شنبه 

7 ژوئیه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

بیست و هفتمین سالروز تأسیس صداى خه‌بات کردستان ایران گرامى باد

بیست و هفتمین سالروز تأسیس صداى خه‌بات کردستان ایران گرامى باد

در گول تاریخ مبارزات ازادیخواهانه‌‌‌ و مشروع، ملت کرد از همه‌‌‌ متود و امکانات و راههاى مبارزه‌‌‌ در حد توان خود استفاده‌‌‌ نموده‌‌‌ است. بی تردید نقش تبلیغات و رسانه‌‌‌ها در بیشتر مواقع معادلات را تغییر داده‌‌‌ و حرف نخست را زده‌‌‌ است.

سازمان خه‌‌‌بات کردستان ایران به‌‌‌ مپابه‌‌‌ نیروى سیاسی با پایگاه‌‌‌ مردمى از همان اغاز در راستاى پیشبرد کار تبلیغات و انتشارات فعالیت نمود و چمن کار سیاسی و تشکیلاتى و فعالیت نیروهاى پیشمرگ قهرمان در جهت پیشبرد تبلیغات کوتاهى ننمود. در نتیجه‌‌‌ تلاش رهبرى سازمان خه‌‌‌بات خوشبختانه‌‌‌ در اول تیرماه‌‌‌ ١٣٦٤ ه .ش با درک وسایل ارتباگ جمعى و ایجاد پلى بین مردم و تشکیلات و پیشبرد مبارزات ازادیخواهانه‌‌‌ کرد در کردستان ایران رهبرى سازمان خه‌‌‌بات در صدد تأسیس رادیوى برامد که‌‌‌ امواجش سراسر کردستان را تحت پوشش قرار دهد و در همین چهارچوب مبارزات مردمى را به‌‌‌ پیش برد.
علیرغم تلاش رژیم براى کم اهمیت جلوه‌‌‌ دادن نقش و جایگاه‌‌‌ رادیو، خوشبختانه‌‌‌ رادیو صداى خه‌‌‌بات بسیار خوب توانست نقش تاریخى خود را ایفا نماید.
روشن است صداى خه‌‌‌بات در کنار صداهاى دیگر احزاب نقش چشمگیر و قابل توجه‌‌‌اى ایفا نمود در راستاى هشیارى مردم کردستان، افشاگریی سیاستهاى توگئه گرانه‌‌‌ رژیم و گسترش فرهنگ و ادبیات اصیل کردى و همچنین جژب نیروى پیشمرگ و سازماندهى شانه‌‌‌هاى تشکیلاتى داخل کردستان و معرفى حقوق و خواسته‌‌‌هاى خلق کرد.
صداى خه‌‌‌بات با قلم نیرومند ماموستا سید جلال حسینى موسس سازمان خه‌‌‌بات و همچنین دهها نویسنده‌‌‌ و کادر لایق تبلیغات و انتشارات و وجود برنامه‌‌‌هاى متفاوت سیاسی، اجتماعى، فرهنگى، ادبیات و شعر، ایینى، فعالیت و حماسه‌‌‌هاى نیروى پیشمرگ، برنامه‌‌‌ مردم و خه‌‌‌بات و پرسش و پاسخ و یاد سروران (شهدا) و دهها برنامه‌‌‌ پر محتواى دیگر توانست در مدت زمان کوتاهى خود را در دل مردم روستا و شهرهاى کردستان بیابد و به‌‌‌ صداى مگمئن و قابل اعتماد و پر محتوا در نزد مردم تبدیل شود.
علیرغم دهها مشکل و محدودیتهاى همچون توپباران اردوگاه‌‌‌ و مقرات و کوچاندن و تغییر مکان و فقدان امکانات لازم، این صداى حقگو و راستین به‌‌‌ گوش مردم رسانیده‌‌‌ شد و حس ملى و میهنى را در بین مردم گسترانید و به‌‌‌ انجام وڤایف و رسالتش ادامه‌‌‌ مى داد.
هر چند به‌‌‌ سبب پیشرفت و گسترش وسایل ارتباگ جمعى و وارد شدن اینترنت و ماهواره‌‌‌ به‌‌‌ عرصه‌‌‌ مبارزات ازادیخواهانه‌‌‌ و همچنین مشکلات فرستادن امواج رادیویی با وجود پارازیتهاى مستمر، رادیوى احزاب و سازمانها ان نقش سابق را ایفا نمى نماید و به‌‌‌ همین دلیل هم چند سالیست صداى خه‌‌‌بات فعالیت خود متوقف نموده‌‌‌، اما نمى توان نقش و جایگاه‌‌‌ رادیو در مبارزات خلقمان در برابر دیکتاتورى اخوندى نادیده‌‌‌ گرفت و زحمات و خستگیهاى کادر و مدیران صداى خبات را فراموش نمود.
به‌‌‌ همین مناسبت در سالروز تأسیس رادیو صداى خه‌‌‌بات کردستان ایران درود مى فرستیم به‌‌‌ روان پاک ماموستا به‌‌‌ مپابه‌‌‌ پیشاهنگ و بزرگترین نقشافرین صداى خه‌‌‌بات و همه‌‌‌ شهداى گلکون کفنى که‌‌‌ در صداى خه‌‌‌بات فعالیت نموده‌‌‌اند. همچنین دست خستگى ناپـژیرى کسانى که‌‌‌ حتى براى چند مدتى در رادیو خه‌‌‌بات فعالیت نموده‌‌‌اند را مى فشاریم. امیدواریم در اینده‌‌‌ نزدیک با تلاش و زحمات دلسوزان خه‌‌‌بات پیام صداى خه‌‌‌بات از گریق ماهواره‌‌‌ ادامه‌‌‌ پیدا کند و به‌‌‌ این صداى شفاف و زلال و ملى تصویر نیز اچافه‌‌‌ گردد.
گرامى باد ١ تیر ماه‌‌‌ ١٣٩١ بیست و هفتمین سالیاد تأسیس صداى خه‌‌‌بات کردستان ایران .

کومیته‌‌‌ى مرکزى
سازمانى خه‌‌‌بات ى کوردستانى ئێران
١تیرماه‌‌‌ ١٣٩١


12 سال و 2 ماه و 22 روز و 14 ساعت و 18 دقیقه پیش

بیست و هفتمین سالروز تأسیس صداى خه‌بات کردستان ایران گرامى باد

بیست و هفتمین سالروز تأسیس صداى خه‌بات کردستان ایران گرامى باد

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]