شنبه 

7 ژوئیه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

پلنوم دوم کميته‌ مرکزى منتخب کنگره‌ چهارم سازمان خه‌بات برگزار شد

پلنوم دوم کميته‌ مرکزى منتخب کنگره‌ چهارم سازمان خه‌بات برگزار شد

هميهنان مبارز!

اعضا و هواداران سازمان خه‌‌‌بات کردستان ايران!

به‌‌‌اطلاع مى رسانيم، پلنوم دوم کميته‌‌‌ مرکزى منتخب کنگره‌‌‌ چهارم سازمان خه‌‌‌بات ايران با شرکت اکثريت اعضاى کميته‌‌‌ مرکزى در کردستان و اعضاى کميته‌‌‌ مرکزى در اروپا از طریق تلفن و انترنت و همچنين شرکت تنى چند از کادرهاى باسابقه‌‌‌ سازمان، صبح روز جمعه‌‌‌ ١٧ دى ـ ٧/١/٢٠ ١١ اغاز و ساعت ١٠  شبه‌‌‌ ١٨ دى ١٣٨٩ هجرى شمسى ٨ جانيورى ٢٠ ١١ پايان يافت.
در آغاز، دستورکار پلنوم معين شد و سپس کاک بختيار عزيزى بعنوان معاون کميته‌‌‌ مرکزى تعيين گرديد، کاک بابه‌‌‌شيخ حسينى گزارش کميته‌‌‌ مرکزى در ارتباط با مسائل سياسى جهان و منطقه، ايران و کردستان را تقديم کردند. در گزارش کميته‌‌‌ مرکزى مسائل و اوضاع سياسى جهان، مانند معضل تروريزم، اقتصاد، حضور نيروهاى نظامى کشورهاى غرب در منطقه و اختلاف ميان اتحاديه‌‌‌ اروپا و ترکيه‌‌‌ برسر پايمال شدن حقوق بشر و پايمال کردن حقوق ملت کرد در کردستان ترکيه‌‌‌، همچنين مشکل فلسطين و اسرائيل مورد توجه‌‌‌ قرار گرفته‌‌‌ بود. در همان حال اختلاف ميان اسرائيل و ترکيه‌‌‌ به‌‌‌ تفصيل در گزارش کميته‌‌‌ مرکزى ذکر شده‌‌‌ بود.
در گزارش کميته‌‌‌ مرکزى پافشارى اسرائيل در مورد شهرک سازى يهوديان و عدم آمادگى آنکشور براى پـذيرش حقوق ملت فلسطين، مورد تحليل قرار گرفته‌‌‌ بود.
گزارش کميته‌‌‌ مرکزى پافشارى اسرائيل بر شهرک سازى يهوديان را به‌‌‌ عملى متضاد با کوششهاى صلح ذکر کرده‌‌‌ بود. به‌‌‌ اين دليل که‌‌‌ مشکل فلسطين بر اوضاع سياسى منطقه و جهان تأثير دارد و همچنين شمار زيادى از تروريستان پايمال کردن حقوق فلسطينان از جانب اسرائيل را بهانه‌‌‌اى بر تداوم اعمالشان کرده‌‌‌اند، به‌‌‌ اين دليل سياست حال اسرائيل خسارتى براى تمامى منطقه است و به‌‌‌ سوژه‌‌‌ تبليغى و دليلى بر تداوم اعمال گروهاى تروريستى مى باشد و همچنين رژيم حاکم بر ايران از آن نفع خواهد برد.
در ارابطه با اوضاع ايران و رويدادهاى يک سال گـذشته‌‌‌، گزارش کميته‌‌‌ مرکزى سرکوب بى رويه‌‌‌ نيروهاى سرکوبگر رژيم آخوندى و سرکوب آزاديخواهان و اقشار مختلف را به‌‌‌ برنامه‌‌‌ و کار سيستماتيک رژيم آخوندى دانست. همچنين اعدام شمار زياد مبارزين کرد ازجانب رژيم آخوندى به‌‌‌ لکه‌‌‌ى سیاه‌‌‌ و مدرکى انکار ناپـذير بر جنايتکارى و درندگى آخوندها تلقى شده‌‌‌ بود. بيکارى در کردستان و ايران، وضعيت تأسف بار زندگى مردم و هدفمندکردن يارانه‌‌‌ها و برداشتن يارانه‌‌‌ها از جانب حکومت احمدى نژاد، در گزارش کميته‌‌‌ مرکزى به‌‌‌ مشکل بزرگ اقتصادى برشمرد شده‌‌‌، بخصوص حذف يارانه‌‌‌ها از لوازم و مواد غذايى، گران شدن سوخت مانند بنزین و گازائیل، موجب تعطيل شدن چند کارخانه‌‌‌ و کارگاه‌‌‌ کوچک وبزرگ شده‌‌‌ است. اين اقتصاد و وضعيت بحرانى، ايران را به‌‌‌ نابودى بيشتر سوق خواهد داد.
در ارتباط با کردستان ايران، گزارش کميته‌‌‌ مرکزى اعتراضات وسيع مردم در کردستان ايران را خوشحال کننده‌‌‌ و مهم و نشان از آگاهى و درک عمومى در کردستان و اهميت دادن مردم بر سرنوشت ميهن و آينده‌‌‌ دانسته‌‌‌ است. اعتراضات عليه‌‌‌ اعدام فرزاد کمانگر و شيرين علم هولى و ديگر زندانيان سياسى در شهرهاى مختلف کردستان، اعتراض مردم شهر سنندج در مخالفت با اعدام حبيب الله‌‌‌ لطيفى، نمونه‌‌‌هايى از آگاهى هميهنان کردستان هستند.
گزارش کميته‌‌‌ مرکزى وضعيت زنان در کردستان و پايمال شدن حقوقشان و فشارهايى که‌‌‌ از طرف حاکميت و مردها بر آنها وارد مى شود خطرناک دانسته‌‌‌ و براى پايان وضعيت اسفناک زنان، کميته‌‌‌ مرکزى از زنان خواستار شد تا بيشتر از گـذشته‌‌‌ براى نائل آمدن حقوقشان و پايان دادن به‌‌‌ ستم و بى عدالتى بکوشند. در ارتباط با جوانان در گزارش کميته‌‌‌ مرکزى فشارها و ستمها عليه‌‌‌ جوانان و سرکوب متدوال که‌‌‌ آخوندها عليه‌‌‌ جوانان اعمال مى کنند مورد توجه‌‌‌ قرار گرفته‌‌‌. اعدام تنى چند از جوانان و انتظار دهها جوان ديگر براى اجراى احکام اعدام و شکنجه‌‌‌ و فشارهاى ديگر و بيکارى وضعیت فاجعه‌‌‌بار زندگى جوانان به‌‌‌ وضوح در گزارش کميته‌‌‌ مرکزى مورد توجه‌‌‌ قرار گرفت و از جوانان ميهن پرست خواستار فداکارى بيشتر و مقاومت در برابر سياستهاى ضدانسانى رژيم آخوندى در کردستان و کوشش براى گـذر از مصائب و مشکلات شده‌‌‌ است.
در بخش ديگرى از گزارش کميته‌‌‌ مرکزى کار و فعاليت سازمان در کل و ارگانهاى مختلف سازمان بخصوص، مورد تجزيه‌‌‌ و تحليل قرار گرفته‌‌‌ بود. گزارش کميته‌‌‌ مرکزى فعاليتها و عدم فعاليت لازم نهادهاى مختلف سازمان را مورد بحث قرار داده‌‌‌ و از عدم فعاليت لازم ارگانهاى سازمان طبق رهنمودهاى کنگره‌‌‌ چهارم انتقاد کرده‌‌‌ است. گزارش کميته‌‌‌ مرکزى از پلنوم خواسته‌‌‌ شده‌‌‌ تا به‌‌‌شيوه‌‌‌اى جدى و موثرتر براى فعال بودن ارگانهاى مختلف سازمان در عموم و کميته‌‌‌ زنان و کميته‌‌‌ اروپا راهکارهايى را اتخاذ کند.
بخش اول پلنوم با گزارش کميته‌‌‌ مرکزى و همچنين ارائه‌‌‌نظرات اعضا درباره‌‌‌ گزارش و پشنهادهاى متعدد و نکات مهم و اشاره‌‌‌ به‌‌‌چند پاراگراف در گزارش کميته‌‌‌ مرکزى ادامه‌‌‌ يافت. در اين بخش اعضاى پلنوم پيشنهاد و انتقادهاى را براى بهتر و موثر کردن پلنوم و به‌‌‌ خصوص رشد و پیشرفت سازمان ارائه‌‌‌ دادند. پلنوم پیشنهادها و انتقادها را مورد تجزيه‌‌‌ و تحليل قرار داد و بر اساس پيشنهادهاى که‌‌‌ مورد پسند و تأييد پلنوم بود، تصميم برآن شد که‌‌‌ در آینده‌‌‌ سازمان خه‌‌‌بات پيشنهاد و توصيه‌‌‌هاى مفيد را عملى کند.
در بخش دوم کار پلنوم که‌‌‌ بعد از ظهر جمعه‌‌‌ ادامه‌‌‌ يافت، چند موضوع ديگر، مانند تعدد افکار و آراى مختلف در سازمان و همچنين محدوده‌‌‌ کار ارگانها و فعاليتشان در چهارچوب سازمان مورد بحث قرار گرفت. اين بحثها و چند مورد ديگر مورد تجزيه‌‌‌ و گفتگو قرار گرفت و تا پاسى از شب جمعه‌‌‌، با اعضاى کميته‌‌‌ مرکزى در اروپا مورد تبادل نظر قرار گرفت، در نتيجه‌‌‌ بر اين اصول که‌‌‌ در چهارچوب سازمان خه‌‌‌بات و اساسنامه‌‌‌ آن، هرکس مى تواند در سازمان فعال باشد و خدمت کند هیچ مانعى برسر راه‌‌‌ وى نمى باشد و در هر جلسه‌‌‌ مى تواند پيشنهادها و انتقادهايش را از بالاترين ارگان سازمان به‌‌‌ منظور بهتر کردن فعاليتها و پيشرفت سازمان مطرح نمايد. بنابر اين پلنوم تأييد کرد نظرهاى مختلف در سازمان مهم مى باشد اما عقايد و افکار مختلف در سازمان خه‌‌‌بات تنها در کنگره‌‌‌ و کنفرانس عمومى مطرح خواهد شد و همچنين پلنوم بر اين اصل تأکيد نمود که‌‌‌ دسته‌‌‌بندى و منطقه گرايى و پشت کردن به‌‌‌ اساسنامه‌‌‌ مصوبه‌‌‌ کنگره‌‌‌ چهارم از جانب هر عضو سازمان خط قرمز مى باشد. بار ديگر بر اين تأکيد شد که‌‌‌ صفوف سازمان بايد همانند گـذشته‌‌‌ يک دست ، يکصدا و يک تصميم باشد و سازمان خه‌‌‌بات بايد عارى از اختلاف باقى بماند. موفقيت و پيشرفت سازمان خه‌‌‌بات با احترام و توجه‌‌‌ به‌‌‌ نظرات و پيشنهادها و همچنين پايبندى به‌‌‌ اتحاد و يگانگى و مواضع متحد تدوام خواهد يافت.
در بخش سوم فعاليت پلنوم مسئوليتها و کارهاى آينده‌‌‌ ارگانهاى سازمان مطرح شد. در ابتدا چند پست و مسئوليت و ارگان مرکزى بار ديگر مورد باز بينى قرار گرفت، در اين چهار چوب مسئول کمسيون مالى ـ اجتماعى جديد تعيين گرديد، همچنين فردى ديگر بر اشراف دبيرخانه‌‌‌ مرکزى معرفى شد. در ارتباط با ارگانهاى کميته‌‌‌ زنان، پلنوم از کميته‌‌‌ زنان خواست با کوشش وفعاليت بيشتر براى پيشرفت کميته‌‌‌ زنان اقدام نمايند. در اين چهار چوب سازمان خه‌‌‌بات هر گونه‌‌‌ امکانات را براى پيشبرد کميته‌‌‌ زنان تدارک خواهد ديد.
در ارتباط با کميته‌‌‌ اروپا، پلنوم از فعاليتها و زحمات اعضاى سازمان در اروپا تشکر کرد و خواستار آن شد که‌‌‌ کميته‌‌‌ اروپا به‌‌‌ شيوه‌‌‌اى فعالتر در ميادين ظاهر شوند و بکوشند تا کميته‌‌‌هاى سازمان در سطح اروپا فعالتر باشند.
همچنين پلنوم بر آن شد که‌‌‌ نهادى براى جوانان در صفوف سازمان تأسيس گردد تا جوانان بتوانند در ارگانى مختص به‌‌‌ خود، مسئوليتهاى ميهنى و وظايف خود را به‌‌‌ اجرا درآورند.
در بخش پايانى کار پلنوم، در رابطه با سياستهاى عمومى سازمان گفتگو شد و در نتيجه‌‌‌ پلنوم تصميم گرفت در ارتباط با همکارى با نيروهاى سياسى و انقلابى ايرانى و احزاب و سازمانهاى کردستان دوستى و همکارى را که‌‌‌ در کنگره‌‌‌ چهارم به‌‌‌ تصويب رسيده‌‌‌ ادامه‌‌‌ دهد، همچنين بر همپيمانى با سازمان مجاهدين خلق ايران تأکيد شد و اين همپيمانى را در راستاى منافع جنبش آزاديخواهى در برابر رژيم آخوندى و مردم کرد در کردستان ايران دانست.
پلنوم از سازمانها و احزاب کردستان ايران خواست که‌‌‌ اگر در اين مرحله‌‌‌ ممکن نيست جبهه‌‌‌ کردستانى يا هر پلاتفورم ديگرى براى اتحاد و همکارى تشکيل شود، حداقل بر سر نقاط مشترکى، به‌‌‌مانند حرام کردن جنگ برادرکشى، پايبندى به‌‌‌ دمکراسى و انتخابات آزاد، و آزادى فعاليت سياسى و احترام گـذاشتن به‌‌‌ حقوق و عدالت اجتماعى و سياسى ميان جريانها موافقت گردد و با احتمال هر تغيير سياسى در ايران، نيروهاى کردستانى به‌‌‌ جاى برخورد و تضاد باهم به‌‌‌ مسئوليت ميهنى شان که‌‌‌ ضرورى و حیاتى مى باشد توجه‌‌‌ داشته‌‌‌ باشند.
پلنوم بر اين تأکيد نمود که‌‌‌ سازمان خه‌‌‌بات مانند همیشه‌‌‌ به‌‌‌ مبارزه‌‌‌ تمامى نيروها کردستانى در بخشهاى ديگر کردستان ارج مى گـذارد و مبارزه‌‌‌ و مقاومتشان را تحسين مى کند، همچنين پلنوم بارديگر تأکيد کرد که‌‌‌ سازمان خه‌‌‌بات به‌‌‌ قوانين حکومت منطقه کردستان عراق احترام مى گـذارد. پلنوم از خانواده‌‌‌هاى شهداى سازمان خه‌‌‌بات خواست مانند گـذشته‌‌‌ پشتيبان سازمان خه‌‌‌بات باشند. همچنين از اعضا و هوادارن سازمان در داخل خواستار شد تا به‌‌‌ فعاليتهايشان سرعت بيشتر دهند. همچنين از استادان دينى و معلمين و استادان دانشگاهها، دانش جويان و دانش آموزان مبارز کرد خواست با روحيه‌‌‌ى انقلابى و ميهنى و خدمت در راه‌‌‌ ميهن و مردم تواناييها و کوششهايشان را بهتر به‌‌‌کارگيرند.
پلنوم کميته‌‌‌ مرکزى پشتيبانيش را از نامزدى محمد صديق کبودوند براى دريافت جايزه‌‌‌ صلح نوبل اعلام داشت و با در نظر گرفتن مصائب و مشکلاتى که‌‌‌ مردم کرد متحمل شده‌‌‌اند و همچنين کوشش و فعاليتهاى محمد صديق کبودوند، جايزه‌‌‌ صلح نوبل حق آقاى کبودوند و مردم کرد مى باشد، براى همين امر لازم است اين جايزه‌‌‌ به‌‌‌ آقاى کبودوند داده‌‌‌ شود.
پلنوم کميته‌‌‌ مرکزى با خوشحالى وشعف فراوان ساعت ١٠  شنبه‌‌‌ ١٨ دى ١٣٨٩ به‌‌‌کار خود پايان داد و اعضای پلنوم و کادرهاى قديمى سازمان که‌‌‌ مهمان پلنوم بودند يک صدا اعلام داشتند براى به‌‌‌ اجرا گـذاشتن مصوبات سازمان و به‌‌‌ پيش بردن مسئوليتهاى محوله‌‌‌ کوشش جدى مبذول خواهند کرد و به‌‌‌مبارزه‌‌‌ مشروع آزاديخواهى و مبارزه‌‌‌ عليه‌‌‌ رژيم آخوندى ادامه‌‌‌ خواهند داد.
مرگ بر رژيم ولايت فقيه‌‌‌
پيروز باد مبارزه‌‌‌ آزاديخواهى و رهايى بخش مردم کرد
کميته‌‌‌ مرکزى سازمان خه‌‌‌بات کردستان ايران
يکشنبه‌‌‌ ١٩ دى ١٣٨٩ هجرى شمسى
٩ /١/٢٠ ١١



13 سال و 8 ماه و 16 روز و 3 ساعت و 42 دقیقه پیش

پلنوم دوم کميته‌ مرکزى منتخب کنگره‌ چهارم سازمان خه‌بات برگزار شد

پلنوم دوم کميته‌ مرکزى منتخب کنگره‌ چهارم سازمان خه‌بات برگزار شد

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]