جمعه 

8 آوریل2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اخبار کردستان، ايران و منطقه 12 بهمن 1391

اخبار کردستان، ايران و منطقه 12 بهمن 1391

-آزادی يک زندانی سياسی کُرد پس از ۲۰ سال حبس
-سرعت برنامه اتمی/ هشدار مرکل
-پنجره ديپلماسی در حال بسته شدن است
-سلاح شيميايیØ› واکنش همدست اسد به حمله اسرائيل
-بزرگترين عمليات جدا شدن نظاميان از رژيم بشار اسد
-نتانياهو: فقط حمله آمريکا می تواند برنامه اتمی تهران را متوقف کند

آزادی يک زندانی سياسی کُرد پس از ۲۰ سال حبس

عزيز صادقي زندانی سياسی کُرد با پايان 20 سال مدت زمان محکوميت خود، از زندان اروميه آزاد شد.براساس اخبار رسيده به آژانس خبری موکريان، عزيز صادقي زندانی سياسی کُرد اهل سلماس که از دي ماه سال 71 در زندان اروميه نگهداری شده بود، سه شنبه دهم بهمن ماه با پايان 20 سال مدت زمان زندان خود، از زندان مرکزي اروميه آزاد شد.بر اساس همين گزارش، اتهام عزيز صادقي عضويت در يکي ازاحزاب کُردی مخالف نظام اعلام و به همين اتهام نيز محکوم شده بود.


سرعت برنامه اتمی/ هشدار مرکل

دیيلماتهای غربی در وين گفتند، رژيم تهران می خواهد با نصب سانتريفيوژهای پيشرفته در تاسيسات هسته ای نطنز، اورانيوم غنی شده بيشتری توليد کند.
خبرگزاری ‌آسوشيتدپرس به نقل از ديپلماتها نوشت، رژيم تهران درصدد افزايش شديد سرعت برنامه غنی‌سازی اورانيوم است و قصد دارد با نصب هزاران سانتريفيوژ پيشرفته، توليد اورانيوم غنی شده خود را افزايش دهد.
سانتريفيوژهای جديد سه برابر سريعتر از سانتريفيوژهای کنونی هستند.
اين در حاليست که صدراعظم آلمان گفته، برنامه اتمی رژيم تهران خطری بزرگ برای ثبات منطقه است .به گزارش راديو آلمان، صدراعظم اين کشور از رژيم تهران خواست اثبات کند که ماهيت برنامه اتمی اش نظامی نيست.
به گزارش رويترز، آنگلا مرکل گفت، برنامه هسته‌ای رژيم تهران همچنان دليلی بزرگ برای نگرانی و خطری بزرگ برای ثبات منطقه است.


پنجره ديپلماسی در حال بسته شدن است
at
خبر افزايش توليد اورانيوم غنی شده در ايران در حاليست که وزير آينده دفاع آمريکا گفته است، پنجره ديپلماسی برای حل بحران اتمی رژيم تهران در حال بسته شدن است.چاک هيگل اظهار داشت، با وجود اينکه زمان و فضا برای ديپلماسی که همراه با فشار است، باقی است، اما پنجره ديپلماسی در حال بسته شدن است.
وی گفت، رژيم تهران بايد نشان دهد که برای مذاکره جدی آمادگی دارد و در صورتی که به ناديده گرفتن درخواست های بين المللی بر سر برنامه های هسته ای اش ادامه دهد، شانس راهکار ديپلماتیک از بين می رود.وزير آينده دفاع آمریکا رژيم تهران را يک تهديد جدی خواند و تصريح کرد که برای مقابله با سياست تهاجمی رژيم تهران همه گزينه‌ها را در نظر خواهد گرفت.



سلاح شيميايیØ› واکنش همدست اسد به حمله اسرائيل

وزير امور خارجه ايران تهاجم ددمنشانه رژيم صهيونيستی به حومه دمشق را به شدت محکوم کرد و اين اقدام تجاوزکارانه را نقض آشکار حاکميت و تماميت ارضی سوريه دانست.علی‌اکبر صالحی افزود: ترديدی نيست که اين تجاوز آشکار در راستای سياست غرب و صهيونيست‌ها برای فرار رو به جلو و سرپوش نهادن آنان در برابر توفيقات دولت و مردم سوريه در تثبيت حاکميت و بازگرداندن ثبات و امنيت به اين کشور است.وی گفت: اين اقدام حقانيت دولت و مردم سوريه در حمايت از مقاومت و دشمنی با صهيونيست‌ها را اثبات و همسويی گروه‌های تروريستی و بر هم زننده ثبات و آرامش در اين کشور را با اهداف صهيونيست‌ها بيش از پيش نمايان می‌سازد.



بزرگترين عمليات جدا شدن نظاميان از رژيم بشار اسد

در بزرگترين عمليات جدا شدن نظاميان از رژيم بشار اسد بيش از 250تن از نظاميان سوری که در بين آنها تعداد زيادی از افسران نيز ديده می شود از ارتش بشار اسد در دمشق جدا شده و به ارتش آزادی سوريه پيوستند.
رزمندگان ارتش آزادی حفاظت آنها برای جدا شدن از نظاميان اسد را تأمين کردند و آنها را به استان ادلب در 300 کيلومتری دمشق رساندند.
رسيدن اين تعداد از جدا شدگان به ادلب توسط ارتش آزادی سوريه نشانه قدرت و هماهنگی بالا بين گردانهای ارتش آزادی سوريه می باشد.




نتانياهو: فقط حمله آمريکا می تواند برنامه اتمی تهران را متوقف کند

نخست وزير اسراييل می گويد حمله اسراييل به تاسيسات اتمی ايران می تواند "خسارات عمده ای" وارد آورد، اما فقط حمله آمريکا می تواند برنامه اتمی تهران را متوقف کند.خبرگزاری فرانسه به نقل ازگزارشی که در روزنامه معاريف منتشر شده است می گويد بنيامين نتانياهو به هياتی از کميته يهوديان آمريکا گفت به اعتقاد او فقط اقدام نظامی آمريکا می تواند برنامه اتمی ايران را کاملا متوقف کند.
نتانياهو همچنين يادآور شد هر اقدام نظامی بايد پيش از آن که تهران روند غنی سازی اورانيوم با خلوص ۲۰درصد را به سرانجام برساند صورت گيرد.
نخست وزير اسراييل اظهار داشت تحريم ها فقط زمانی می تواند ايران را متوقف کند که با تهديد نظامی معتبری همراه باشد.روزنامه معاريو به نقل از نتانياهو می گويد اگر ايران روند غنی سازی ۲۰ درصدی را تکميل کند، قادر خواهد بود در مدتی کوتاه اورانيوم به اندازه ای که برای ساختن بمب کافی باشد فراهم آورد.
او همچنين گفت پنجره فرصت برای متوقف کردن ايران از طريق راه های ديپلماتيک و اقتصادی بسته می شود، و ۲۰±۳ سالی تعيين کننده خواهد بود.





11 سال و 4 ماه و 28 روز و 3 ساعت و 45 دقیقه پیش

اخبار کردستان، ايران و منطقه 12 بهمن 1391

اخبار کردستان، ايران و منطقه 12 بهمن 1391

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]