شنبه 

7 ژوئیه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اخبار کردستان، ايران و منطقه 15 بهمن 1391

اخبار کردستان، ايران و منطقه 15 بهمن 1391

-خروج يک فعال سياسى ديگر از ايران
-فشار بر يک عضو کانون صنفی معلمان کرمانشاه برای اعترافها دروغين
-سازمان صنايع دستی، دستمزد صنعتگران کُردستان را پرداخت نمی‌کند
-کاهش بازهم بيشتر خريد نفت از ايران
-ايران رکورددار سرطان معده در جهان
-گرانی سرسام آورØ› تخم مرغ 200 تومان گران شد
-ادامه استقرار موشک های پاتريوت در ترکيه

خروج يک فعال سياسی ديگر از ايران

يک فعال سياسی کُردستان به علت فشار نيروهای امنيتی حکومت ايران به اجبار در يکی از کشورهای همسايه، پناهنده شده است.
جهانبخش احمدی طی تماسی تلفنی ضمن تأييد خبر خروج خود از خاک ايران به آژانس خبررسانی کُردپا گفت: به دنبال آزاد شدنم از زندان مرکزی سنندج، همواره توسط مأموران دستگاه امنيتی حکومت اسلامی ايران تحت‌نظر بودم و بعدها به سبب يورش اين نيروها به منزل، ناچارا٠‹ از ايران خارج شدم.
احمدی افزود که هم‌اکنون در يکی از شهرهای اقليم کُردستان عراق ساکن هستم.
جهانبخش احمدی اين فعال سياسی مورخه‌ی بيستم فروردين ١٣٨٨، از سوی نيروهای اطلاعاتی بازداشت و همچنان که مدعی است از سوی بازجويان زندان بارها مورد اذيت و آزار قرار گرفته است. وی از سوی شعبه‌ی يکم دادگاه انقلاب شهرستان سنندج به ٦ سال حبس تعزيری محکوم و سپس در دادگاه تجديد نظر استان کُردستان، حکم مزبور به ٢ سال زندان تعزيری و ٤ سال زندان تعليقی کاهش يافت. جهانبخش احمدی فرزند غفور متولد ١٣٦٢ از روستای نگل از توابع سنندج است و در طی سال‌های گذشته علاوه بر فعاليت سياسی، از اعضای فعال انجمن سبز چيا در مريوان بوده است.





فشار بر يک عضو کانون صنفی معلمان کرمانشاه برای اعترافها دروغين

محمد توکلی عضو کانون صنفی معلمان کرمانشاه به رغم شکنجه و فشارهای ضدانسانی بازجويان، از اعترافها دروغين خودداری کرد. وی که پس از 20روز زندان و با وثيقه 50ميليون تومانی آزاد شده است، گفت: در مدت بازداشت به شدت زير فشار قرار داشته تا عليه ساير تشکلهای صنفی معلمان از جمله انجمن صنفی معلمان کردستان، کانون صنفی معلمان همدان و تهران لب به اعترافها دروغين بگشايد. ولی وی از خواسته معلمان دفاع کرده است.




سازمان صنايع دستی، دستمزد صنعتگران کُردستان را پرداخت نمی‌کند

در ادامه‌ی هرچه تنگ‌تر شدن تحريم‌های بين‌المللی و اجرای طرح‌های رياضتی دولت، دستمزد ٢٨ زن و مرد صنعتگر در سنندج به تعويق افتاده است.
از سنندج گزارش می‌رسد که ٢٨ نفر از کارکنان حوزه‌ی صنايع دستی کُردستان، بيش از ٦ ماه است که دستمزد و ديگر مزايای حقوقی خود را بدون هيچ دليل اعلام شده‌ای دريافت نکرده‌اند. يک وب‌سايت کارگری اعلام کرد، ٢١ زن و ٧ مرد شاغل در صنايع دستی شهر سندج حدود شش ماه و نيم است که حقوق ماهيانه خود را دريافت ننموده‌اند. اين کارکنان که سابقه‌ی ٢٠  سال فعاليت در اين حوزه را نيز دارند بارها نسبت به وضعيت موجود اعتراض نموده و هربار از سوی نهادهای حکومتی پاسخ قانع‌کننده‌ای به آنان داده نشده است. کارگاه آموزشی و صنايع دستی کُردستان بيش از ١٠ ٠  صنعتگر در رشته‌های گليم‌بافی، نازک‌کاری، گيوه‌بافی، جولای، ساز‌سازی، معرق چوب، سفالگری، مجسمه‌سازی، کوزه‌گری، خراطی و جاجيم بافی دارد.
روز گذشته نيز آژانس کُردپا گزارشی مبنی بر تعويق دستمزد ١٥٠  کارگر شرکت "راه پويان صنعت غرب" در کرمانشاه را منتشر کرده بود. به سبب تحريم‌های بين‌المللی و تورم ٤٠ درصدی در اقتصاد ايران، واحدهای توليدی از تسهيلات بانکی محروم و کارفرمايان اين واحدها که بيشتر آنان وابسته به دولت و يا مشترک با تعاونی‌ها اداره می‌شوند، جهت جلوگيری از ورشکستگی کامل واحدها اقدام به اخراج کارگران و تعويق دستمزدها می‌کنند.






کاهش بازهم بيشتر خريد نفت از ايران

خبرگزاری رويتر گزارش داد: کشورهای آسيايي برای سال جاری ميلادی، واردات نفت خود را از ايران حداقل 12درصد ديگر کاهش خواهند داد.
بر اساس اين گزارش، کشورهای آسيايي در سال 2013 واردات نفت از ايران را روزانه به طور متوسط تا 135هزار بشکه کاهش خواهند داد.



ايران رکورددار سرطان معده در جهان

سالانه ·۰ هزار بيمار سرطانی/ رتبه اول سرطان معده در جهان
بر اساس نظر کارشناسان و آمار رسمی کشور وضعيت محصولات کشاورزی ما به دليل استفاده از سموم شيمیايی زياد، خطرناک است و سالانه ·۰هزار بيمار سرطانی به آمار سرطانی های کشور اضافه می شود که يک سوم آنها بر اثر محصولات کشاورزی مسموم دچار اين بيماری می شوند.
در حال حاضر کشور ما اولين رتبه در بيماری سرطان معده را در جهان دارد و وزارت بهداشت نيز تاييد کرده است که آمار ابتلا به سرطان در کشور ما رو به افزايش است و يک سوم مبتلايان به سرطان به خاطر محصولات کشاورزی به اين بيماری دچار می شوند. به نظرمی رسد اقدامات انجام گرفته از سوی وزارت جهاد و کشاورزی در اين زمينه کافی نيست و رفع بخشی از اين مشکلات در خصوص محصولات کشاورزی بر عهده وزارت بهداشت است.




گرانی سرسام آورØ› تخم مرغ 200 تومان گران شد

طی 10 روز گذشته قيمت تخم مرغ درب مرغداری 2700 تومان بود که در روز گذشته با 200 تومان افزايش به 2900 تومان رسيد و يک شانه 2 کيلو گرمی آن 6100 تومان به فروش رفت.
عضو هيات مديره مرغداری های تخم گذار گفت: روز گذشته قيمت تخم مرغ 200 تومان گران شد. ناصر نبی پور، در گفتگو با خبرنگار ايلنا با بيان اينکه قيمت تخم مرغ افزايش يافته است اظهار داشت: طی 10 روز گذشته قيمت تخم مرغ درب مرغداری 2700 تومان بود که در روز گذشته با 200 تومان افزايش به 2900 تومان رسيد،از سوی ديگر يک شانه 2 کيلو گرمی آن 6100 تومان به فروش رفت.
وی افزود: اين در حالی است که وقتی تخم مرغ در سطح شهر عرضه می شود، هر شانه آن به قيمت 8 تا 9 هزار تومان به فروش می رود.وی با بيان اينکه بالا رفتن قيمت کاغذ باعث افزايش قيمت کارتن و شانه تخم مرغ شده است،عنوان کرد: در سال گذشته قيمت شانه کاغذی تخم مرغ 35 تومان بود که امسال به 165 تومان رسيده از سوی ديگر قيمت کارتن هم از 450 تومان به 1100 تومان رسيده است.




ادامه استقرار موشک های پاتريوت در ترکيه

استقرار سامانه های موشکی پاتريوت در خاک ترکيه همچنان ادامه دارد.
به گزارش تلويزيون تی آر تی ترکيه ، کاروان تريلرهای نظامی حامل سکوهای موشک های پاتريوت که از آمريکا به ترکيه ارسال شده است ، ديروز وارد پادگان تيپ پنجم زرهی نيروی زمينی ارتش ترکيه در استان غازی آنتپ شد.
همزمان با انتقال اين سامانه ها از پايگاه هوايی اينجيرليک (‌واقع در استان آدانا)‌ به پادگان زرهی غازی آنتپ در مسير عبور بيست تريلر حامل اين سامانه ها تدابير گسترده ای امنيتی به اجرا گذاشته شد.
انتظار می رود سامانه های موشکی پاتريوت که در پادگان زرهی غازی آنتپ مستقر خواهند شد نيز در چند روز آينده فعال شود.








11 سال و 7 ماه و 25 روز و 3 ساعت و 56 دقیقه پیش

اخبار کردستان، ايران و منطقه 15 بهمن 1391

اخبار کردستان، ايران و منطقه 15 بهمن 1391

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]