شنبه 

7 ژوئیه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اخبار کردستان و ايران 4 اسفند 1391

اخبار کردستان و ايران 4 اسفند 1391

-تيراندازی نظاميان حکومتی در بانه، مرگ يک شهروند مدنی را درپی داشت
-سانتريفيوژØ› آمريکا اقدام رژيم تهران را تحريک آميز خواند
-جمعيت ايران به ··.± ميليون نفر رسيد
-منبع روسی: کار نيروگاه اتمی بوشهر متوقف شد
-يک ديپلمات ديگر رژيم به کشور نروژ پناهنده شد



تيراندازی نظاميان حکومتی در بانه، مرگ يک شهروند مدنی را درپی داشت

يک شهروند کُرد بر اثر شدت جراحات ناشی از شليک مستقيم نيروهای نظامی حکومت ايران، جان خود را از دست داد.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، صبح امروز، چهارم اسفندماه در شهر بانه يک شهروند به نام "سعيد سليمانی" فرزند مصطفی که پيشتر توسط مأموران نظامی ايران هدف تيراندازی قرار گرفته بود، جان سپرد. وی ١٥ روز قبل در روستای "گوره‌دار" از توابع شهرستان بانه، به ظن نگهداری کالای قاچاق، از سوی نيروهای نظامی ايران هدف گلوله قرار گرفته که به علت شدت جراحات به يکی از مراکز درمانی شهر بانه منتقل شده بود. بنابه مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، طی سال ٩١ جمعا٠‹ ٦٢ شهروند مدنی کُرد تنها به گمان حمل کالای قاچاق، در مناطق مسکونی توسط نيروهای نظامی حکومت اسلامی ايران هدف تيراندازی قرار گرفته‌اند که منجر به مرگ ٣٨ تن و زخمی شدن ٢١ تن ديگر شده است.
آمار ارائه شده فقط ويژه‌ی مرکز آمار کُردپا می‌باشد و افزايش تعداد قربانيان بالقوه بيش از اين آمارهاست.



سانتريفيوژØ› آمريکا اقدام رژيم تهران را تحريک آميز خواند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزارت خارجه آمريکا امروز نصب سانتريفيوژهای جديد در تاسيسات غنی سازی اورانيوم نطنز را اقدامی تحريک ‌آميز خواند. آژانس بين المللی انرژی اتمی پيش تر در گزارشی از نصب سانتريفيوژهای مدرن در تاسيسات نطنر خبر داده بود که توانايی غنی سازی اورانيوم با سرعتی پنج برابر نسل قبلی سانتريفيوژهای مورد استفاده رژيم تهران را دارد. سخنگوی وزارت خارجه آمريکا در واکنش به اين خبر گفت، اين اقدامی تحريک آميز و نقض قطعنامه ‌های شورای امنيت سازمان ملل محسوب می شود که وضعيت پرونده هسته ای رژيم تهران را وخيم تر خواهد کرد. اين در حاليست که جان کری، وزير خارجه آمريکا نيز گفته هرگز اجازه نمی دهيم رژيم تهران به تسليحات اتمی دست يابد.


جمعيت ايران به ··.± ميليون نفر رسيد

بر اساس برآورد مرکز آمار ايران، جمعيت ايران به ·· ميليون و ±·۶ هزار و ¹۳۰ نفر رسيد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی مرکز آمار ايران، بر اساس برآورد مرکز آمار ايران، جمعيت ايران به 77 ميليون و 176 هزار و 930 نفر رسيد.
محاسبه جمعيت کشور بر اساس رابطه رشد به صورت زير انجام می­شود:
رابطه رشد عبارت است از : Pn=P0(1+r)n
که در آن Pn پيش بينی جمعيت ميانه سال 1390 و P0 جمعيت سرشماری سال 1385 و r رشد جمعيت سالانه کشور است که حدودا٠‹ برابر با 0.015 می­باشد.
ساعت جمعيتی در پايگاه اطلاع‌رسانی مرکز آمار ايران، در هر لحظه جمعيت کشور را بر اساس اطلاعات مذکور برآورد و نمايش می­دهد.


منبع روسی: کار نيروگاه اتمی بوشهر متوقف شد

خبرگزاری «ريا نووستی»/ کار نيروگاه اتمی بوشهر بار ديگر به خاطر تعمير ژنراتور توربين آن تا روز 28 فوريه متوقف شد. اين مطلب را يک منبع آگاه به خبرگزاری «ريا نووستی» اطلاع داده است.
در گزارش آژانس بين المللی انرژی اتمی در خصوص ايران گفته می شود: "ايران در جريان بازرسی های آژانس بين المللی انرژی اتمی از نيروگاه اتمی بوشهر در روزهای 16 و 17 فوريه سال 2013 ميلادی به آژانس اطلاع داد که کار رآکتور نيروگاه متوقف شده است". منبع گفت: "کار نيروگاه اتمی بوشهر به خاطر تعمير ژنراتور توربين آن تا روز 28 فوريه متوقف شده است".



يک ديپلمات ديگر رژيم به کشور نروژ پناهنده شد

گزارش دريافتی: آقای محمد رضا زارع دبير دوم و مسئول مالی سفارت جمهوری اسلامی ايران در اسلو از دولت نروژ تقاضای پناهندگی نموده است. خبر تکميلی متعاقبا به اطلاع خواهد رسيد.



11 سال و 7 ماه و 6 روز و 5 ساعت و 12 دقیقه پیش

اخبار کردستان و ايران 4 اسفند 1391

اخبار کردستان و ايران 4 اسفند 1391

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]