شنبه 

7 ژوئیه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

دهم آبان روزى پر افتخار در تاريخ مبارزات حقطلبانه‌ خلق کرد

دهم آبان روزى پر افتخار در تاريخ مبارزات حقطلبانه‌ خلق کرد

در تاريخ مبارزات ملت کرد در کردستان ايران روزهاى بسی بزرگ و به‌ ياد ماندنى وجود دارند که‌ در آن مبارزان و مدافعان خلق ستمديده‌ و مظلوم کرد جانفشانيهاى بی مثالى از خود نشان داده‌اند.
دهم آبان سال ١٣٥٨ يکى از آن روزهاست که‌ پيشمرگان قهرمان سازمان خه‌بات در حماسه‌اى بزرگ و چشمگير نيروهاى سرکوبگر رژيم ايران ...

که‌ براى زهرچشم گرفتن و سرکوب مردم و آزاديخواهان به‌ کردستان يورش کرده‌ بودند را زمينگير و تار و مار کردند. ٣١ سال از آن حماسه‌ تاريخى مى گـذرد و هر سال مردم و رهروان و مبارزان راه‌ پر افتخار سازمان خه‌بات، اين روز را گرامى مى دارند.
سازمان خه‌بات کردستان ايران با ارج نهادن به‌ خون شهيدان دهم آبان و رنج و زحمت پيشمرگان قهرمانى که‌ چنين افتخار و حماسه‌اى را از خود به‌ جا گـذاشتند، دهم آبان را به‌ روز پيشمرگ سازمان نامگـذارى کرد.
شکى نيست که‌ مبارزه‌ خلق کرد مبارزه‌اى روا و برحق است و وظیفه هر فرد کرد و غير کرد که‌ ساکن کردستان است براى رهائى از يوغ ستم مضاعف و مبارزه‌ در برابر حاکميت آخوندى اشغالگر به‌ مبارزه‌ حقطلبانه‌ کردستان بخصوص سازمان خه‌بات بپيوندد. سازمانى که‌ از آغاز فعاليت خود به‌ شيوه‌اى صادقانه‌ و واقعبينانه‌ براى احقاق حقوق بر حق مردم کردستان ايران مبارزه‌ مى کند، و عليرغم مشکلات اکنون نيز در اين راستا فعاليت چشمگيرى دارد. بخصوص بعد از برگزارى کنگره‌ى چهارم و تصويب اساسنامه‌اى مترقى و مدرن و ميهنى که‌ شرايط کردستان را به‌ خوبی در نظر گرفته‌، راه‌ پيشرفت و توسعه‌ را مى پيمايد.
اشاره‌ کوتاهى به‌ برنامه‌ سازمان خه‌بات در مورد نيروى پيشمرگ در سازمان که‌ يکى از موارد مهم و ريشه‌اى در مبارزه‌ ملى مردم کرد بخصوص در سازمان خه‌بات را داشته‌ باشم. در کنگره‌ چهارم و بر اساس پيشنهاد جناب کاک باباشيخ حسينى دبيرکل سازمان پروژه‌ تقويت نيروى پيشمرگ، بعد از گفتگو ميان اعضاى کنگره‌، با رأى اکثريت به‌ تصويب رسيد. با تصويب اين پروژه‌ مهم و حائز اهميت، بعد از اتمام کنگره‌ به‌ يکى از کارهاى اصلى مبدل شد و در واقعيت سعى و تلاش ارگانهاى سازمان مثمر ثمر واقع شد و کمسيون سياسى نظامى سازمان در اين مدت توانست شمارى از جوانان خون گرم و ميهن پرست کرد را بعد از دوره‌اى چند ماهه‌ و بر اساس ايدئولوژى (ملى و میهنى) آموزش داده‌ تا در صفوف پر افتخار سازمان خه‌بات به‌ مبارزه‌ علیه‌ ديکتاتورى و ارتجاع ادامه‌ دهند.
شکى نيست سازمان خه‌بات يکى از نيروهاى مهم و بزرگ در مبارزه‌ ملى و ميهنى در کردستان ايران مى باشد که‌ با برنامه‌اى واقعبينانه‌ و مردمى و تاريخ پرافتخارش توانسته‌ در مدت زمانى کوتاه‌ توجه‌ اکثریت مردم کردستان را به‌ سوى خود جلب نمايد و در آينده‌ نيز بيشتر در مسائل سياسى و پيشبرد اجتماع از لحاظ سياسى، فرهنگى، اقتصادى و اجتماعى نقش حیاطى خواهد داشت.
سازمان خه‌بات کردستان ايران در زمينه‌ مقاومت مسلحانه‌ که‌ يکى از اهرمهاى مهم در مبارزه‌ خلق کرد است، توانسته‌ ضربات سنگينى به‌ نيروهاى اشغالگر وارد کند و نشان دهد که‌ در آينده‌ نيز به‌ لحاظ تداوم مقاومت مسلحانه‌ در مبارزات مردم کردستان به‌ مثابه‌ سازمانى بزرگ مى تواند نيروى پيشمرگ را به‌ شيوه‌اى پيشرفته‌ و مدرن سازماندهى کند تا در پيشبرد مبارزات آزاديخواهى عليه‌ رژيم درمانده‌ آخوندى و مبارزه‌ حقطلبانه‌ مردم کردستان نقش بنيادى و مهم ايفا کند.
جاى دارد تمام اعضا و هواداران سازمان خه‌بات کردستان ايران وظیفه خود را در اين زمينه‌ بدانند و ضمن اهميت دادن به‌ دهم آبان، در زمينه‌ جذب نيرو و تبليغ وسيع براى تشريح برنامه‌ و سياستهاى سازمان خه‌بات در ميان تودهاى مردم کردستان نقش مهم و فعاليت مضاعف انجام دهند.
با ايقان به‌ سرنگونى رژيم آخوندى ايران و پيروزى سازمان خه‌بات کردستان ايران پيشرو مبارزات ملى و ميهنى مردم کرد در کردستان.


13 سال و 10 ماه و 17 روز و 16 ساعت و 27 دقیقه پیش

دهم آبان روزى پر افتخار در تاريخ مبارزات حقطلبانه‌ خلق کرد

دهم آبان روزى پر افتخار در تاريخ مبارزات حقطلبانه‌ خلق کرد

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]