شنبه 

7 ژوئیه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اطلاعيه‌ کميته‌ مرکزى سازمان خه‌بات کردستان به‌ مناسبت ٨ مارس روز جهانى زن

اطلاعيه‌ کميته‌ مرکزى سازمان خه‌بات کردستان به‌ مناسبت ٨ مارس روز جهانى زن

زنان و دختران فعال کردستان و ايران!
دختران و زنان عضو سازمان خه‌بات!
به‌ مناسبت ٨ مارس ، سالروز جهانى زن، تبريکات صميمانه‌مان را تقديم مى داریم و امیدواریم در راستاى نیل به‌ اهداف با مبارزه‌ و تلاش فراگیر به‌ همه‌ حقوق و خواسته‌هايتان نائل آييد و با قدرت و اراده‌ محکم بر مشکلات و موانع فائق آييد و جامعه‌اى بدون تبعيض و يکسان و عادلانه‌ را محقق سازيد. زنان برابرى طلب و آزاديخواه‌ جهان، طى پرسه‌اى تاريخى امروز ....

به‌ بخش وسيعى از خواست و حقوق خود دست يافته‌ و توانسته‌اند با خستگى ناپـذيرى و تلاش بی وقفه‌ در بيشتر ميادين حضورى موفقيت آميز داشته‌ باشند وخط بطلانى بر همه‌ تبليغات سو٠’ در رابطه با عدم تواناييهاى زنان بکشند و ثابت نمايند که‌ نه‌ تنها توانايی گام نهادن و پيشرفت در زمينه‌هاى گوناگون را موازى با مردها دارند، بلکه‌ در بيشتر عرصه‌هاى سياسی و اجتماعى از مردها نيز پيشى مى گيرند. اما اين تنها بخشى از جوانب اين واقعيت است، بخش ديگر موضوع ماندن زنان در منجلاب فلاکت و ستم و استثمار زورگويانه‌ مردان و حاکميتهاى ديکتاتور و ضد زن مى باشد. هم اکنون در اکثر کشورهاى خاورميانه‌ و به‌ ويژه‌ ايران تحت حاکميت آخوندها شديدترين فشارهاى طاقت فرسا بر زنان وارد مى شود و بخش وسيعى از خواسته‌هاى زنان در اين کشورها به‌ ميان آوردنشان نيز ممنوع و خط قرمز محسوب مى شود.
در برخى از کشورها زنان از کمترين حقوق خود برخوردارند و با بودن آداب و سنن قرون وسطايی و قوانين ناعادلانه‌ مورد شکنجه‌ قرار مى گيرند و هنوز با قيد و بندهاى فراوانى دست به‌ گريبانند. آمار خودسوزى و خودکشى و افسردگى و قتلهاى ناموسی و فرار از خانه‌ و خشونتهاى روحى و فیزيکى، سرسام آور و دردناک و موجب نگرانی مى باشند. در حاليکه‌ در بخش وسيعى از کشورهاى جهان فراخوان جهانى حقوق بشر و توافقنامه‌هاى بين المللى براى محترم شمردن و رعايت حقوق زنان، کوچکترين نشانه‌هاى وجود يک زندگى انسانى و معمولى است، اما در بعضى از کشورهاى ديکتاتورى و غرق در فرهنگ مردسالارى و عشائرى کماکان بوى زلف هاى سوخته‌ از درون جامعه‌ بر مى آيد و زنان دست به‌ خودکشى زده‌ و مورد اهانت و هتک حرمت قرار مى گيرند و در فضاى پر از مشقت و شکنجه‌هاى روحى و جسمى دست و پا مى زنند.
بزرگترين موانع در مسير دست يازيدن زنان به‌ حقوقشان، تحميل اقتدار مردها در جامعه‌ و آداب و سنن گـذشته‌ و فرهنگ عشائرى و از همه‌ وحشتانکتر ضد زن بودن حاکميت سياسی و تحميل قوانين متضاد با حقوق و منافع زن مى باشد. هرچند مکانيزمهاى برداشتن هر کدام از اين موانع امروزه‌ مشخص گرديده‌اند و در عمل نيز شمار کثيرى از زنان و مردان آزاديخواه‌ در اين راستا در تلاش بی وقفه‌اند، اما نقش تعيين کننده‌ و انکار ناپـذير خود زنان را در راستاى مبارزه‌ براى فائق آمدن بر مشکلات و موانع را نبايستى فراموش کنيم. اين يک واقعيت است که‌ زنان تنها با ارداه‌ محکم خود قادر به‌ احقاق حقوقشان خواهند بود و مى توانند بنيان ساختارهاى زن ستيز را نابود کنند و جامعه‌اى بدون تبعيض که‌ هويت و جايگاهشان برسميت شناخته‌ شود، بنا نهند.
زنان مبارز کردستان!
آشکار است زنان کرد علیرغم ستم مضاعف جنسيتی، همسو با ساير اقشار کردستان در معرض ستم ملى نيز قرار دارند و اين فشار چند برابر ، جانکاه‌ و سرشار از درد و آزار است، اما خوشبختانه‌ شاهد حضور چشمگير و خستگى ناپـذير زنان مبارز و شجاع کردستان در سنگرهاى مقاومت و آزادى هستيم. در گراميداشت ٨ مارس روز جهانى زن بار ديگر بر اين واقعيت تأکيد مى کنيم که‌ يکى از بزرگترين موانع پيش روى زنان و تمامى اقشار جامعه‌ وجود حاکميت ديکتاتور و ضد بشرى آخوندى است. با توجه‌ به‌ اين واقعيت بر اتحاد و مبارزه‌ فراگير و مبارزه‌ زنان و مردان براى رفع تبعيض تأکيد نموده‌ و در راستاى از ميان برداشت سيستم آخوندى بايد همه‌ با هم تلاش نماييم.
سازمان خه‌بات کردستان ايران، در اين روز فرخنده‌ ضمن تأکيد بر حمايت و همکارى خود براى زنان کردستان، خواستار انسجام صفوفشان بوده‌ و همچنين خواستار حضور و شرکت گسترده‌ زنان در نهاد و تشکلهاى مدنى و (ngo) ان جى او هاى فعال مدافع زنان بوده‌ تا با تلاشهاى عمومى در اين حيطه نقش و جايگاه‌ ويژه‌ خود را ايفا کنند. زنان بايد با ارتقا٠’ سطح آگاهى و هشيارى در راستاى رفع تبعيضاتى که‌ حاکميت بر جامعه‌ روا داشته‌ و در مسير ايجاد جامعه‌اى برابر و بدون تبعيض تلاش نمايند. بار ديگر اين روز را به‌ همه‌ زنان کردستان و همچنين زنان ايران و همه‌ زنان جهان تبريک و تهنيت مى گوييم و اميدواريم خورشيد آزادى براى زنان مبارز طلوع و همه‌ قيد و بندهاى بردگى از زندگى زنان برداشته‌ شوند.
سازمان خه‌بات کردستان ايران
کميته‌ مرکزى
٧ مارس ٢٠ ١١


13 سال و 6 ماه و 20 روز و 3 ساعت و 34 دقیقه پیش

اطلاعيه‌ کميته‌ مرکزى سازمان خه‌بات کردستان به‌ مناسبت ٨ مارس روز جهانى زن

اطلاعيه‌ کميته‌ مرکزى سازمان خه‌بات کردستان به‌ مناسبت ٨ مارس روز جهانى زن

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]