جمعه 

8 آوریل2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اخبار کردستان و ايران 12 اسفند 1391

اخبار کردستان و ايران 12 اسفند 1391

-چهار دانشجوی زندانی در مريوان با وثيقه آزاد شدند
-يکی ديگر از شهرهای شمال سوريه به دست کردها افتاد
-کشف گلوله های عمل نکرده دوران جنگ در بوکان
-سرقت يک ميليارد تومانی از اماکن دولتی در شهرستان کنگاور
-تيراندازی نظاميان در خطوط مرزی استان کرمانشاه، کاسبکاران را متضرر کرد
-اعدام ۳زندانی در ايلام و ±۰زندانی در کرمان
-افشای معامله قاچاق هسته يی برای برنامه اتمی رژيم آخوندی





چهار دانشجوی زندانی در مريوان با وثيقه آزاد شدند

چهارتن از دانشجويان کرد اهل مريوان که چندي پيش توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده بودند، امروز با سپردن قرار وثيقه آزاد شدند.
بنا به گزارش رسيده به آژانس خبری موکريان،، چهار تن از دانشجويان کرد اهل مريوان به نام هاي داود قسيمی،سوران دانشور،محمد کهنه‌پوشی و سامان محمودی پس از گذشت 32 روز از بازداشت موقت، هرکدام با وثيقه ی 100 ميليون تومانی آزاد شدند. ياد اور ميگردد دهم بهمن ‌ماه سال جاري چهار تن از فعالان دانشجويی شهرستان مريوان به نام هاي داود قاسمی، سامان محمودی، سوران دانشورتوسط نيروهای امنيتي بازداشت و پنجشنبه دهم اسفند‌ماه از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات شهرستان مريوان به زندان مرکزی اين شهر منتقل شدند.


يکی ديگر از شهرهای شمال سوريه به دست کردها افتاد

نيروهای مدافع خلق وابسته به حزب اتحاد دموکراتيک علاوه بر کنترل ترب سپی توانسته اند که در شهر نفت خيز ريملان نيز تعدادی از نظاميان ارتش رسوريه را به اسارت بگيرند.
به گزارش موکريان و به نقل از فرات نيوز ، شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتيک موسوم به نيروهای مدافع خلق توانسته اند کنترل شهر کردنشين ترب سپی در سی کيلومتری قاميشلو را در دست بگيرند. در گزارش فرات نيوز آمده است که هواداران حزب اتحاد دموکراتيک به اين مناسبت به خيابان ها آمده و از نيروهای مدافع خلق پيشوازی کرده اند. همچنين در خبر ديگری نيز آمده است که در شهر نفت خيز رميلان 13 پليس، 2 نيروی امنيتی و 15 نظامی وابسته به بشار اسد توسط نيروهای مدافع خلق اسير شده اند.


کشف گلوله های عمل نکرده دوران جنگ در بوکان

فرمانده انتظامی بوکان از کشف گلوله های عمل نشده از دوران جنگ در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش موکريان و به نقل از کرديرس، سرهنگ " فتاح بابانژاد" با بيان اينکه گلوله های عمل نکرده توسط فرد‌ی که در زمينه خريد و فروش ضايعات آهن فعاليت دارد، خريداری شده است افزود: اين فرد به دليل عدم آگاهی، گلوله های عمل نکرده را از روستاهای اطراف خريداری کرده بود.
بابانژاد اضافه کرد: توسط مأموران نيروی انتظامی اين شهرستان از مغازه اين فرد، مقادير زيادی گلوله های عمل نکرده بر جای مانده از دوران جنگ کشف و ضبط شد.
وی، 14 قبضه گلوله خمپاره 120 ميلی متری ،سه قبضه راکت هلی کوپتر، 9 قبضه گلوله خمپاره 81 ميلی متری، 15 قبضه نارنجک تفنگ کلاش، 98 قبضه ماسوره آرپی جی و دارای تی ان تی و همچنين مقاديری پوکه و ضايعات گلوله را از موارد کشف شده ذکر کرد.



سرقت يک ميليارد تومانی از اماکن دولتی در شهرستان کنگاور

در يک دزدی بی‌سابقه در استان کرمانشاه، بيش از يک ميليارد تومان لوازم و تجهيزات کشاورزی متعلق به نهادهای دولتی در يک روستا به سرقت رفت.
برپايه‌ی گزارش خبرگزاری بُرنا، چند سارق در روستای "کارخانه" از توابع شهرستان کنگاور بصورت سازماندهی شده اقدام به سرقت تأسيسات و لوازم کشاورزی کردند. گفته می‌شود ابعاد چنين سرقتی موجب اُفت شديد امنيت و فرار سرمايه‌گذاران از منطقه و در نتيجه بيکاری و بزهکاری خواهد شد.
روستای کارخانه يکی از قطب‌های کشاورزی استان کرمانشاه محسوب می‌شود.
حادثه‌ی سرقت يک ميليارد تومانی در روستای کارخانه، بيش از همه دامنه مراکز دولتی را گرفته اما همين منبع از سرقت همه لوازم و اثاثيه‌ی يک اتاقک مربوط به نگهداری چاه متعلق به دو کشاورز روستا به‌نام "محمد حسين‌پور"و "شيرولی کرمانی" خبر داد. تاکنون افرادی که اقدام ه چنين سرقتی نموده‌اند، شناسايی و بازداشت نشده‌اند.



تيراندازی نظاميان در خطوط مرزی استان کرمانشاه، کاسبکاران را متضرر کرد

نيروهای نظامی حکومت اسلامی در نوار مرزی استان کرمانشاه ضمن ضبط و مصادره‌ی اجناس کاسبکاران، چندين رأس از احشام بارکش متعلق به آنان را نيز تلف کردند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز جمعه يازدهم اسفندماه، بيش از ٥٠  محموله از اجناس کاسبکاران در يورش نيروهای نظامی شهرستان ثلاث‌باباجانی به روستای شيخ‌صله، ضبط و مصادره گرديد. خبرنگار کُردپا به نقل از ساکنين محلی اعلام کرد: در تيراندازی مأموران نظامی به کاروان کاسبکاران، بيش از ١٠  رأس از حيوانات‌بار توسط اين نيروها تلف شدند. بسياری از شهروندانی که بصورت قانونی و از طريق کارت پيله‌وری اقدام به وارد نمودن اجناس و اقلام از اقليم کُردستان عراق می‌کنند توسط نيروهای هنگ مرزی حکومت ايران هدف شليک مستقيم قرار می‌گيرند و علاوه بر ضبط و مصادره‌ی اموال آنان، حيوانات باربر همراه آنان را نيز تلف می‌کنند. مدتی پيش نيروهای انتظامی مستقر در روستای "شيخ صله" شهروندان روستاهای مرزی ما بين ثلاث باباجانی با روستاهای اقليم کُردستان عراق را تهديد و به آنان اخطار داده بوند اعلام در صورت نزديک شدن به خطوط مرزی با شليک گلوله مواجه شده و عواقب و مسئوليت اين کار متوجه خود اين افراد خواهد بود.



اعدام ۳زندانی در ايلام و ±۰زندانی در کرمان

بنا بر اخبار رسيده رژيم ضدبشری آخوندی روز پنجشنبه سوم اسفند 3 زندانی را در محوطه هواخوری زندان مرکزی ايلام به دار آويخت. بنا به گزارش ديگری رژيم آخوندی روزهای 28بهمن و دوم اسفند در هر نوبت 5 زندانی را در زندان مرکزی کرمان به دار آويخته است. رژيم هيچ خبری در اين رابطه منتشر نکرده است.


افشای معامله قاچاق هسته يی برای برنامه اتمی رژيم آخوندی

خبرگزاری رويتر به نقل از منابع اطلاعاتی و ديپلوماتيک فاش ساخت کمپانی گلينکور بزرگترين شرکت معاملات کالاهای بازرگانی در جهان به يک شرکت وابسته به رژيم ايران به نام (ايرالکو)، که تأمين کننده آلومينيوم برای برنامه اتمی رژيم می باشد، هزاران تن اکسيد آلومينيوم فروخته است. ايرالکو با کمپانی تکنولوژی سانتريفوژ ايران معامله دارد.


11 سال و 3 ماه و 26 روز و 42 دقیقه پیش

اخبار کردستان و ايران 12 اسفند 1391

اخبار کردستان و ايران 12 اسفند 1391

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]