شنبه 

7 ژوئیه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

دور کردن رژیم از سوریه، هدف سفر عبدالله به دمشق

دور کردن رژیم از سوریه، هدف سفر عبدالله به دمشق

سایت عصر ایران در تهران: منابع دیپلماتیک معتقدند سفر تاریخی ملک عبدالله پادشاه عربستان به دمشق ، برای جدا کردن سوریه از ایران و نزدیک کردن این کشور عربی به محور عربستان و مصر است .

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع سعودی نوشت که یکی از عمده ترین اهداف سفر عبدالله به دمشق، دور ساختن دولت بشار اسد از ایران است .
دولت عربستان سعودی در هفته ها و ماه های اخیر تحرکات منطقه ای خود را در چارچوب پازل و سناریوی طراحی شده علیه جمهوری اسلامی در منطقه ، افزایش داده است و در این چارچوب روابط خود را به روسیه و چین نزدیک ساخته و به نظر می رسد با نزدیک شدن به سوریه در نظر دارد تا نزدیک ترین متحد عربی ایران را نیز از تهران جدا کند .
گزارش رادیو آمريکا: وال استريت جرنال زير عنوان "پادشاه عربستان سوريه را بر سر اتحاد با ايران زير فشار ميگذارد" می نويسد به گفته مقامات سعودی، ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی قرار است تا بشار الاسد رهبر سوريه را برای سست کردن اتحاد با ايران زير فشار بيشتری بگذارد.
از سال ۲۰۰µ که ملک عبدالله قدرت را به دست گرفت اين نخستين باری است که وی برای ملاقات با رهبر سوريه به آن کشور ميرود. اين سفر حاصل ماهها ديپلماسی آرام ميان مقامات عربستان سعودی، آمريکا و اتحاديه اروپاست که سوريه را در اقدامات مربوط به محدود ساختن نفوذ ايران و کارگذارانی نظير گروههای ستيزه گر حزب الله و حماس يک مانع عمده تلقی ميکنند.


14 سال و 11 ماه و 20 روز و 1 ساعت و 56 دقیقه پیش

دور کردن رژیم از سوریه، هدف سفر عبدالله به دمشق

دور کردن رژیم از سوریه، هدف سفر عبدالله به دمشق

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]