جمعه 

8 آوریل2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اخبار کردستان، ايران و منطقه 11 بهمن 1391

اخبار کردستان، ايران و منطقه 11 بهمن 1391

-بازداشت µ۰ عضو يک خانواده در µ سال
-يک کارگر ساختمانی در شهر مريوان جان سپرد
-بازداشت و تهديد فعالان دانشجويی در استان کردستان
-انتخابات رژيمØ› کلينتون: مردم ايران ساکت نمانند
-سنای آمريکا جان کری را به عنوان وزير خارجه بعدی تأييد کرد
-سوريهØ› ابراهيمی خواستار مداخله شورای امنيت شد
-دستکم 11 نفر امروز در اصفهان و کرمان اعدام شدند

بازداشت µ۰ عضو يک خانواده در µ سال

رفيق حسين پناهی، برادر زندانی سياسی انور حسين پناهی، در مصاحبه با روز از فشار تازه نهادهای امنيتی بر اعضای این خانواده خبر می‌دهد. به گفته او از زمان بازداشت برادرش، انور حسين پناهی در سال ¸۶ تا کنون حدود µ۰ عضو اين خانواده يا به نهادهای امنيتی احضار و يا بازداشت شده‌اند.
انور حسين پناهی، فعال سياسی در آبانماه سال ±۳¸۶ دستگير و به اتهام همکاری با يک حزب کرد به اعدام محکوم شد. اين حکم در دادگاه تجديد نظر باطل و به ١۶ سال حبس تعزيری کاهش پيدا کرد.اين زندانی سياسی اواسط مردادماه امسال، بعد از µ سال حبس، به دستور دادستانی سنندج به مرخصی آمد.خانواده حسين‌پناهی، با نوشتن نامه‌هايی به احمد شهيد، گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد، سازمان ديده‌بان حقوق‌بشر، سازمان گزارشگران بدون مرز و ديگر نهادهای حقوق بشری خواهان تلاش اين نهادها برای آزادی انور حسين پناهی شده‌اند.
اين خانواده اخيرا با نوشتن نامه‌ای ديگر به احمد شهيد نوشته‌اند که در آخرين اقدام عليه اين خانواده هفته گذشته مبلغی که برادر انور حسين پناهی به عنوان کمک به حساب خانواده اش واريز کرده بود مصادره و حساب آن ها هم مسدودشد.
در اين نامه خانواده حسين پناهی همچنين به بازداشت دو عضو اين خانواده و انتقال آن‌ها به مکانی نا‌معلوم خبر داده‌اند.


يک کارگر ساختمانی در شهر مريوان جان سپرد


حادثه‌ی ناشی از کار، جان يک کارگر کُرد را در مريوان گرفت.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز گذشته يکی از کارگران ساختمانی در شهر مريوان به علت سقوط از بلندی در حين کار، جان خود را از دست داد.
هويت این کارگر متأهل، "حسين" و از اهالی روستای "نژمار" اعلام شده است.
سابقه‌ی کاری اين شهروند کُرد ١٥ سال می‌باشد و به سبب نبود ايمنی در محل کار و بی‌توجهی کارفرما، دچار حادثه شده بود.حسين دارای ٤٥ سال سن بوده است.


بازداشت و تهديد فعالان دانشجويی در استان کردستان


بر اساس گزارش آ‌ژانس خبری کردپا، وزارت اطلاعات حکومت ايران، شماری از فعالان دانشجويی کُردستان را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرد.روز گذشته مأموران امنيتی در چند شهر استان کُردستان، 5 فعال دانشجويی را بازداشت و ١ تن ديگر را با تماس تلفنی مورد تهديد قرار دادند.
در همين رابطه آژانس کُردپا تماسی تلفنی با يکی از فعالان دانشجويی در مريوان برقرار و ايشان ضمن تأييد خبر بازداشت اين افراد، اعلام کرد: در ادامه‌ی پرونده‌سازی نهادهای امنيتی عليه فعالان دانشجويی و مدنی، روز سه‌شنبه‌ی هفته‌ی جاری 5 فعال دانشجويی توسط نيروهای اداره‌ی اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال يافتند.شاهو احمدی دانشجوی دانشگاه آزاد مريوان گفت: ديروز صبح هر يک از آقايانØ› داود قسيمی فرزند قادر، دانشجوی کارشناسی رشته‌ی جامعه‌شناسی در دانشگاه آزاد تهران ــ مرکز، سامان محمودی فرزند حسين دانشجوی کارشناسی در دانشگاه اروميه، خالد محمدی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته‌ی جغرافيا، سوران دانشور فارغ‌التحصيل رشته‌ی مسکن و شهرسازی در دانشگاه کُردستان، محمد کهنه‌پوشی فرزند علی دانشجوی دانشگاه اروميه از سوی نيروهای امنيتی بازداشت شدند.
اين فعال دانشجويی در ادامه گفت که اداره‌ی اطلاعات مريوان با منزل بنده "شاهو احمدی" تماس تلفنی گرفته و مرا تهديد به بازداشت کردند.
شاهو احمدی اظهار داشت که عصر روز گذشته حدود 50 نفر از بستگان و نزديکان بازداشت‌شدگان در مقابل فرمانداری شهرستان مريوان تجمع نموده و از معاون فرماندار خواستند که به وضعيت مبهم فرزندانشان رسيدگی نمايند.به گفته‌ی اين دانشجوی سابق دانشگاه آزاد سنندج، بازداشت اين دانشجويان تنها بمنظور پرونده‌سازی عليه فعاليت صنفی و مسالمت‌آميز آنان بوده و اين افراد به جز فعاليت قانونی و صنفی، هيچ عمل غير قانونی ديگر مرتکب نشده‌اند.داود قسيمی در سنندج و خالد محمدی در شهرک کانی‌دينار بازداشت شده بودند.شاهو احمدی در پايان خاطرنشان کرد که در حين بازداشت اين افراد، کامپيوتر شخصی و ديگر وسايل آنان از سوی مأموران مورد تفتيش واقع شده و برخی وسايل نيز به اداره‌ی اطلاعات منتقل شده است.
سامان محمودی و سوران دانشور پيشتر نيز توسط نهادهای امنيتی بازداشت و مورد بازجويی واقع شده بودند.برخی منابع نيز از بازداشت يک فعال دانشجويی کُرد بنام زانا معينی خبر می‌دهند که تاکنون بازداشت وی در هاله‌ای از ابهام است.
چند روز قبل نیز هيوا تاسه از دانشجويان کُرد دانشگاه علامه طباطبايی تهران از اين دانشگاه و بنابه دستور مستقيم وزارت اطلاعات، اخراج گرديده بود.


انتخابات رژيمØ› کلينتون: مردم ايران ساکت نمانند


وزير خارجه آمريکا امروز در يک گفتگوی تلويزيونی گفت، تحريمهای آمريکا عليه مردم ايران نيست.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روسيا اليوم، وزير خارجه سابق آمریکا در اظهاراتی ابراز اميدواری کرد: انتخابات رياست جمهوری ايران در سال 92 شاهد آشوب و تظاهرات باشد.هيلاری کلينتون در اظهاراتی اعلام کرد : مردم ايران بايد در انتخابات رياست جمهوری آتی صدای خود را به گوش حاکمان اين کشور برسانند.


سنای آمريکا جان کری را به عنوان وزير خارجه بعدی تأييد کرد


تأييد شدن جان کری به عنوان وزير خارجه، احتمالا٠‹ کار مشکلی نبوده، چرا که او مدتها رياست کميته مربوطه را برعهده داشته است.
خبرنگار: بله، در حقيقت سنا رأی داده و او را تأييد کرده است، در نتيجه، او وزير خارجه بعدی خواهد بود. آقای اوباما گفت که بسيار خشنود است و انتظار دارد که او يک وزير خارجه فوق العاده ای باشد. او حمايت زيادی در سنا به دست آورد و روز جمعه از سنا استعفا خواهد داد و روز دوشنبه کار جديدش را به دست می گيرد. او 5 دوره در سنا بود...
هيلاری کلينتون می گويد که قصد دارد به استراحت و... بپردازد اما خيليها می گويند که او احتمالا٠‹ برای انتخابات رياست جمهوری بعدی آماده خواهد شد. او اين شايعه را نه تأييد می کند و نه تکذيب می کند...


سوريهØ› ابراهيمی خواستار مداخله شورای امنيت شد


فرستاده ويژه سازمان ملل با اعلام اينکه سوريه در حال فروپاشی است به جامعه بين الملل و شورای امنيت هشدار داد و گفت، سوريه در برابر چشم‌های جامعه جهانی در حال فروپاشی و نابودی است.

اخضر ابراهيمی گفت: خشونت در اين کشور به سطح بی سابقه ای رسيده و اين تراژدی پايانی ندارد.فرستاده سازمان ملل و اتحاديه عرب همچنين به شورای امنيت پیشنهاد داد تا به حالت رکود و پيچيدگی که در خصوص مساله سوريه و دولت انتقالی آينده اين کشور و اختيارات اين دولت به وجود آمده، پايان دهد.
ابراهيمی پس از ارائه گزارش نهايی خود درباره سوريه به سازمان ملل در ميان جمعی از خبرنگاران اعلام کرد: شورای امنيت نمی‌تواند تنها به اين گفتار که ما درباره سوريه اختلاف داريم پس صبر می‌کنيم تا اوضاع بهتر شود، اکتفا کند بلکه اعضای اين شورا بايد همين الان مشکل خود را درباره سوريه حل و فصل کنند.



دستکم 11 نفر امروز در اصفهان و کرمان اعدام شدند


شش زندانی محکوم به اعدام سحرگاه روز يکشنبه در زندان مرکزی اصفهان اعدام شدند.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، شش زندانی که دو تن از ايشان زن بوده اند روز يکشنبه در زندان مرکزی اصفهان (دستگرد) به اتهام حکم و نگهداری مواد مخدر اعدام شدند،بر اساس اين گزارش يک تن از اعدام شدگان تبعه افغانستان بوده است،
پنج زندانی بلوچ در کرمان اعدام شدند
سحرگاه امروز پنج زندانی محکوم به اعدام از سوی دستگاه قضايی در شهر کرمان اعدام شدند.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، نظر شه بخش فرزند الله داد، نعمت الله شه بخش فرزند اسد، عبدالله شه بخش فرزند ولی محمد، عبدالرحمن شه بخش فرزند يوسف، صالح نوتی زهی سحرگاه امروز در کرمان اعدام شدند.اين پنج نفر حدود پنج سال قبل در اتوبوسی که در مسير سيرجان به کرمان متوقف شده بودØ› بازداشت شدند.


سپاه قدس در تدارک دور تازه‌ای از حملات تروريستی


يکی از متخصصان سرشناس مبارزه با تروريسم، با انتشار گزارشی از تلاش‌های نظاميان سپاه قدس و شبه‌نظاميان حزب‌الله لبنان برای طراحی و اجرای عمليات تروريستی انتقام‌جويانه عليه آمريکا و متحدانش خبر داده است.
گزارش جديدی اخيرا منتشر شده که نشان می‌دهد سپاه قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران ايران با همکاری شبه‌نظاميان حزب‌الله لبنان، با بررسی تجربه طرح‌های ناکام تروريستی در دو سال گذشته، ممکن است در تدارک دور تازه‌ای از حملات تروريستی عليه آمريکا و هم‌پيمانانش، از جمله اسرائيل باشند.
به گزارش راديو آلمان به نقل از خبرگزاری آسوشيتدپرس، اين گزارش که توسط متيو لويت، متخصص امور مبارزه با تروريسم در مرکز مطالعات شرق نزديک، مستقر در واشنگتن تهيه و تدوين شده، می‌گويد سپاه قدس و حزب‌الله به عنوان دو سازمان مستقل که از ديرباز همکاری‌های نزديکی دارند، در صدد افزايش فعاليت‌های معطوف به ترور هستند و اين مسئله می‌تواند برای آمريکا و متحدانش در جهان نگران‌کننده باشد.



















11 سال و 4 ماه و 29 روز و 8 ساعت و 55 دقیقه پیش

اخبار کردستان، ايران و منطقه 11 بهمن 1391

اخبار کردستان، ايران و منطقه 11 بهمن 1391

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]