جمعه 

8 آوریل2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اطلاعيه‌ کميته‌ مرکزى سازمان خه‌بات کردستان ايران به‌ مناسبت درگـذشت ماموستا شيخ عزالدين حسينى

اطلاعيه‌ کميته‌ مرکزى سازمان خه‌بات کردستان ايران به‌ مناسبت درگـذشت ماموستا شيخ عزالدين حسينى

مردم انقلابی کردستان
با تاسف و اندوهى فراوان ماموستا شيخ عزالدين حسينى رهبر و سياستمدار خستگى ناپـذير و انقلابی و فعال ديرين خلقمان شب پنجشنبه‌ تاریخ ٢١ بهمن ماه‌ ١٣٨٩ برابر با ١٠  فوریه‌ ٢٠ ١١ در يکى از بيمارستانهاى شهر اوپسالاى سوئد دار فانى را وداع گفت و قلب پر از مهر و عطوفتش براى هميشه‌ از طـپيدن ايستاد.
ماموستا شیخ عزالدين حسينى فرزند شيخ صالح در بيست و نهم رمضان ١٣٤٠  هجرى قمرى برابر با ١٣٠ ٠  هجرى شمسی در شهر بانه...

متولد شده‌ و در نزد پدر بزرگوار و علماى عالى رتبه‌ کردستان علوم آن زمان را فرا گرفته‌ و در بهار ١٣٢٧ توسط ماموستا ملا على حمامیان کسب اجازه‌ تدریس نموده‌ است و در اکثر مناطق کردستان همچون عالمى مذهبى با بينشی ملى و میهنى خدمات شایانى را به‌ مردم کردستان رسانده‌ است. ماموستا به‌ دليل اينکه‌ شخصيتى عالم و روشنفکر و داراى بالاترین درجات حسنه‌ و ويژگیهاى ملى و انقلابيگرى و ميهن پرستى بود، در مدت زمان کوتاهى اعتماد و احترام و علاقه‌ مردم را به‌ خود جلب نموده‌ و به‌ مثابه‌ شخصيتى صادق و راستگو و انقلابی در سراسر کردستان نمایان گردید. بينش آزاديخواهى و عدالت طلبى، ماموستا را برانگيخت تا در راستاى آزادى و رهايی خلق کرد تلاش نموده‌ و در اين بستر، از جايگاه‌ اجتماعى والاى خود در نزد مردم و همچنين با استفاده‌ از علم و دانش فراوان خود، خدمات به‌ سزاى را به‌ قضيه کرد رسانيده‌ و همچون ابر مردى بی رقيب و در ميادين مبارزه‌ حق طلبى و مقابله‌ با ستم و استثمار، ظالمان و مستبدين ظهور کند. ماموستا در اوال قيام با شکوه‌ مردم ايران بزرگترين نقش را ايفا نموده‌ و توانست اعتراضات مردم را عليه‌ سرکشيهاى رژيم پادشاهى رهبرى نمايد.
پس از پیروزى قيام مردم ايران نيز، فعالتر و چشمگير تر از سابق در عرصه‌ مبارزه‌ براى احقاق حقوق ملت کرد ظاهر شد و در جاگاه‌ رهبر و نماینده‌ خلق کرد در مقابل رژيم تازه‌ به‌ حاکميت رسيده‌ آخوندى نقش بسيار حائز اهميتى را ايفا نمود. ماموستاى نستوه‌ و رهبر ملى خلقمان پس از اين برهه‌ نيز دلسوزى و فداکاريهاى خود را ادامه‌ و در راستاى رسيدن مردم کرد به‌ حقوقشان پا برجا باقى ماند و در سخنان و گفته هاى خود بسيار بر روى اتحاد و برادرى و مداراى فرزندان دلسوز کرد و احزاب و جريانهاى سياسی کردستان تأکيد مى ورزيد. نقش و جايگاه‌ ماموستا شيخ عزالدین در بين مردم کرد براى هميشه‌ ماندگار خواهد ماند و تک تک فرزندان غيور اين آب و خاک با ديد احترام و تقدير به‌ زحمات ايشان مى نگرند و وى را مورد ستايش قرار مى دهند.
مردم انقلابی کردستان
اعضا و دوستان سازمان خه‌بات
هرچند درگـذشت ماموستا شيخ عزالدين براى تک تک هموطنان ميهن دوست کردستان، تکان دهنده‌ و جانکاه‌ بود، اما براى رهروان سازمان پر افتخار خه‌بات معنى ويژه‌اى داشته‌ و بسيار دردناکتر و آزاردهنده‌ تر بود. ماموستا شيخ عزالدين حسينى به‌ موجب اينکه‌ برادر و يار و همسنگر و همکار ماموستا و رهبر دانشمند و عالم و زنده‌ياد ماموستا سید جلال الدین حسینى بود و مدت زمان طولانى را در يک سنگر واحد همکار و فعالیت داشتند و همچنين همه‌ افراد و موسسين سازمان خه‌بات کردستان ايران از اعضاى سابق دفتر ماموستا شيخ عزالدين تشکيل يافته‌ بودند، هميشه‌ ماموستا در نزد اعضاى خه‌بات به‌ ديد يک رهبر نمونه‌ و سترگ و فداکار و انقلابی و با ايمان و ملى و عالمى بزرگ نگريسته‌ شده‌ است. ماموستا شيخ عزالدين مستمرا٠‹ در ارتباطى تنگاتنگ و برادرانه‌ با رهبر انقلابيمان ماموستا سيد جلال و رهبرى سازمان بوده‌ و از راههاى گوناگون ابراز محبت و دلسوزى مى نمودند. ماموستا شيخ عزالدين بسيار خرسند و سرافراز بود از پيشرفت و توسعه‌ و تغييرات مثبتى که‌ پس از برگزيده‌ شدن کاک باباشيخ حسينى به‌ عنوان دبرکل سازمان خه‌بات ايجاد شده‌ بود و همیشه‌ در ارتباطات و مشاوره‌ و دلسوزيهايش افق روشن پيش روى سازمان خه‌بات و رهبرش را يادآور مى شد. ايشان با شنيدن خبر فوت ماموستا سيد جلال بسيار اندوهگین و درگـذشت غیره‌ منتظره‌ ماموستا سید جلال طبعات بسيار منفى بر روحيه‌ ايشان باقى گـذاشت.
انسانهاى والا و رادمرد و محب ملت، در قلب و انديشه‌ ها باقى مى مانند و براى هميشه‌ ماندگار خواهند بود.
گرچه‌ ماموستا شيخ عزالدين با جسم ما را ترک نمود، اما در قلب و فکرمان همچمون سنبل و الگوى ملى جاودانه‌ خواهند ماند و نسلهاى امروز و فردا از ايشان درسهاى انقلابيگرى و خستگى ناپـذيرى و فداکارى و قاطعيت و خصوصيات برجسته اخلاقى و ملى خواهند آموخت و هرگز ايشان را فراموش نخواهند کرد.
سازمان خه‌بات کردستان ايران تاسف و اندوه‌ فراوان خود را به‌ مناسبت درگـذشت رهبر و مبارز خلق کرد، ماموستاى فرهيخته‌ عالم و دانشمند، ماموستا شيخ عزالدين حسينى ابراز نموده‌ و مراتب تسليت خود رابه‌خانواده‌ محترم ايشان و کاک باباشيخ حسينى و همه‌ مردم کردستان اعلام مى دارد و خود را در اين مصيبت سهيم مى داند.
از پروردگار متعال خواستاريم روح پاک ماموستا شيخ عزالدين حسينى به‌ بهشت موعد نائل آيد و مرگ ايشان واپسين اندوه‌ و مصيبت ملتمان باشد.
سازمان خه‌بات کردستان ایران
کميته‌ مرکزى
٢٢ بمهن ١٣٨٩


13 سال و 4 ماه و 15 روز و 2 ساعت و 28 دقیقه پیش

اطلاعيه‌ کميته‌ مرکزى سازمان خه‌بات کردستان ايران به‌ مناسبت درگـذشت ماموستا شيخ عزالدين حسينى

اطلاعيه‌ کميته‌ مرکزى سازمان خه‌بات کردستان ايران به‌ مناسبت درگـذشت ماموستا شيخ عزالدين حسينى

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]