 ساعت و 13 دقیقه پیش

گرامى باد بیست و نهمین سالگرد تأسیس سازمان خه‌بات کردستان ایران

گرامى باد بیست و نهمین سالگرد تأسیس سازمان خه‌بات کردستان ایران

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]