جمعه 

8 آوریل2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

پلونوم چهارم کميته‌ مرکزى منتخب کنگره‌ چهارم برگزار گرديد

پلونوم چهارم کميته‌ مرکزى منتخب کنگره‌ چهارم برگزار گرديد

روز چهارشنبه‌ ٤ مرداد ماه‌ ١٣٩١ پلونوم چهارم کميته‌ مرکزى برگزار و پس از ٣ روز کار مستمر عصر جمعه‌ ٦ مردادماه‌ به‌ کار خود پايان داد.
باشرکت اکثريت رهبرى سازمان پلونوم چهارم با فرستادن فاتحه‌ و دقيقه‌اى ايستادن براى شادى روح شهدا کار خود را آغاز نمود. صبح روز نخست گزارش سياسی و تشکيلاتى دبيرکل سازمان خه‌بات که‌ شامل تجزيه‌ و تحليل اوضاع جهانى و منطقه اى و وضعيت کرد در کل و کورد در کردستان ايران به‌ ويژه‌ و همچنين جنبش حق طلبانه‌ و همچنين وضعيت بحرانى حاکميت رژيم آخوندى و وظايف آزاديخواهان و مبارزين و شرايط سازمان و ....

امورات و فعاليتهاى تشکيلاتى بود به‌ پلونوم تقديم شد.
اعضا پلونوم پس از تجزيه‌ و بحث مفصلى گزارش دبيرکل را تصويب نمودند. سپس بقيه‌ روز اول پلونوم به‌ پيشنهادات و انتقاد و تذکرات مسئولين کميته‌هاى خارج کشور سازمان و همچنين جمعى از کوادر و مسولین ارگانهاى داخلى سازمان اختصاص یافت. پیشنهاد و انتقادات در چارچوب عملکرد و فعالیت ارگانهاى سازمان و همچنین برنامه‌ و عملکرد کمیته‌هاى خارج بود. صبح دومین روز پلونوم با گوش فرادادن به‌ پیشنهادات کوادر و مسئولین ارگانهاى داخلى سازمان ادامه‌ یافت. بحث و گفتگوى کوادر و رهبرى سازمان و همچنین ارائه‌ پیشنهادات مفید و دلسوازنه‌ مسئولین ارگانهاى سازمان در راستاى اصلاح برنامه‌هاى گذشته‌ و پیشرفت تشکیلات تا عصر روز پنج شنبه‌ ٥ مرداد ماه‌ ادامه‌ داشت. پس از آن نیز شب همان روز گفتگو و نشست رهبرى سازمان بر سر بررسی برنامه‌ و مصوبهاى پلونوم سوم کمیته‌ مرکزى و تعیین نسبت تحقق و اعمال تصمیمات و توصیه‌هاى گـذشته‌ و صحبت در رابطه‌ با دلایل و مشکلات عدم اجرای قسمتى از تصمیمات ادامه‌ یافت. با توجه‌ به‌ گزارش سیاسی تشکیلاتى دبیرکل دستور کار صبح روز سوم پلونوم چهارم کمیته‌ى مرکزى به‌ کار و برنامه‌ و سیاست آینده‌ تشکیلات تا پایان پلونوم چهارم و آغاز پلونوم پنجم اختصاص یافت.
در جریان پلونوم چهارم قیام مردم سوریه‌ در عموم و مردم کردستان سوریه‌ به‌ ویژه‌، بسیار حائز اهمیت و سرنوشت ساز تلقى گشت و در همین رابطه آزاد نمودن چندین شهر کردستان به‌ نقطه عطفى در قیام یکسال و نیم گـذشته‌ علیه‌ رژیم بشار اسد و هشیارى ملى مردم کردستان در آن کشور خوانده‌ شد. در همین رابطه پلونوم این خوانش را مورد توجه‌ قرار داد که‌ احتمالا رژیم بشار اسد عمدا٠‹ مقاومت آنچنانى در شهرهاى کردستان از خود نشان نداده‌ است با هدف اینکه‌ صفوف آزادیخواهان سوریه‌ را مختل نموده‌ و همچنین مخالفت و عدم حمایت کشور ترکیه‌ از قیام سوریه‌ را برانگیزد، اما صرفنظر از این تصور آزادسازى و و کنترل شهرهاى کردستان توسط کردهاى سوریه‌ را به‌ کاتالیزورى در راستاى پیشبرد قضیه کرد و تحقق حقوق مردم کردستان در آینده‌ توصیف نمود. در این رابطه پلونوم سیاست کشتار و قتل و عام مردم انقلابی سوریه‌ را توسط نیروهاى جنایتکار بشار اسد محکوم نموده‌ و از سازمان ملل متحد خواستار گردید در اسرع وقت راهکارى براى جلوگیرى از حرکت بیش از این ماشین جنایت بشار اسد در پیش گیرند. پلونوم نیرو و جریانات کورد کردستان سوریه‌ را مخاطب قرار داد و به‌ نیروهاى سیاسی پیشنهاد داد تا با هشیارى تمام با شرایط کنونى تعامل نموده‌ و اتحاد صفوف کردستان را به‌ سرخط برنامه‌هایشان تبدیل کنند. پلونوم تصمیم گرفت سازمان خه‌بات حامى مبارزه‌ مردم سوریه‌ و به‌ خصوص مردم کردستان و تحقق حقوق کردها و تثبیت دمکراسی و حق شهروندى در آن کشور باشد. پلونوم شرایط کنونى ایران و فشارهاى اقتصادى بر روى مردم ایران و کردستان را مورد بررسی قرار داده‌ و در این رابطه رژیم نامسئول آخوندى را به‌ خاطر سیاستهاى جاه‌طلبانه‌ اتمیش به‌ عامل و مسبب این وضعیت معرفى نمود و این سیاست حاکمیت را محکوم نمود و در صورت ادامه‌ این روند و عمیق تر گشتن مشکلات اقتصادى انفجار نفرت مردم را محتمل دانست و به‌ همین جهت آماده‌سازى براى هر شرایط و اتفاقى را لازم و حیاتى دانست. در همین رابطه اتحاد اقشار مختلف مردم کردستان را به‌ عامل مهمى براى موفقیت و تحقق حقوق بنیادین مردم کردستان دانست. پلونوم با توجه‌ به‌ تضعیف جایگاه‌ بین المللى حاکمیت ایران با از دست دادن همپیمانان منطقه اى خود، بحران کشور عراق و اقلیم کردستان را مورد تجزیه‌ و تحلیل قرار داد و در این زمینه‌ حمایت خود را براى برکنارى نورى مالکى نخست وزیر حکومت عراق فدرال اعلام نمود. در قسمتى از پلونوم چهارم و پرداختن به‌ شرایط نیروهاى انقلابی کردستان ایران، ضمن ابراز نگرانى خود از ارتباطات نامناسب نیرو و جریانهاى سیاسی، پلونوم تصمیم گرفت سیاست ارتباط حسنه‌ با نیرو و جریانهاى کردستان را ادامه‌ دهد. در رابطه با دوستى و نزدیکى اپوزسیون انقلابی پلونوم چهارم عدم تعهد کوبلر نماینده‌ ملل متحد و سخنان نا مناسب وى علیه‌ سازمان مجاهدین خلق ایران که‌ زمینه‌ساز جنایت دیگرى در اشرف مى باشد را محکوم نموده‌ و بر حمایت و دفاع از حقوق مشروع ساکنان شهر اشرف تأکید نمود.
پس از گفتگو بر روى چندین محور سیاسی و تصویب تصمیمات لازمه‌ ، اوضاع سازمان خه‌بات و تشکیلات مورد بازبینى قرار گرفت. در این قسمت کار پلونوم در رابطه با عملکرد و فعالیت همه‌ کمیسیونها و ارگانهاى داخل کردستان و خارج کردستان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و مسئولین هر کدام از ارگانها گزارش کار و فعالی و پیشنهاد و تذکرات خود را بیان نمودند. پلونوم ضمن تشکر و قدردانى از فعالیت ارگانها و کمیسیونهاى سازمان طى مدت گذشته‌، کم و کاستی و ضعف دارایی و اقتصادى را به‌ منبع قسمتى از مشکلات و گرفتاریها دانسته‌ و تصمیم براى برطرفى این مشکل در دستور کار کمیته‌ مرکزى باقى ماند. در ادامه‌ کار پلونوم تغییرات جزئى در شکل و سازماندهى ایجاد گردید و در این رابطه کار کمیته‌ خارج کشور سازمان تغییر یافت و از این به‌ بعد کمیته‌ خارج فعالیت سیاسی و دیپلوماسی کار اصلى کمیته‌ خواهد بود. در چهارچوب تغییرات دیگر اصلاحات و سازماندهى تشکیلات آشکار سازمان در اقلیم کردستان و خارج کردستان در دستور کار بود.
پلونوم پس از ٣ روز در شب جمعه‌ ٦ مرداد به‌ کار خود پایان داد.
مرگ بر رژیم دیکتاتور آخوندى
پیروز باد مبارزه‌ آزادیخواهى خلق کرد
کمیته‌ مرکزى
سازمان خه‌بات کردستان ایران
٢٨/٧/٢٠ ١٢


11 سال و 10 ماه و 1 روز و 3 ساعت و 58 دقیقه پیش

پلونوم چهارم کميته‌ مرکزى منتخب کنگره‌ چهارم برگزار گرديد

پلونوم چهارم کميته‌ مرکزى منتخب کنگره‌ چهارم برگزار گرديد

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]