جمعه 

8 آوریل2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اخبار کردستان و ايران 3 اسفند 1391

اخبار کردستان و ايران 3 اسفند 1391

-يک شهروند مهابادی به ´ سال حبس محکوم شد
-مسعود بارزانی: خواهان استقلال کردها هستيم
-مرگ مشکوک يک دختر دانشجو در تهران
-حادثه‌ی کار موجب مرگ دانشجوی سقزی شد
موج تازه‌ی جمع‌آوری ماهواره در روستاهای کُردستان آغاز شد
-اعدام دستکم 70 نفر ظرف چند هفته گذشته
-کنگره آمريکا درصدد تحريمهای جديد عليه رژيم تهران






يک شهروند مهابادی به ´ سال حبس محکوم شد

يک شهروند اهل مهاباد توسط دادگاه انقلاب اسلامی اين شهر به زندان محکوم شد.
بر اساس گزارش رسيده به آژانس خبری موکريان، يک شهروند مهابادی به نام مصطفی فقه که در آذرماه سال جاری توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده بود توسط دادگاه انقلاب اسلامی اين شهر به اتهام ارتباط با يک حزب مخالف نظام به چهار سال حبس محکوم شد.
گفتنی است مصطفی فقه که هم اکنون در زندان مرکزی مهاباد به سر می برد 20 روز فرصت دارد که به رأی صادره اعتراض نمايد.


مسعود بارزانی: خواهان استقلال کردها هستيم

رئيس منطقه کردستان عراق گفت که مساله مسلح شدن ارتش عراق با سلاح‌های روسی شکست خورد
به گزارش سايت موکريان و به نقل از منابع داخلی،مسعود بارزانی طی سخنانی گفت: خواهان استقلال کردها هستيم و اين حق ما است و امری طبيعی است اما ما نمی‌خواهيم که اين موضوع را با زور محقق کنيم. وی افزود که کردها هرگز به علتی برای تقسيم عراق تبديل نخواهند شد اما به هيچکس اجازه نمی‌دهيم که به حقوق منطقه کردستان که در قانون اساسی عراق وارد شده، تعرض کنند.
وی درباره قرارداد کردستان با شرکت «گازپروم» روسی در زمينه نفت و مخالفت دولت مرکزی با اين قرارداد، گفت: دولت مرکزی همچنان با قراردادهايی که منطقه کردستان با شرکت‌های خارجی برای توسعه ذخاير نفت و گاز امضا کرده، مخالفت می‌کند که از جمله اين مخالفت‌ها، مخالفت با فعاليت‌های گازپروم در کردستان است. مسعود بارزانی تاکيد کرد که مساله تجهيز ارتش عراق با سلاح‌های روسی موضوعی شکست خورده است و گفت: با تسليح ارتش مرکزی مخالف نيستيم اين امری ضروری برای دفاع از کشور است اما ما اصرار می‌ورزيم هر کشوری که خواهان فروش سلاح به عراق است، بايد شرايطی را وضع کند که اين سلاح‌ها در درگيری‌های داخلی استفاده نشود.



مرگ مشکوک يک دختر دانشجو در تهران

يک دختر دانشجوی کُرد در دانشگاه تهران به طرز مشکوکی جان خود را از دست داد. به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، اواخر ماه گذشته، يکی از دانشجويان دانشگاه تهران به نام "س٠ێيران مجيدی" فرزند اسعد به دلايل نامعلومی فوت گرديد.
اين دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد حسابداری، از اهالی شهرستان بوکان در استان آذربايجان‌غربی است. جسد اين دانشجوی کُرد در روز يکم اسفندماه در يکی از سردخانه‌های پايتخت به خانواده‌ی مجيدی تحويل داده شد. روز بعد جسد اين شهروند کُرد در شهر بوکان به خاک سپرده شد. تا لحظه‌ی انتشار اين خبر از علل مرگ اين دانشجوی دانشگاه تهران در روز بيست و نهم بهمن‌ماه و نيز تحقيقات پزشکی قانونی، گزارشی دقيق منتشر نگرديده است.
با استناد به مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا در سال جاری ٦ زن کُرد در بيرون از منزل به دلايل نا معلومی جان خود را از دست دادند.


حادثه‌ی کار موجب مرگ دانشجوی سقزی شد

يک دانشجوی کُرد شاغل در مغازه‌ی پنچرگيری، بر اثر حادثه کار جان سپرد.
بنابه گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز سی‌ام بهمن‌ماه يک دانشجوی کُرد به نام "بهزاد اردلان" در حال پنچرگيری لاستيک ماشين سنگين دچار حادثه گرديده و در اثر برخورد قطعه‌ "بچه‌رينگ" با وی، جان خود را از دست می‌دهد. اين دانشجوی بيست ساله از ورزشکاران رشته‌ی کشتی در سقز بود. در اين حادثه‌ی پدر اين دانشجو به نام فردين نیز مصدوم شده بود. بهزاد اردلان دانشجوی دانشگاه پيام‌نور سقز بود. کار کردن يک دانشجو و ورزشکار کُرد در مغازه‌ی پنچرگيری وقوع چنين حادثه‌ای را تأسف‌انگيزتر کرده است. اما در ماه‌های اخير چندين گزارش و خبر مبنی بر اشتغال دانشجويان و قهرمانان ورزشی مناطق کُردنشين در شغل‌هايی کاذب از قبيل جمع‌آوری کارتن و از اين قبيل به آژانس کُردپا ارسال گرديده است.


موج تازه‌ی جمع‌آوری ماهواره در روستاهای کُردستان آغاز شد

اقدام به جمع‌آوری دستگا‌ه‌های ماهوارە در روستاهای اطراف اروميە، درگيری مردم و مأموران حکومتی را بە دنبال داشت.
بر پايە خبر رسيدە بە آژانس خبررسانی کُردپا، نيروهای انتظامی حکومت ايران، روز گذشتە با مراجعه به روستاهای "گيسان " و "زيویە" از توابع اروميە، علاوە بر تفتيش منازل شهروندان، اقدام بە جمع‌آوری ديش‌های ماهوارە نمودند کە با واکنش ساکنين اين روستاها مواجه شدەاند. يک منبع مطلع بە آژانس کُردپا گفت: نيروهای انتظامی برای ايجاد ترس و رعب در ميان ساکنين اين روستاها، از پادگان زيويه درخواست نيروی کمکی کردند و تمام منطقه را ميليتاريزه نمودند.
از ديگر سو و بنابه گزارش ارسالی از اورامانات، نيروهای انتظامی در بخش اورامان تخت از توابع شهرستان سروآباد بە روستاهای "سرپير"، "کمالە"، "ويسيان"، "ری وری"، "بلبر" و "سلين" رفتە و اقدام بە جمع آوری ١٠ ٠  دستگاه ديش ماهوارە کردەاند. همزمان يک منبع موثق در کامياران بە آژانس کُردپا اعلام کرد، نيروهای امنيتی حکومت ايران، جهت پخش امواج پارازيت بر روی شبکه‌های ماهواره‌ای کُردی‌زبان، در چندين مکان اين شهر اقدام بە نصب دستگاه پارازيت‌انداز کردەاند.
همان منبع اعلام کرد، اين امواج نە تنها برروی کانال‌های فضايی اختلال ايجاد کردە است بلکە بر روی خطوط موبايل و سيستم بانکی اين شهر نيز تاثيرات منفی برجای گذاشته است.




اعدام دستکم 70 نفر ظرف چند هفته گذشته

يک زندانی متهم به تجاوز به عنف صبح امروز در شهر اراک در ملاءعام اعدام شد.
به گزارش ايسنا، «علی - م» ۲۳ ساله به دليل ارتکاب جرم ‌آدم‌ربايی و تجاوز به عنف، صبح چهارشنبه در شهرک فوتبال شهر اراک، در ملاءعام به دار آويخته شد.
بر اساس ادعای دستگاه قضايی وی در اواخر ارديبهشت ماه سال گذشته، با استفاده از يک دستگاه خوردو، پسر بچه‌ای ±µ ساله را هنگام بازگشت از هيئت عزاداری به عنوان مسافر سوار کرده و پس از تهديد به قتل به وسيله چاقو، وی را مورد آزار و اذيت قرار داده بود.
موج اعدام‌ها در ايران کماکان ادامه دارد يکی از مسئولين نهاد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران در گفتگو با گزارشگر هرانا اعلام داشت با اعدامهای امروز در اراک و کرمانشاه شماره اعدام‌ها از اول سال ميلادی تا کنون بيش از ·۰ نفر را شامل می‌شود که ±´ مورد آن در ملاعام صورت گرفته است.




کنگره آمريکا درصدد تحريمهای جديد عليه رژيم تهران

کنگره آمريکا تصميم دارد با تصويب قانونی جديد محدوديت های بيشتری در مورد معاملات خارجی رژيم تهران اعمال کند و در اين خصوص بانک مرکزی اروپا را بيشتر تحت فشار قرار دهد.
روزنامه فايننشال تايمز امروز در گزارشی نوشت، کنگره آمريکا در حال تنظيم قانون جديدی در مورد تحريم رژيم تهران است که سيستم بانک مرکزی اروپا را به علت نقل و انتقال پرداختهای بانکی فرا مرزی هدف قرار خواهد داد.
لايحه پيشنهادی بخشی از مجموعه اقداماتی است که با هدف اعمال فشار بر بانک مرکزی اروپا تنظيم شده است تا اقدام بيشتری برای جلوگيری از استفاده شرکتها و بانکهای ايرانی از سيستم بانکی پرداخت های تارگت دو (هدف دو) برای انجام معاملات شان با يورو به عمل آورد. هدف اين لايحه که ممکن است هفته آينده ارائه شود، بستن مفرهای موجود در تحريمهايی مالی قبلی است که کنگره آمريکا طی هجده ماه گذشته عليه رژيم تهران اعمال کرد.
تحريم های قبلی انجام معاملات نفتی به دلار را برای رژيم تهران بسيار سخت کرد اما در قطع تجارت با ارزهای ديگر چندان موفق نبوده است.


11 سال و 4 ماه و 7 روز و 5 دقیقه پیش

اخبار کردستان و ايران 3 اسفند 1391

اخبار کردستان و ايران 3 اسفند 1391

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]