شنبه 

7 ژوئیه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اخبار کردستان و ايران 17 بهمن 1391

اخبار کردستان و ايران  17 بهمن 1391

-اعتصاب غذای رضا شريفی‌بوکانی در زندان اوين تهران
-دادگاه انقلاب کرمانشاه حکم زندان و تبعيد جوانی ٢٥ ساله را صادر کرد
-شهرستان سردشت/ زخمی شدن ٢ نفر در حريق منزل مسکونی
-صدور کيفرخواستإ محاربه برای يک زندانی در رجايی‌شهر کرج
-مسعود بارزانی به کارگيری خشونت و زور توسط نيروهای مالکی را محکوم کرد
-رژيم تهران، هدف ‌آشکار مانور ضد مين آمريکا
-مرغ کيلويی 7 هزارتومان/فروش روغن در پلاستيک
-بازداشت سعيد مرتضوی و انتقال وی به اوين

اعتصاب غذای رضا شريفی‌بوکانی در زندان اوين تهران

يک زندانی سياسی کُرد در اعتراض به شکنجه و رفتار نامناسب نيروهای امنيتی حکومت ايران در زندان اوين دست به اعتصاب غذا زد.
بنابه گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، زندانی سياسی کُرد، رضا شريفی بوکانی"، از روز چهارشنبه يازدهم بهمن‌ماه در بند ٢٠ ٩ زندان اوين در اعتراض به انتقال وی به اين زندان و شکنجه و رفتار نامناسب نيروهای اطلاعاتی حکومت ايران، دست به اعتصاب غذا زده است. پيشتر رضا شريفی بوکانی به هنگام انتقال از زندان " رجايی‌شهر کرج " به بند ٢٠ ٩ زندان اوين گفته بود در صورتی که تا دو هفته‌ی ديگر به زندان رجايی کرج شهر بازگردانده نشود، دست به اعتصاب غذا خواهد زد.
يکی از بستگان نزديک رضا شريفی‌بوکانی به خبرنگار کُردپا گفت: خانواده‌ی اين زندانی ضمن ابراز نگرانی از وضعيت سلامتی فرزندشان، خواهان حمايت کليه‌ی نهادهای بين‌المللی مدافع حقوق‌بشر هستند. روز هشتم بهمن‌ماه رضا شريفی بوکانی زندانی سياسی کُرد بنابه تصميم دادستان عمومی تهران و توسط نيروهای امنيتی حکومت ايران از زندان " رجايی شهر کرج " به بند ٢٠ ٩ اوين منتقل شده بود.



دادگاه انقلاب کرمانشاه حکم زندان و تبعيد جوانی ٢٥ ساله را صادر کرد

دادگاه انقلاب شهر کرمانشاه يک جوان کُرد را به زندان و تبعيد در شمال شرقی ايران محکوم کرد.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، طی روزهای اخير جوانی ٢٥ سال بنام "آرام بهرامی" فرزند محمدامين از سوی دستگاه قضايی حکومت ايران در کرمانشاه به ٢ سال حبس تعزيری و ٨ سال تبعيد در شهر بجنورد محکوم گرديد.
حکم چند روز قبل شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب کرمانشاه به اتهام هر آنچه "تبليغ عليه نظام حکومتی ايران و ارتباط با ضد انقلاب و نيز توهين به مقدسات" عنوان می‌شود، صادر گرديده است. اين شهروند کُرد بايد روز ٢٨ بهمن‌ماه امسال جهت اجرای حکم صادره، خود را به دادگاه معرفی نمايد. آرام بهرامی که در روستای "زردويی" از توابع شهرستان پاوه متولد و ساکن شهر کرمانشاه است طی تابستان و پاييز سال جاری، بارها به مراکز اطلاعاتی کرمانشاه احضار و تحت بازجويی قرار گرفته بود. وی برای آخرين بار و در اواخر دی‌ماه امسال توسط اداره‌ی اطلاعات شهرستان روانسر احضار شده بود. گزارش ارسالی حاکی از آن است که مأموران امنيتی حکومت ايران بارها منزل اين شهروند متأهل را مورد تفتيش قرار داده و کامپيوتر خانگی، لپ‌تاپ و شماری کتاب و نشريه را با خود برده‌اند.
با استناد به مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، در زمستان امسال دادگاه‌های حکومت ايران جمعا٠‹ ٢٢ شهروند کُرد را به حبس‌های تعزيری و تعليقی محکوم کرده‌اند.



شهرستان سردشت/ زخمی شدن ٢ نفر در حريق منزل مسکونی

آتش‌سوزی در يکی از منازل روستايی شهرستان سردشت، زخمی‌شدن دو شهروند کُرد را درپی داشت. برپايه‌ی گزارش ارسالی به آژانس خبررسانی کُردپا، در روستای "بيژوه" از توابع دهستان آلان بر اثر حادثه‌ی آتش‌سوزی در يک منزل مسکونی، شهروندی به نام "عزيز شيخه‌پور" بهمراه دختر ١٤ ساله‌اش بنام "آمنه" دچار سوختی شديد شده و به مراکز درمانی شهر سردشت منتقل گرديدند.
علت وقوع آتش‌سوزی در منزل مسکونی اين شهروند، همچنان نامعلوم است.
حادثه در روز يک‌شنبه‌ی هفته‌ی جاری روی داده و تاکنون از سلامت جسمی اين دو شهروند کُرد، گزارش دقيقی در دسترس نمی‌باشد. همچنين گزارش ارسالی حاکی از آن است که اهالی روستای بيژوه" اسلام‌آباد" در حين وقوع حريق، اداره‌ی آتش‌نشانی و خدمات ايمنی شهرداری سردشت را مطلع نموده که متأسفانه پاسخی دريافت نکرده و با خطر گسترش و سرايت آتش به ديگر منازل مسکونی، افراد حاضر در صحنه، مجبور به تخريب کامل منزل عزيز شيخه‌پور می‌شوند.
فاصله‌ی روستای بيژوه تا مرکز شهر سردشت ٢٥ کيلومتر است.



صدور کيفرخواستإ محاربه برای يک زندانی در رجايی‌شهر کرج

يکی از شهروندان ساکن سقز که در زندان رجايی‌شهر کرج محبوس می‌باشد از سوی دادستان عمومی تهران، کيفرخواست محاربه برای وی صادر شده است.
بنابه گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، " ناميق محمودی " ٧٢ ساله، اهل روستای " ايرانخواه " از توابع شهرستان سقز از سوی دادستان عمومی تهران به اتهام نگهداری سلاح و مهمات، کيفرخواست محاربه به او تفهيم گرديده است.
يک منبع مطلع از زندان رجايی شهر کرج به خبرنگار کُرد گفت: اين زندانی پس از يازده روز شکنجه و نگهداری در سلول انفرادی زندان رجايی‌شهر، به وی ابلاغ شده که در آينده‌‌ای نزديک به اتهام " محاربه " محاکمه خواهد شد. همين منبع افزود: ناميق محمودی به دليل بدرفتاری و شکنجه‌ی نيروهای امنيتی حکومت اسلامی ايران، از ناحيه‌ی چشم دچار مصدوميت شده و اين احتمال وجود دارد بينايی خود را از دست دهد. ناميق محمودی روز هفدهم فروردين‌ماه ١٣٩٠ ، همراه با سه فرزندش به نام‌های " منوچهر، بهنام و بهزاد " و يک تن ديگری به نام " عثمان قادری " توسط نيروهای اطلاعاتی سقز در روستای ايرانخواه بازداشت شده بود.





مسعود بارزانی به کارگيری خشونت و زور توسط نيروهای مالکی را محکوم کرد

مسعود بارزانی رئيس اقليم کردستان عراق به کارگيری خشونت و زور توسط نيروهای مالکی عليه تظاهر کنندگان را محکوم کرد. وی در تماس تلفنی با رافع العيساوی وزير دارايی عراق اين موضع را اتخاذ کرد.
مقتدی صدر نيز تعرض مسلحانه به تظاهر کنندگان در فلوجه را محکوم کرد.




رژيم تهران، هدف ‌آشکار مانور ضد مين آمريکا

آمريکا اعلام کرده با ۲۰ کشور ديگر در ماه مه در ‌آب‌های خاورميانه مانور ضد مين برگزار می‌کند. هدف آنها تمرين پاکسازی راه‌های دريايی انتقال نفت در مقابل خطر مين‌گذاری و تأمين امنيت انتقال نفت در خليج فارس است.
به گزارش راديو آلمان، ارتش آمريکا اعلام کرد، در ماه مه سال جاری در آب‌های خاور ميانه مانور ضد مين برگزار خواهد کرد. اين مانور دفاعی محسوب شده و ادامه رزمايش IMCMEX 12 در ماه سپتامبر سال گذشته (۲۰±۲) خواهد بود. در اين رزمايش بيش از ۲۰ کشور جهان ايالات متحده آمريکا را همراهی می‌کنند.
هدف اين رزمايش پاکسازی مسير نفت‌کش‌ها و تمرکز بر روی مين‌های فرضی است که به گفته اين خبرگزاری، رژيم ايران یا سازمان‌های افراطی ديگر ممکن است به منظور ايجاد اخلال در انتقال نفت کار بگذارند. ژنرال جيمز متی، فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمريکا در خاور ميانه در بيانيه‌ای اعلام کرد: «تلاش امسال تأييدی بر همکاری جهانی و حمايت نيرومند جامعه جهانی از تجارت آزاد است.»
رژيم ايران، هدف ‌آشکار مانور ماه مه
اما در مورد رزمايش ضد مين ماه مه قصد ایين است که به وضوح عزم آمريکا و متحدانش برای مقابله با تلاش احتمالی رژيم ايران برای اخلال در کار حمل و نقل دريايی‌ نشان داده شود. رژيم ايران بارها اعلام کرده که در صورت حمله نظامی از سوی آمريکا و اسرائيل ممکن است تنگه هرمز را ببندد.





مرغ کيلويی 7 هزارتومان/فروش روغن در پلاستيک

صبح امروز قيمت هر کيلو مرغ در تهران به 7 هزار تومان رسيد. يکی فروشنده در خيابان سرچشمه تهران می‌گويد: «در کشتارگاه نيز مرغ کم شده و بسياری فروشنده‌ها به دليل قيمت بالا سفارشات خود را کنسل کرده‌اند.» در همين حال قيمت روغن جامد که از مدت ها پيش به شدت کمياب شده در قوطی های 5 کيلويی به 20 هزار تومان رسيده است و بسياری مغازه داران به خاطر عدم توانايی مردم برای خريد روغن را در پلاستيک می فروشند.



بازداشت سعيد مرتضوی و انتقال وی به اوين

خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس خبر داد: سعيد مرتضوی سرپرست سازمان تأمين اجتماعی و دادستان سابق تهران بازداشت شد و به زندان اوين منتقل گرديد اين منبع افزود: مرتضوی به هنگام خروج از محل کار خود بازداشت شده و معاون دادستان تهران در هنگام بازداشت نامبرده در محل حضور داشته است. بازداشت مرتضوی يک روز پس از جلسه مجلس ارتجاع و افشای نوار مکالمه او با فاضل لاريجانی توسط احمدی نژاد صورت می گيرد.


11 سال و 7 ماه و 23 روز و 4 ساعت و 25 دقیقه پیش

اخبار کردستان و ايران 17 بهمن 1391

اخبار کردستان و ايران 17 بهمن 1391

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]