شنبه 

7 ژوئیه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

طرح سازمان خه‌بات کردستان براى همکارى در بين نيرو و جريانهاى کردستان ايران

 طرح  سازمان خه‌بات کردستان براى همکارى در بين نيرو و جريانهاى کردستان ايران

دوستان عزيز!

احزاب و سازمانهاى انقلابی و فعال کردستان!

روشن است جنبش آزاديخواهى ملت کُرد در کردستان ايران مراحل بسيار سخت و ناهموارى را پشت سرنهاده‌‌‌ و طى مدت چندين سال مبارزه‌‌‌ بی امان آزاديخواهى ، متحمل مصائب بسيار گشته‌‌‌ و قربانى و فداکاريهاى فراوانى را در اين مسير نثار نموده‌‌‌ است. بديهى است مبارزه‌‌‌ و ايستادگى چندين ساله‌‌‌، خسارات زيادى را به‌‌‌ هم ميهنان کردستان وارد نموده‌‌‌ است، اما در همان حال نيز سرزندگى و مقاومت خلقمان را اثبات نموده‌‌‌ و کردستان را به‌‌‌ مرکز ثقل مقاومت و نبرد آزاديخواهى تبديل نموده‌‌‌ است. با اين همه‌‌‌ فداکارى و ايثار و دلسوزى و مقاومت مردم و نيرو و جريانهاى سیاسی و پيشمرگان قهرمان کوردستان، فقدان اراده‌‌‌ همکارى و اتحاد در بين نيروهاى کوردستان در چارچوب پلاتفورم و کار مشترک غم انگيز و جاى تاسف دارد. به‌‌‌ خصوص که‌‌‌ منطقه آبستن تغيير و تحول است و احتمال تغيير سياسی در ايران و کوردستان بيش از پيش وجود دارد و با اين شرایط اتحاد و همکارى ميان احزاب و سازمانهاى کوردستان بيش از هر زمان ديگرى ضرورى و ناگزير جلوه‌‌‌ مى دهد.
خوشبختانه‌‌‌ همه‌‌‌ نيرو و جريانهاى سياسی کوردستان، بر روى کار مشترک تأکيد داشته‌‌‌ و بر روى کار و تلاش عملى و جدى در این رابطه با هدف ايجاد اتحاد و برنامه‌‌‌ مشترک و جمع نمودن تواناييها متفق هستند. در ارتباط با کار مشترک اقدامات زيادى صورت گرفته‌‌‌ و طرح و پيشنهادهاى ارزشمندى از جانب اشخاص و نيروهاى کوردستان ارائه‌‌‌ شده‌‌‌ است.
در رابطه با هدف نزديک نمودن و کار مشترک بين احزاب و سازمانهاى کوردستانى، پلينوم دوم کميته‌‌‌ مرکزى سازمان خه‌‌‌بات کردستان ايران چند ماده‌‌‌ و بند را به‌‌‌ منظور رفع اختلافات و مقدمه‌‌‌اى براى اتحاد نيروهاى سياسى کوردستان ايران مورد بحث قرار داد. مناسب ديدم اين پيشنهادات پلينوم کميته‌‌‌ مرکزى را همراه‌‌‌ با چند بند ديگر همچون پيشنهادى در راستاى نزديکى بيشتر ، پيش روى احزاب و سازمانهاى کوردستان ايران قرار دهم.
اميدوارم مورد توجه‌‌‌ قرار گيرند و اين خواسته‌‌‌ و پيشنهادات را با دقت مورد بررسی قرار دهند.
پيشنهادات:
١ـ روشن است يکى از خطراتى که‌‌‌ مردم و مجموع آزاديخواهان کرد را تهديد مى کند، تکرار جنگ برادرکشى و جنگ کرد با کرد است، به‌‌‌ همين خاطر تقاضا دارم همه‌‌‌ نيرو و جريانها جنگ برادرکشى را براى هميشه‌‌‌ ممنوع نموده‌‌‌ و آنرا به‌‌‌ عنوان خط قرمز تلقى کنند. هرگز براى حل اختلافات از اسلحه‌‌‌ استفاده‌‌‌ نشود و ممنوعيت جنگ و عدم استفاده‌‌‌ از سلاح به‌‌‌ برنامه‌‌‌ و استراتژى تبديل گردد.
٢ـ بر روى موضوعات ملى و عمومى و حساس همچون فعاليت فراگير براى نجات جان زندانیان سياسی و لغو حکم اعدامشان همه‌‌‌ متحد و هم موضع و يک صدا عمل کنيم.
٣ـ احزاب و سازمانهاى سياسی کوردستان در مجموع به‌‌‌ دمکراسی و آزادى ايقان دارند، به‌‌‌ همين دليل لازم است در همه‌‌‌ مراحل در عمل به‌‌‌ دمکراسی و آزادى بيان و انديشه‌‌‌ پايبند باشيم.
٤ـ همه‌‌‌ به‌‌‌ انتخابات آزاد و راى اکثريت پايبند بوده‌‌‌ و به‌‌‌ صندوقهاى راى و انتخابات آزاد و دمکراتيک احترام گـذاشته‌‌‌ و نتيجه‌‌‌ حاصل از صندوقهاى اخذ راى را شاخص قرار دهيم. همچنين براى پيشبرد ثبات کوردستان به‌‌‌ اتفاق و شرکت همه‌‌‌ اشخاص متخصص و جريانهاى کوردستان متوصل شويم.
٥ـ براى مديريت و ادراه‌‌‌ موقت کردستان، پس از سرنگونى رژيم جمهورى آخوندى در ايران، نيرو و جريانهاى سياسی توافق و اتفاق نظر همه‌‌‌گير را ملاک عملکرد خود قرار داده‌‌‌ و در اين رابطه اشخاص ميهن دوست داخل و خارج کردستان شرکت داده‌‌‌ شوند. اداره‌‌‌ و مديريت موقت مشترک در فاصله‌‌‌ ٦ ماه‌‌‌ تا يکسال تعيين گردد. در اين مدت براى انتخابات پارلمانى آماده‌‌‌سازى صورت گيرد و انتخابات وارد مرحله‌‌‌ عملى شود، البته‌‌‌ زمان انتخابات با همکارى و اتفاق نظر عمومى تعيين گردد و مراکز مستقل جهانى و ناظران بی طرف انتخابات را سرپرستى نمايند.
٦ـ ادارات و مراکز خدمت رسانى و مديران و کارمندانش دست نخورده‌‌‌ باقى بمانند، به‌‌‌ خاطر اينکه‌‌‌ مردم کردستان در ارتباط با خدمات شهرى و امورات ادارى دچار مشکل نشوند.
٧ـ لازم است اشخاص نخبه‌‌‌ و متخصص و ماهر جامعه‌‌‌ کرد در داخل و خارج مورد احترام و راهنمايی و پيشنهاداتشان مورد توجه‌‌‌ قرار گيرند و در امورات ادارى و حکومتى کوردستان مورد مشاوره‌‌‌ و در جايگاههاى مستحق و مناسب از تجاربشان سودمند شويم.
٨ـ مقرات و اردوگاههاى نيروى پيشمرگ کردستان در خارج شهرها مستقر شوند و از پديده‌‌‌ مسلحانه‌‌‌ در شهر و مکانهاى عمومى جلوگيرى شود.
٩ـ در ارتباط با حق و حقوق کُرد و مطالباتش، با توجه‌‌‌ به‌‌‌ شعار همه‌‌‌ جريانها، مى توان شعار عمومى را تلاش براى رسيدن به‌‌‌ حقوق مشروع تبديل کنيم.
١٠ ـ در ارتباط با مذاکره و گفتگو با حکومت مرکزى و سازمانهاى سراسرى، هيأت متحد نمايندگى کُرد به‌‌‌ نمايندگى همه‌‌‌ احزاب و سازمانها و اقشار مردمى تشکيل يابد.
پيشنهاداتى که‌‌‌ در اين طرح مورد بحپ قرار گرفته‌‌‌اند، مقدمه‌‌‌اى اوليه‌‌‌ هستند و مى توان آنرا مورد گفتگو قرار داد و اگر لازم بود بندهاى ديگرى بدان افزوده‌‌‌ شده‌‌‌ و بندهاى اضافه‌‌‌ از آن حذف شود.
لازم است براى رسيدن به‌‌‌ نتيجه‌‌‌اى محسوس نشستهاى مشترکى در بين همه‌‌‌ نيرو و جريانهاى کوردستان برگزار گردد. با توجه‌‌‌ به‌‌‌ شرايط بد و مشکلات شمارى از نيروها، ما آمادگى خود را براى استقبال و ميزبانى هر نشستى اعلام مى داريم. تقاضا داريم هر طرفى موافق اين پيشنهادات مى باشد به‌‌‌ شيوه‌‌‌اى مکتوب و رسمى ما را مطلع نمايد. البته‌‌‌ بخشی از اين بندها فراگير هستند و حتى اگر نشستى هم برگزار نگردد، جريانها و نيروهاى ارجمند کردستان مى توانند موافقت خود را ابلاغ نمايند.
در پايان خاطر نشان مى کنم که‌‌‌ شرايط بسيار حساس بوده‌‌‌ و ضرورى است، سريع و جدى در اين راستا گام برداريم. بار ديگر از رهبران و رهبرى احزاب و جريانهاى مسئول و ميهن دوست محترم کردستان خواستارم، به‌‌‌ اين طرح پيشنهادى پاسخ بدهند.
ملت کرد و همه‌‌‌ آزاديخواهان ايرانى منتظر اتحاد و همبستگى نيروهاى سياسی انقلابی هستند. بی ترديد اتحاد و همصدايی در بين نيرو و جريانهاى کوردستان براى جامعه‌‌‌ جهانى نيز ارزشمند وحائز اهميت بوده‌‌‌ و در همان حال ملتمان نيز به‌‌‌ سوى آسايش و رهايی و آزادى هدايت مى شود.

سازمان خه‌‌‌بات کوردستان ايران
دبيرکل
باباشيخ حسينى



13 سال و 4 ماه و 22 روز و 10 ساعت و 16 دقیقه پیش

طرح سازمان خه‌بات کردستان براى همکارى در بين نيرو و جريانهاى کردستان ايران

طرح سازمان خه‌بات کردستان براى همکارى در بين نيرو و جريانهاى کردستان ايران

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]