شنبه 

7 ژوئیه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اخبار کردستان و ايران 5 اسفند 1391

اخبار کردستان و ايران 5 اسفند 1391

-اعتصاب غذای يک زندانی در زندان رجايی‌شهر کرج
-فشار نيروهای امنيتی بر خانواده‌ی فعالان سياسی کُردستان همچنان ادامه دارد
-يک سپاهی غربيها را به اقدامات تروريستی تهديد کرد
-جليلی: هرگز از فعاليتهای اتمی دست نخواهيم کشيد
-دستگيری سه مامور اطلاعاتی رژيم در اسپانيا
-سازمان خبرنگاران بدون مرز دستگيری گسترده روزنامه نگاران را محکوم کرد
-مذاکرات باراک اوباما با شينزو آبه در کاخ سفيد






اعتصاب غذای يک زندانی در زندان رجايی‌شهر کرج

يک زندانی کُرد به نشانه‌ی اعتراض به رفتار نامناسب مسئولان زندان و عدم اجازه‌ی مرخصی به وی، دست به اعتصاب زده است.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، در زندان رجايی‌شهر کرج يک زندانی محبوس شده به نام رحيم الياسی "شهرام" اهل بوکان، مدت پنج روز است که در يک حرکت اعتراضی دست به اعتصاب غذا زده است. يک منبع مطلع در زندان "رجايی شهر کرج" به خبرنگار کُردپا گفت: جمعه شب وضعيت سلامتی "شهرام الياسی" به يکباره نامناسب گرديد به همين دليل وی را به بهداری زندان منتقل کردند اما پزشکان بهداری زندان به دستور مسئولان زندان از ارائه‌ی خدمات درمانی و مداوای وی خوداری کردند. شهرام بدليل عدم مرخصی استعلاجی و رفتار غير انسانی مسئولان زندان، اقدام به اعتصاب غذا کرده است. اين زندانی کُرد در سال ١٣٨٦ توسط نيروهای انتظامی حکومت ايران در بوکان بازداشت و سپس به اتهام تبليغ عليه امنيت ملی از طريق "نگهداری سلاح و مهمات" در دادگاه انقلاب اين شهر به ١١ سال حبس تعزيزی محکوم شد. پس اينکه حکم حبس "الياسی" از سوی دادگاه تجديدنظر مورد تأييد قرار گرفت برای سپری کردن اين حکم از زندان بوکان به زندان رجايی شهر کرج منتقل و هم اکنون بيش از ٥ سال است که در اين زندان می‌باشد.



فشار نيروهای امنيتی بر خانواده‌ی فعالان سياسی کُردستان همچنان ادامه دارد

خانواده‌های فعالان سياسی به صورت مستمر از سوی نيروهای امنيتی حکومت ايران مورد تهديد و بازجويی قرار می‌گيرند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، نيروهای اداره‌ی اطلاعات شهرستان سقز در چند روز گذشته خانواده‌ی "آزاد مسلم" فعال سياسی اين شهر تحت فشار قرار داده و با وجود بازداشت و بازجويی، به آنان گفته‌اند که بايد هر روز خود را به اين اداره معرفی کنند. يکی از نزديکان به خانواده‌ی اين فعال سياسی کُرد ضمن تأييد گزارشات فوق، گفت: روز يکشنبه‌ی گذشته "معتصم مسلم" ٣١ ساله، ساکن سقز و بردار "آزاد مسلم" توسط مأموران امنيتی سقز در منزل مسکونی خويش بازداشت و به ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات منتقل شده بود.
اين منبع همچنين اشاره کرد، برادر اين فعال سياسی تا ساعت ده شب آن روز از سوی نيروهای اطلاعات مورد بازجويی بوده و به وی اعلام کرده‌اند که هر روز بايد خود را به اين اداره معرفی کرده تا مورد بازجويی قرار بگيرد. "آزاد مسلم" فعال سياسی در خرداد‌ماه سال جاری به دليل فشار نيروهای اطلاعات مجبور به خروج از کشور شد که بعدها غيابا٠‹ از سوی دادگاه انقلاب اين شهر به ٨ سال حبس تعزيزی محکوم شد. در همين رابطه يکی از ساکنان روستای برده‌رشه از توابع مريوان به نام "کژال هوژهيری" همسر "علی دانش" به اداره‌ی اطلاعات مريوان احضار و ضمن بازجويی به وی اعلام کرده‌اند در اسرع وقت بايد از شوهرش طلاق بگيرد.
يکی از افراد نزديک به اين خانواده به خبرنگار کُردپا گفت، پس از اينکه "علی" مجبور به خروج از کشور شد، دو دستگاه اتومبيل وی از سوی نيروهای اطلاعات ضبط و همچنين يکی از برادران و دو دوست وی به مدت ٥٣ روز در اداره‌ی اطلاعات مريوان در بازداشت بودند.



يک سپاهی غربيها را به اقدامات تروريستی تهديد کرد

پاسدار مسعود جزايری معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح گفت: گروه‌های دست‌ساز آمريکا و انگليس و سرويس‌هايی که عمليات‌های خود را در راستای منافع غربيها انجام می‌دهند، بزودی محيط عمليات خود را به مکان‌های ديگر تغيير خواهند داد و از اين به بعد دردسرهای جديدی برای آمريکا و اروپا ايجاد می‌شود. امروزه بر خلاف گذشته تعداد بيشتری از کشورها به ساير کشورها دسترسی کامل دارند و اين مساله بويژه در بعد نظامی از اهميت خاصی برخوردار است و معادلات را دگرگون و متحول کرده است و چنانچه دولت‌های متجاوز نخواهند اين واقعيت را بپذيرند، تاريخ به آنها درس‌های سختی خواهد داد.



جليلی: هرگز از فعاليتهای اتمی دست نخواهيم کشيد

ايسنا: سعيد جليلی دبير شورای عالی امنيت در همايش ساليانه مديران صنعت هسته‌يی که صبح امروز (شنبه) برگزار شد، گفت: مردم ايران هر هزينه‌ای را پرداخت می‌کنند تا سازمان انرژی اتمی وظيفه بزرگ خود را انجام دهد.اين در حاليست که کشورهای µ+±، از رژيم تهران می خواهند که تاسيسات اتمی فردو را ببندد و ذخاير اورانيوم غنی شده خود را به خارج از کشور صادر کند و اسرائيل نيز با اشاره به گزارش جديد آژانس اتمی هشدار داده که رژيم تهران به توانايی ساختن بمب هسته ای از هر زمان ديگر نزديکتر است.



دستگيری سه مامور اطلاعاتی رژيم در اسپانيا

به گزارش راديو آلمان، پليس اسپانيا يک حلقه جاسوسی عليه اپوزيسيون ايران را دستگير کرده است. دو مرد و يک زن به اتهام تعقيب و تهديد فعالان سياسی ايرانی مخالف جمهوری اسلامی در مادريد و سانتاندر در شمال اين کشور دستگير شده‌اند. وزارت کشور اسپانيا اعلام کرد که پليس اين کشور سه نفر را دستگير کرده ‌است که مظنون به فعاليت جاسوسی و خبرچينی عليه اپوزيسيون ايران بوده‌اند. به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، اين افراد مظنون در يک سازمان غيردولتی (NGO) اسپانيايی نفوذ کرده بودند که در عرصه کمک به پناهجويان فعال است. اين سه تن متهم هستند به اينکه ايرانيان پناهجوی عقيدتی را شناسايی می‌کرده‌اند و اطلاعات آن‌ها را به وزارت اطلاعات ايران انتقال می‌داده‌اند. به گزارش خبرگزاری آلمان، اين حلقه جاسوسی با سفارت جمهوری اسلامی در مادريد در تماس بوده ‌است.



سازمان خبرنگاران بدون مرز دستگيری گسترده روزنامه نگاران را محکوم کرد

سازمان خبرنگاران بدون مرز طی بيانيه يی دستگيری گسترده روزنامه نگاران را محکوم کرد. در قسمتی از اين بيانيه آمده است: «با نزديک شدن به موعد انتخابات رياست جمهوری، دو دشمن آزادی بيان و اطلاع رسانی، خامنه ای و احمدی نژاد می خواهند، مردم ايران را وادار به سکوت و محروم از اطلاع رسانی کنند. ايران، امروز با ٥٨ روزنامه نگار و وب نگار زندانی يکی از بزرگترين زندان های جهان برای فعالان رسانه ای ست.



مذاکرات باراک اوباما با شينزو آبه در کاخ سفيد

باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا با شينزو آبه نخست وزير ژاپن در کاخ سفيد ديدار کردند. باراک اوباما پس از اين ديدار گفت: ما در مورد طيف وسيعی از موضوعات چند جانبه گفتگو کرديم. من از ژاپن قدردانی کردم به خاطر کمک به تلاشهای ما در افغانستان و تلاشهايمان برای حل و فصل موضوع اتمی در ايران.


11 سال و 7 ماه و 5 روز و 5 ساعت و 43 دقیقه پیش

اخبار کردستان و ايران 5 اسفند 1391

اخبار کردستان و ايران 5 اسفند 1391

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]