شنبه 

7 ژوئیه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اخبار کردستان، ايران

اخبار کردستان، ايران

-ادامه احضار و بازداشت هموطنان کُرد
-سرنوشت جوانی ٢١ ساله در اداره‌ی اطلاعات سنندج نامعلوم است
-هنگ مرزی استان کرمانشاه يک شهروند يارسان را کشتند
-اطلاعيه گزارشگران بدون مرز: يکشنبه سياه در ايران
-امارات واردات نفت سبک از ايران را تحريم کرد
-مانور نظامی مشترک امريکا و امارات در خليج فارس
ادامه

ادامه احضار و بازداشت هموطنان کُرد
يک شهروند کُرد به دادگاه شهرستان سروآباد احضار شد
نيروهای انتظامی يک شهروند کُرد را در منطقه‌ی اورامانات، بدون هيچ دليل مشخصی، به دادگاه احضار کردند.
روز پنج‌شنبه‌ی گذشته، يک شهروند کُرد به نام " محمد کريم " فرزند" احمد " اهل روستای "سروپيری " از توابع شهرستان سرو‌آباد از سوی نيروهای انتظامی مستقر در پاسگاه بخش "اورامانات تخت " به دادگاه احضار گرديد.
یک منبع مطلع به خبرنگار کُردپا گفت: اين شهروند مقاديری کالا جهت فروش در مغازه‌اش خريداری کرده بود که به هنگام بازگشت به منزل توسط نيروهای انتظامی بازداشت و اجناس همراه وی را نيز ضبط کردند.همان منبع اشاره کرد، نيروهای انتظامی پس از مصادره‌ی اموال اين مغازه‌دار به وی اخطار شد که بايد طی روزهای آينده خود را به دادگاه شهرستان سروآباد معرفی نمايد.مصادره‌ی اجناس و احضار به دادگاه يک شهروند کُرد درحالی صورت می‌گيرد که به گفته‌ی شاهدان عينی اين مغازه‌دار هيچگونه جنس قاچاقی را نمی‌فروخت





سرنوشت جوانی ٢١ ساله در اداره‌ی اطلاعات سنندج نامعلوم است
از سرنوشت يک جوان بوکانی که طی هفته‌های اخير بازداشت گرديده بود، اطلاع دقيقی در دست نمی‌باشد.
به گزارش اژانس خبررسانی کُردپا، در هفته‌های اخير مأموران امنيتی ايران در شهر سنندج يک جوان کُرد به نام "محمد نسيم‌پور" فرزند فتاح را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.اين شهروند ٢١ ساله از اهالی روستای علی‌آباد شهرستان بوکان است.يکی از نزديکان خانواده‌ی نسيم‌پور به خبرنگار کُردپا گفت: از ٢٠  روز قبل که محمد بازداشت گرديده تاکنون خانواده‌ی وی بارها به مراکز امنيتی و قضايی مراجعه کرده‌اند اما پاسخ قانع‌کننده‌ای دريافت ننموده‌اند.
با استناد به مرکز امار اژانس خبررسانی کُردپا، گی زمستان امسال نیروهای امنیتی و انتڤامی حکومت ایران، ٤٦ شهروند کُرد را به دلایل مختلف بازداشت و به زندان منتقل کرده‌اند.





هنگ مرزی استان کرمانشاه يک شهروند يارسان را کشتند
چند روز پيش يک شهروند کُرد پيرو آيين يارسان، توسط مأموران هنگ مرزی شهرستان ثلاث باباجانی کشته شد.
بنابه گزارش رسیده به آژانس خبررسانی کُردپا، يکی از اهالی منطقه‌ی دالاهو به نام "حشمت بهلولی " در نقطه‌ی مرزی "ب٠ێمو " از سوی مأموران هنگ مرزی مورد شليک مستقيم گلوله قرار گرفته و در نهايت جان خود را از دست داد.
يک منبع مطلع به خبرنگار کُردپا گفت: به دنبال تيراندازی مأموران نظامی ايران، فرد ديگری نيز به شدت زخمی و بيمارستان منتقل شد.از هويت فرد زخمی‌شده تاکنون اطلاع دقيقی در دست نيست.همان منبع اشاره کرد، مأموران هنگ مرزی استان کرمانشاه اين دو شهروند را به بهانه‌ی حمل سلاح و مهمات مورد شليک گلوله قرار داده‌اند.







اطلاعيه گزارشگران بدون مرز: يکشنبه سياه در ايران
تشديد جنگ علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی عليه روزنامه‌نگاران
يک‌شنبه سياه : دست کم ١٢ روزنامه‌نگار در کمتر از ٢٤ ساعت بازداشت شدندو تعدادی ديگر از روزنامه‌نگاران نيز بايد در روزهای آينده خود را به شعبه‌های مختلف دادگاه‌های انقلاب و از اين ميان شعبه ٩ دادسرای فرهنگ و رسانه معرفی کنند.
در تاريخ ٨ بهمن ١٣٩١ نيروهای قضايی “ امنيتی با يورش به دفاتر چهار روزنامه‌ی بهار، شرق، اعتماد، آرمان و هفته‌نامه آسمان، پس از بازرسی محل و ضبط کامپيوتر و ابزارکار روزنامه‌نگاران برخی از اعضای تحريره اين نشريات را بازداشت و به محل نامعلومی انتقال دادند. حکم بازداشت تعدادی ديگر از روزنامه‌نگاران نيز صادر شده است.
کريستف دولوار دبير اول گزارش‌گران بدون مرز در اين باره اعلام کرد :" تشديد سرکوب بی وقفه‌ی روزنامه نگاران در ايران ادامه دارد، هنوز دوران ترور و سرکوبی که از فردای انتخابات مورد اعتراض خرداد ١٣٨٨ آغاز شد، به پايان نرسيده است. ٥ ماه پيش از برگزاری انتخابات رياست جمهوری در ايران، این بازداشت‌ها هشداری روشن است! دهان و زبان روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها بسته خواهد شد."
گزارش‌گران بدون مرز خواهان آزادی فوری و بدون قيد و شرط همه‌ی روزنامه‌نگاران زندانی در ايران است. مقامات مسئول ايران بايد به بازداشت‌های خودسرانه و پی در پی که تنها هدف‌شان تضمين ثبات و ادامه حيات نظام است، پايان دهند. فرجام اين اقدامات تنها شکست است.بنا بر اطلاعات جمع‌اوری شده از سوی گزارش‌گران بدون مرز، دست کم ١٢ روزنامه‌نگار در کمتر از ٢٤ ساعت بازداشت شده‌اند. در تاريخ ٨ بهمن، ساسان آقايی، نسرين تخيری، جواد دليری و اميلی امرايی، همکاران روزنامه‌اعتماد، مطهره شفيعی، نرگس جودکی و صبا آذرپيک از روزنامه آرمان، پوريا عالمی و پژمان موسوی از روزنامه شرق و اکبر منتجبی از هفته‌نامه آسمان بازداشت شدند. در تاريخ ٧ بهمن نيز، ميلاد فدايی اصل روزنامه‌نگار خبرگزاری ايلنا و سليمان محمدی روزنامه‌نگار روزنامه‌ی بهار در محل کار و منزل خود بازداشت شده بودند. منازل روزنامه نگاران بازداشت شده نيز از سوی نيروهای قضايی “ امنيتی ساعت ها مورد بازرسی قرار گرفته و لوازم کار، دست نوشته‌ها و کامپيوترهای آنها مصادره شده است.تعدادی دیگر از روزنامه‌نگاران نيز بايد در روزهای آينده خود را به شعبه‌های مختلف دادگاه‌های انقلاب و از اين ميان شعبه ٩ دادسرای فرهنگ و رسانه معرفی کنند.از ٢٢ دی‌ماه به ويژه در تهران تعدادی از روزنامه‌نگاران از سوی اطلاعات سپاه پاسداران و وزرات اطلاعات، احضار و مورد بازجويی قرار گرفته بودند. در بازجويی‌ها از این روزنامه‌نگاران پرسش‌هايی چون " چه برنامه ای در انتخابات آينده داريد، از کدام نامزدها می خواهيد حمايت کنيد? و سوالات متعددی در باره سخنرانی ١٩ دی ماه رهبر جمهوری اسلامی پرسيده شده بود. علی خامنه‌‌ای در اين سخنرانی اعلام کرده بود "آن کسانی که راجع به انتخابات توصيه‌هايی می‌کنند، حواسشان باشد به دشمن کمک نکنند. دائما نگويند انتخابات بايد آزاد باشد. از اول انقلاب ۳´ انتخابات داشتيم. کدامش آزاد نبوده است? "در تاريخ ٢ بهمن غلامحسين محسنی اژه‌ای دادستان کل جمهوری اسلامی ايران در نشست مطبوعاتی اعلام کرده بود : " براساس اطلاعاتی که از منابع موثق به دست من رسيده است، متأسفانه عده‌ای از روزنامه‌نگاران امروز جدای آنکه در روزنامه‌های کشور قلم می‌زنند دستشان در دست غربی‌ها و ضد انقلاب است.





امارات واردات نفت سبک از ايران را تحريم کرد
شرکت ملی نفت امارات (اينوک) که مالک آن حکومت دبی است امروز اعلام کرد واردات نفت سبک از قطر را با واردات اين محصول از ايران جايگزين کرده است.
به گزارش العربيه، امارات سال گذشته بزرگترين وارد کننده این محصول نفتی از ايران بود و پالايشگاه دبی پيش از اين برغم فشارهای امريکا روزانه ١٢٧ هزار بشکه نفت سبک از ايران وارد می کرد.بر اساس این گزارش مقامات امريکايی مذاکرات طولانی با مقامات دبی انجام دادند و سرانجام آنها را به جايگزین کردن واردات نفت از ايران قانع کردند.شرکت "اينوک" واردات نفت سبک از کشور قطر را که از همپيمانان امريکا است در حالی آغاز کرده است که برای بی نياز شدن کامل از واردات نفت از ايران به دنبال مشتريان ديگری است.اين شرکت در بيانيه خود آورده است که "اينوک" با ديگر توليدکنندگان اين محصول نفتی وارد گفت و گو شده است تا نياز داخلی خود را تامين کند.امريکا و اتحاديه اروپا به دليل اصرار ايران بر ادامه برنامه اتمی تحريم های نفتی گسترده ای عليه اين کشور به کار گرفته اند.





مانور نظامی مشترک امريکا و امارات در خليج فارس
امارات از ديروز يکشنبه مانور نڤامی مشترک با امريکا را در ساحل خليج فارس آغاز کرد.به گزارش سايت عصر ايران به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، اين رزمايش از قبل برنامه ريزی شده تا روز ٧ فوريه آينده ادامه دارد و توسط فرماندهی کل نيروهای مسلح امارات با همکاری فرماندهی مرکزی امريکا اجرا می شود.
فرماندهی مرکزی ارتش امريکا مستقر در قطر مسۆوليت رهبری نظاميان اين کشور در منطقه خاورميانه را برعهده دارد.خبرگزاری وام ادامه داد: اين رزمايش با مشارکت شماری از نظاميان ديگر کشورهای دوست و بردار علاوه بر سازمان ها و ارگان های ملی امارات در بخش های دريايی، هوايی و زمينی برگزار می شود.
به گفته وام، رزمايش در چارچوب سلسله تمرين های مشترک با هدف بهبود اقدامات و توانمندی های ملی و همکاری بين المللی برای منع گسترش و استفاده سلاح کشتار جمعی و مواد دارای استفاده دوگانه و تبادل تجربيات در زمينه های مرتبط با مبارزه با گسترش سلاح کشتار جمعی است.
افزايش سطح آمادگی رزمی نيروهای نظامی امارات از ديگر اهداف اين مانور اعلام شده است.امارات و عمان تنها کشورهايی هستند که در دو سوی تنگه هرمز، ساحل دارند.امارات هم اکنون ميزبان شمار زيادی از نيروهای نظامی امريکا، بريتانيا و فرانسه است.










11 سال و 8 ماه و 4 ساعت و 11 دقیقه پیش

اخبار کردستان، ايران

اخبار کردستان، ايران

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]