جمعه 

8 آوریل2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اخبار کردستان ايران و منطقه 10 بهمن 1391

اخبار کردستان ايران  و منطقه  10 بهمن  1391

-سقز: مردی زنش را مثله کرد
-اعدام قريب الوقوع ±µ زندانی در کرمانشاه
-فشار آمريکا بر کويت برای قطع همکاری با رژيم
-اعدام دهها تن از جوانان مخالف رژيم اسد در حلب
-توقيف کشتی حامل سلاحهای رژيم در آب‌های يمن
-چهار تن ديگر از دراويش گنابادی بازداشت شدند
-رويتر: اشتون به رژيم ايران گفت که اعدام فعالان را متوقف کند

سقز: مردی زنش را مثله کرد

مرد 55 ساله سقزی در پی وقوع يک نزاع در منزلش، زنش را مثله کرد.
به گزارش خبرگزاری موکريان به نقل از ايسنا،، محمدرضا تميمی رييس مرکز اورژانس 115 شهرستان سقز در اين باره گفت: عوامل امدادی اين مرکز بلافاصله به محل اعزام شدند که پس از ورود به منزل مسکونی با صحنه دلخراش قطعه قطعه شده یک زن روبرو شدند.
امجد عبد اللهی مديرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ايمنی شهرداری سقز هم در باره اين جنايت هولناک گفت: پس از تماس مردم با آتش‌نشانی نيروهای امدادی اين سازمان به محل اعزام شدند و تنها توانستند جسد قطعه قطعه شده يک زن را که در زير زمين و نقاط ديگر اتاق‌ها پخش شده بود، جمع‌آوری و به سردخانه بيمارستان امام‌ انتقال دهند.
مردی 55 ساله در بلوار کردستان شهر سقز در کوچه گلستان چهار، زن 50 ساله اش را به قتل رساند و سپس بدن وی را قطعه قطعه کرده و هر قطعه بدنش را در نقاط مختلف خانه پخش کرده بود. متهم به قتل پس از اين جنايت هولناک، خود را به اداره آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان سقز معرفی کرد. انگيزه قتل در دست بررسی پليس آگاهی سقز قرار دارد.





اعدام قريب الوقوع ±µ زندانی در کرمانشاه
گزارشهای دريافتی از کرمانشاه حاکی است رژيم آخوندی 15 زندانی محکوم به اعدام را در زندان ديزل آباد به بندهای انفرادی منتقل کرده است. گفته می شود اعدام اين زندانيان قريب الوقوع است.


فشار آمريکا بر کويت برای قطع همکاری با رژيم
روزنامه کويتی الرای در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت: مقامات آمريکا به پهلوگيری کشتی های رژيم ايران تحت تحريم در بنادر کويت اعتراض کرده اند.
به گزارش سايت عصر ايران، به تازگی مقاماتی از سفارت آمريکا در کويت با وزارت خارجه اين کشور نشستی را برگزار کردند. در اين نشست درباره مساله عبور کشتی های ايرانی تحت تحريم شورای امنيت سازمان ملل متحد از جمله کشتی های شرکت ايرانی "والفجر 8" در آب های منطقه ای کويت گفت وگو کردند.
شرکت والفجر 8 که هم اکنون به والفجر تغيير نام داده است در زمينه حمل و نقل دريايی مسافر و کالا از بنادر جنوبی ايران به کشورهای ساحلی خليج فارس و دريای عمان فعاليت می کند.مقامات آمریکايی همچنين به اقدام شرکت کشتيرانی والفجر 8 در تاسيس شرکت مشترک دريانوردی در کويت با داشتن 49 درصد از سهام آن اعتراض کرده اند.به گفته آنها، با تاسيس اين شرکت، ايران می تواند به راحتی با استفاده از کشتی های حامل پرچم کويت به حمل و نقل کالاهای مورد نظر خود بپردازدواشنگتن معتقد است ايران برای انتقال کالاها و دور زدن تحريم ها، از بنادر کويت استفاده می کند.در مقابل، وزارت خارجه کويت معتقد است نام شرکت والفجر 8 در فهرست شرکتهای تحت تحريم سازمان ملل متحد نيست گرچه والفجر8 وابسته به شرکت تحت تحريم يعنی شرکت " آی آر آی اس ال" (کشتيرانی جمهوری اسلامی ايران) است به همين دليل کويت نمی تواند مانع از فعاليت های والفجر 8 شود.روزنامه الرای کويت همچنين گزارش داده است که شرکت کشتيرانی جمهوری اسلامی ايران برای دور زدن تحريم ها، نام تمامی دفاتر و شرکت های نمايندگی خود را در سراسر جهان تغيير داده است.



اعدام دهها تن از جوانان مخالف رژيم اسد در حلب
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بيروت، فعالان سوری از کشف دهها جسد در محله ای در شهر حلب خبر دادند.به گفته ديدبان حقوق بشر سوريه، اين اجساد متعلق به جوانانی است که در محله "بستان القصر" حلب دست به مقاومت عليه رژيم بشار اسد زده بودند.اين افراد که به گفته شاهدان همگی حدود 20 سال سن داشتند، دستانشان از پشت بسته شده بود و با شليک گلوله به سرشان به نظر می رسد اعدام شده اند.يکی از فعالان سوری در محل تعداد اجساد کشف شده را 68 تن اعلام کرده و می گويد اين افراد لباس غيرنظامی به تن دارند.



توقيف کشتی حامل سلاحهای رژيم در آب‌های يمن
مقامات يمن و ايالات متحده آمريکا اعلام کرده‌اند که با همکاری يکديگر يک کشتی حامل سلاح را که احتمالا از ايران برای شورشيان يمن ارسال شده بوده، در نزديکی دريای عمان توقيف کرده‌اند.
به گزارش راديو آلمان، مقامات يمن روز دوشنبه ۲¸ ژانويه، ¹ بهمن اعلام کردند که يک کشتی حامل سلاح‌های سنگين و موشک‌های زمين به هوا که مقامات آمريکايی احتمال می‌دهند از ايران برای شورشيان شيعه يمن ارسال شده باشد را توقيف کرده‌اند.دولت يمن گفته ارتش اين کشور، اين کشتی را در آبهای يمن نزديک دريای عمان متوقف کرده و کشتی مذکور حامل مواد منفجره با کاربرد نظامی، خمپاره‌انداز و تجهيزات ساخت بمب بوده است.اين کشتی هشت خدمه داشته که همگی شهروند يمن بوده‌اند.يک مقام آمريکايی که نخواست نامش فاش شود، به رويترز گفته عمليات متوقف کردن اين کشتی با کمک نيروی دريايی آمريکا صورت گرفته و يک ناوشکن آمريکايی در نزديکی محل عمليات حضور داشته است.
يک مقام ديگر آمريکايی نيز گفته به عقيده‌ی وی کشتی توقيف شده از ايران برای شورشيانی مثل هوتی‌ها ارسال شده است. وی همچنين گفته: «اين نشانه‌ای از دخالت مخرب و هميشگی ايران در کشورهای منطقه است».
کشورهای عرب سنی مذهب حوزه خليج فارس، ايران را متهم می‌کنند که گروه‌های شيعه منطقه را حمايت می‌کند تا بتواند يک قدرت شيعه در منطقه به وجود آورد.روابط ايران و يمن از سال ۲۰۰´ و پس از آن ‌که اين کشور، جکومت ايران را به حمايت از شورشيان شيعه در شمال يمن متهم کرد، تيره شده است. مقامات ايرانى همواره اتهامات وارد شده از سوی دولت يمن را رد کرده‌اند.


چهار تن ديگر از دراويش گنابادی بازداشت شدند
خبرگزاری هرانا - چهار تن از دراويش گنابادی در مسير اصفهان-شهرکرد توسط نيروهای امنيتی بازداشت شدند.
بنا به گزارش تارنمای مجذوبان نور، آرش شلتوکی، مهرداد شيرازی، مرتضی سهرابی و حميد اکبری از دراويش گنابادی کرج، که به سمت شهرکرد در حرکت بودند، در مسير اصفهان-شهرکرد توسط نيروهای امنيتی و اطلاعاتی بازداشت شدند.نيروهای امنيتی و اطلاعاتی که در مسير شهرکرد در کمين اين دراويش گنابادی بودند پس از متوقف کردن خودرو اين افراد، اقدام به تفتيش و بازرسی اتومبيل آنان کرده که بنا به گزارشات رفتار نيروهای امنيتی با توهين و ارعاب و وحشت همراه بوده است.سپس اين دراويش بازداشت شده را به اصفهان منتقل و پس از بازجويی چند ساعته سه تن از اين افراد (آقايان مهرداد شيرازی، مرتضی سهرابی و حميد اکبری) آزاد شدند ولی آقای آرش شلتوکی توسط نيروهای امنيتی به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوين منتقل شده است.




رويتر: اشتون به رژيم ايران گفت که اعدام فعالان را متوقف کند
روز سه شنبه، کاترين اشتون، رئيس سياست خارجی اتحاديه اروپا، از رژيم ايران خواست که اعدام 5 عضو اقليت عرب کشور را متوقف کند. اشتون که مسئول مذاکرات موجود ميان 6 قدرت جهانی و ايران بر سر بن بست برنامه اتمی تهران است گفت، نسبت به گزارشات جاری مبنی بر اين که اين 5نفر به طور عادلانه ای محاکمه نشده اند و مجبور به اعتراف گرديده اند، نگران است.
او با صدور بيانيه يی گفت، گزارشاتی که حاکی از قريب الوقوع بودن اعدام اين افراد است، نگران کننده بوده و من از مقامات ايرانی می خواهم که در اين احکام تخفيف قائل شوند... اتحاديه اروپا، يکی از مخالفان فعال مجازات مرگ در سراسر جهان است اما نسبت به سوابق نقض حقوق بشر توسط رژيم ايران، به طور خاص، موضعی انتقادی داشته است...







11 سال و 4 ماه و 29 روز و 22 ساعت و 42 دقیقه پیش

اخبار کردستان ايران و منطقه 10 بهمن 1391

اخبار کردستان ايران و منطقه 10 بهمن 1391

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]