جمعه 

8 آوریل2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

پيام کميته‌ جوانان سازمان خه‌بات کردستان ايران به‌مناسبت ٨ مارس روز جهانى زنان

پيام کميته‌ جوانان سازمان خه‌بات کردستان ايران به‌مناسبت ٨ مارس روز جهانى زنان

مبارزه‌‌‌ آزاديخواهى زنان درسراسر جهان گامهاى شايان وموفقيت آميزى را رو به‌‌‌ جلو نهاده‌‌‌ و دوران سخت و دشوار را پشت سر گـذاشته‌‌‌ است. در سال ١٨٥٧ که‌‌‌ زنان ريسندگى و بافندگى امريکا، براى بدست آوردن حقوقشان به‌‌‌ خيابانهاى نيويوک آمدند و شعار افزايش دستمزد و کم شدن ساعات کارى را سر دادند، پايه‌‌‌هاى آن مبارزه‌‌‌ را بنيان نهادند و ايده‌‌‌ نامگـذارى روزى براى زنان از طرف کلارا زتکین مطرح شد و باعث شد روز ٨ مارس بعنوان سمبل مقاومت و پايدارى زنان در جهان در سال ١٨٥٧ از طرف سازمان ملل تصويب شود. حال که‌‌‌ ١٠ ٣ سال از آن زمان مى گـذرد مى بينيم که‌‌‌ تلاش زنان و مبارزه‌‌‌ فمنيستى قدمهاى خوبى را در جامعه‌‌‌ انسانى رو به‌‌‌ جلو نهاده‌‌‌ و زنان در اين مبارزه‌‌‌ توانسته‌‌‌اند در اکثر کشورهاى غربى بخش زيادى از حقوق خود را کسب نموده‌‌‌ و همکنون نيز براى نهادينه‌‌‌ کردن همه‌‌‌ حقوق پايمال شده‌‌‌ خود در تلاش هستند. در ايران هم جنبش فمنيستى از دير زمانيست که‌‌‌ بر ضد آداب و سنن کهن و تفکر مردسالارانه‌‌‌ در تقابل و مبارزه‌‌‌ است، بخصوص در دوران حاکميت ٣٣ ساله‌‌‌ آخوندها در ايران زنان مبارز بر عليه‌‌‌ سياستهاى زن ستيز و بى عدالتيهاى ضد انسانى و مطالبات برحق زنان ايستاده‌‌‌اند و در راه‌‌‌ پيشبرد اهداف جنبش آزاديخواهانه‌‌‌شان هزينه‌‌‌هاى هنگفتى را پرداخته‌‌‌اند. در کردستان هم زنان براى بدست آوردن حقوق مشروع خود تلاش نموده‌‌‌اند و تا بحال نيز مبارزه‌‌‌ ميکنند و در اين مدت طولانى همراه‌‌‌ و همگام با رزمندگان آزاديخواه‌‌‌ به‌‌‌ مبارزه‌‌‌ خود ادامه‌‌‌ داده‌‌‌اند و بخش مهمى از مسئوليت مبارزه‌‌‌ را بر عهده‌‌‌ گرفته‌‌‌اند و همچنين با حضور در عرصه‌‌‌ جنبش ملى قدمهاى مهمى را در راه‌‌‌ آزادى برداشته‌‌‌اند، حضور زنان در عرصه‌‌‌، اين حقيقت را آشکار مى کند که‌‌‌ بدون حضور زنان مبارزه‌‌‌ آزاديخواهى و ملى موفق نخواهد شد و به‌‌‌ اهداف خود نمى رسد.
در حالى روز ٨ مارس را گرامى مى داريم که‌‌‌ رژيم در همه‌‌‌ عرصه‌‌‌ها دچار بحران شده‌‌‌ و لازم است که‌‌‌ در چنين اوضاع و احوال زنان در ايران و کردستان راهکارهاى تازه‌‌‌اى را براى مبارزه‌‌‌ با سياستهاى رژيم داشته‌‌‌ و خود را براى هرگونه‌‌‌ احتمال تغييرى در ايران آماده‌‌‌ کنند تا بتوانند به‌‌‌ همه‌‌‌ اهداف خود برسند.
کميته‌‌‌ جوانان سازمان خبات کردستان ايران ضمن صميمانه‌‌‌ترين تبريکات، از زنان مبارز کردستان مى خواهد که‌‌‌ تلاش خود را براى پيروزى مبارزات حق طلبى و ملى خود افزايش داده‌‌‌ و به‌‌‌ شيوه‌‌‌اى علمى و مدرن براى رشد جامعه‌‌‌ تلاش نمايند.
کميته‌‌‌ جوانان سازمان خبات کردستان ايران
هيأت اجرايی
٨ مارس ٢٠ ١٢


12 سال و 3 ماه و 6 روز و 8 ساعت و 7 دقیقه پیش

پيام کميته‌ جوانان سازمان خه‌بات کردستان ايران به‌مناسبت ٨ مارس روز جهانى زنان

پيام کميته‌ جوانان سازمان خه‌بات کردستان ايران به‌مناسبت ٨ مارس روز جهانى زنان

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]