شنبه 

7 ژوئیه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

١٢ اردیبهشت روز جهانى کارگر گرامى باد

١٢ اردیبهشت روز جهانى کارگر گرامى باد

منسجم نمودن گیف زحمتکش کارگر و همچنین تعیین روزى تحت عنوان روز کارگر در جهان به‌‌‌کار گرفتند تا بتوانند در ان روز، کارگران از گریق تڤاهرات و تحصن صداى حق گلبى خود را به‌‌‌ گوش تمام مردم و حاکمان برسانند.
در ایران کارگران به‌‌‌ علت فقدان برنامه‌‌‌ درست اقتصادى و صنعتى و همچنین تأپیرات تحریمها دچار شرایگى سخت و دشوارى شده‌‌‌اند و امار بیکارى روز به‌‌‌ روز در حال افزایش می باشد. در همین حال به‌‌‌ علت تعگیلى مراکز صنعتى، کارگاه‌‌‌ و کارخانجات، کارگران با موجى از بیکارى و ازکار اخراج گشتن مواجه‌‌‌ شده‌‌‌اند و روزانه‌‌‌ به‌‌‌ امار بیکاران ایران افزوده‌‌‌ میشود. همچنین گرانى و تورم اقتصادى فشارهاى بیش از اندازه‌‌‌ى به‌‌‌ مردم تحمیل نموده‌‌‌ وسفره‌‌‌ جامعه‌‌‌ و على الخصوص کارگران را خالیتر نموده‌‌‌ است.
بر پایه‌‌‌ امار خود رژیم خگ فقر در ایران ٩٠ ٠  هزار تومان تعین گردیده‌‌‌ است و این در حالیست که‌‌‌ دستمزد کارگران به‌‌‌ ٤٠ ٠  هزار تومان هم نمی رسد و بر همین اساس کارگران در ایران در زیر خگ فقر زندگى میکنند. علیرغم همه‌‌‌ این مشکلات سران حاکم در ایران نتوانسته‌‌‌اند عملکرد و اقدامى جدى در راستاى فراهم نمودن شرایگى مناسب براى این قشر زحمتکش جامعه‌‌‌ بردارند.
با وجود همه‌‌‌ این مشکلات، در کوردستان به‌‌‌ علت عدم توجه‌‌‌ رژیم به‌‌‌ این منگقه، شمار زیادى از مردم کردستان براى کار رهسپار مناگق دوردست ایران شده‌‌‌ و براى بدست اوردن مایحتاج روزانه‌‌‌ خود مجبور به‌‌‌ کار کردن

روز ١٢ اردیبهشت (اول ماه‌‌‌ مى) روز جهانى کارگر است، قشرى که‌‌‌ مستمر حقوقش پایمال میشود و از بی حقوق ترین قشرهاى جامعه‌‌‌ است. در گول تاریخ در راستاى دستیابی به‌‌‌ حقوق نقچ گشته‌‌‌ چندین جنبش کارگرى وارد عرصه‌‌‌ مبارزات گشته‌‌‌ و مخالف خود را بر علیه‌‌‌ ڤلم و استپمار و پایمال کردن حقوق کارگان در جامعه‌‌‌ اعلام کرده‌‌‌اند و تلاش خود را براى در کوره‌‌‌خانه‌‌‌ها و باغبانى و... میشوند که‌‌‌ کار در اینگونه‌‌‌ مراکز همه‌‌‌ افراد خانواده‌‌‌ را مجبور به‌‌‌ کار کردن میکند. همچنین شمار زیادى از زنان و مردان از روى اجبار تن به‌‌‌ کار در مرزها و کولبرى میدهند و اکپر مواقع از گرف نیروهاى رژیم هدف گلولله‌‌‌ قرار میگیرند و جانشان را ازدست مى دهند، که‌‌‌ در تازه‌‌‌ترین امار در سه‌‌‌ ماه‌‌‌ گـژشته‌‌‌ ٧٦ تن از کولبران در مرزها از سوى نیروهاى رژیم کشته‌‌‌ و ٢ تن دیگر بر اپر سرما جان خود را از دست داده‌‌‌اند.
در حالى که‌‌‌ کارگران و مردم ایران در سخترین شرایگ زندگى میکنند، رژیم ایران درامد و سرمایه‌‌‌هاى کشور را صرف بدست اوردن جنگ افزار ممنوع و ویرانگر مینماید و همچنین سرمایه‌‌‌ مردم را در راه‌‌‌ ناارامى و اشوب در منگقه و حمایت از تروریسم به‌‌‌ هدر مى دهد.
بدونه‌‌‌ شک تا رژیم ایران بر اریکه‌‌‌ قدرت تکیه‌‌‌ داده‌‌‌ باشد، اوچاع کارگران و زحمتکشان روز به‌‌‌ روز بدتر میشود و تنها راه‌‌‌ ازادى و بدست اوردن حق و حقوق کارگران و مردم ایران سرنگونى این رژیم میباشد.
پاینده‌‌‌ باد مبارزه‌‌‌ کارگران و زحمتکشان براى بدست اوردن حقوق و ازادیهایشان.
گرامى باد ١٢ اردیبهشت( اول ماه‌‌‌ مى) روز جهانى کارگران.


مرکز جوانان خه‌‌‌بات کردستان ایران
١٢ اردیبهشت ١٣٩١


12 سال و 2 ماه و 22 روز و 14 ساعت و 51 دقیقه پیش

١٢ اردیبهشت روز جهانى کارگر گرامى باد

١٢ اردیبهشت روز جهانى کارگر گرامى باد

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]