شنبه 

7 ژوئیه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اخبار کردستان و ايران 13 اسفند 1391

اخبار کردستان و ايران 13 اسفند 1391

-کسب رتبه‌ی سوم جشنواره‌ی مطبوعات از سوی روزنامه‌نگار کُرد
-يک فعال سياسی در کُردستان بازداشت شد
-انتقال زندانی سياسی محکوم به اعدام به مکان نامعلوم
-مناطق کويری مرکز، صحرای نوادا برای برنامه‌ی اتمی حکومت ايران
-دو تن ديگر امروز در ترکمنچای ميانه اعدام شدند
-ترس و وحشت رژيم از اعتراضات چهارشنبه سوری
-اعدام ۶زندانی در نهبندان و اروميه
-۳۰۰ زندانی محکوم به اعدام در انتظار اجرای حکم در زندان ديزل آباد کرمانشاه

کسب رتبه‌ی سوم جشنواره‌ی مطبوعات از سوی روزنامه‌نگار کُرد

يک روزنامه‌نگار کُردستانی موفق به کسب رتبه‌ی سوم در نوزدهمين جشنواره‌ی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های اطلاع‌رسانی اينترنتی سراسر ايران شد.
روزنامه‌نگار کُرد، فيض‌الله پيری که سابقه‌ی فعاليت در هفته‌نامه‌ی "سيروان" را در کارنامه‌ی خود دارد، توانست رتبه سوم جشنواره‌ی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های اطلاع‌رسانی اينترنتی را کسب نمايد.
وی با ارائه‌ی گزارشی تحت عنوانØ› "نبش قبر رسانه‌ای يک گورستان تاريخی " توانست در بخش گزارش خبری حائز رتبه‌ی برتر شود. بيش از ١٤ هزار اثر به نوزدهمين جشنواره‌ی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های اطلاع‌رسانی اينترنتی ارسال و از ميان آثار ارسالی، با انجام دو مرحله داوری نفرات برگزيده انتخاب شدند.
آقای پيری در سال ٨٦ بعد از سه سال و نيم فعاليت در هفته‌نامه‌ی سيروان، از اين نشريه اخراج شده بود. فيض الله پيری متولد ١٣٥٩ شهرستان قصرشيرين است که با ١٤ سال سابقه‌ی روزنامه‌نگاری، هم اکنون در هفته‌نامه سيروان مشغول به فعاليت است.


-يک فعال سياسی در کُردستان بازداشت شد

نيروهای اطلاعاتی حکومت ايران در شهرستان اشنويه، اقدام به بازداشت دوباره‌ی يک شهروند کُرد کردند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز گذشته مأموران اداره‌ی اطلاعات اشنويه در استان آذربايجان‌غربی يک شهروند کُرد به نام "کامل سلامت" فرزند محمدامين را مجددا٠‹ بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال دادند.
يکی از نزديکان خانواده‌ی سلامت به خبرنگار کُردپا گفت: کامل در بيست و يکم تيرماه 90 از سوی نيروهای امنيتی ايران به اتهام تبليغ و همکاری با احزاب کُرد اپوزسيون حکومت اسلامی بازداشت شده بود. اين شهروند ساکن اشنويه بعد از سپری نمودن 5 ماه حبس، با توديع وثيقه از زندان آزاد شد.
گفته می‌شود علی‌رغم مراجعه‌ی خانواده‌ی سلامت به نهادهای امنيتی و قضايی، تاکنون از سرنوشت وی اطلاع دقيقی در دسترس نمی‌باشد.
برپايه‌ی مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، در طی 70 روز اخير جمعا٠‹ 78 شهروند کُرد توسط مأموران امنيتی و نظامی حکومت ايران بازداشت و به زندان منتقل شده‌اند. آمارهای ارائه شده تنها مربوط به مرکز آمار کُردپا می‌باشد و افزايش شمار بازداشت‌شدگان، بالقوه بيش از اين تعداد است.



انتقال زندانی سياسی محکوم به اعدام به مکان نامعلوم

هوشنگ رضايی زندانی سياسی محکوم به اعدام ساعاتی پيش از زندان رجايی شهر به محل نامعلومی منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، اين زندانی سياسی به اتهام همکاری با يکى از احزاب مخالف رزيم به اعدام محکوم شده است وی اخيرا پس از شش ماه انفرادی در بند ۲۰¹ زندان اوين به زندان رجايی شهر منتقل شده بود. خانواده اين زندانی سياسی به دليل کهولت سن و زندگی در شهرستان قادر به پيگيری وضعيت وی در زندان کرج نيستند.
قابل ذکر است وی در کليه مراحل دادرسی پرونده از حق اختيار وکيل محروم بوده است و محاکمه ايشان در فضای ناعادلانه بر اساس اتهاماتی که کار‌شناسان وزارت اطلاعات به قاضی پرونده ديکته کرده‌اند صادر شده است.






مناطق کويری مرکز، صحرای نوادا برای برنامه‌ی اتمی حکومت ايران

معاون پيشين محمد البرادعی در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در يک موضع‌گيری جنجال‌برانگيز از احتمال ساخت بمب اتمی توسط حکومت ايران در مناطق کويری مرکز ايران خبر داد.
روزنامه‌ی آمريکايی وال‌استريت ژورنال با "اولی هينونن" معاون پيشين آژانس بين‌المللی انرژی اتمی گفت‌وگويی انجام داده که وی حکومت ايران را به ساخت کارخانه‌ی مخفی توليد پلوتونيم جهت دستيابی به بمب اتمی متهم کرده است.
محل احداث چنين تأسيساتی در دشت‌های کويری مرکز ايران در نزديکی شهرهای اصفهان، يزد و کرمان می‌باشد. هينونن همان کسی است که در سال ٢٠ ٠ ٣ با استناد به منابع موثق از وجود مرکز غنی‌سازی اورانيوم در فردو خبر داده بود.
اين کارشناس مسائل هسته‌ای می‌گويد، ١٨ ماه است که بازرسان اجازه‌ی بازديد از تأسيسات اراک را ندارند، تأسيساتی که در آن فعاليت‌های گسترده‌ای انجام می‌گيرد. وی همچنين حکومت ايران را متهم کرد که با نشان دادن روزنه‌ی اميد در مذاکرات، ديپلمات‌ها را اميدوار به حل بحران می‌کند.


دو تن ديگر امروز در ترکمنچای ميانه اعدام شدند

دو تن ديگر امروز در بخش ترکمنچای شهرستان ميانه اعدام شدند.
. اتهام اين دو نفر قتل اعلام شده است.
طی دو ماه اخير حدود 80 نفر در شهرهای مختلف ايران اعدام شدند که برخی از آنها در ملاعام بوده است. اين اعدامها برای ايجاد فضای رعب و وحشت در جامعه صورت می گيرد.


ترس و وحشت رژيم از اعتراضات چهارشنبه سوری

فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به نزديکی ايام چهارشنبه آخرسال با تاکيد بر اينکه با هر گونه تجمعی تحت عنوان هماهنگ شده و ... مخالفيم اظهارکرد: ناجا تجربه خوبی از تجمع در پارک‌ها و اماکن عمومی نداشته است.وی با بيان اينکه مراسم چهارشنبه آخرسال در کنار خانواده برگزار می‌شود، تصريح‌کرد: متاسفانه افرادی هستند که از اين روزها سوءاستفاده می‌کنند که ما روی اين موارد و افراد کنترل داريم به طوری که کشفيات ما تاکنون به سه برابر سال گذشته افزايش داشته است.به گفته احمدی‌مقدم پليس با هرگونه تجمعی تحت عنوان تجمع هماهنگ شده و ... مخالف است و بر اين باور است که تجربه کوچه و محله محور تجربه موفق‌تری است که بايد امسال نيز اجرايی شود



اعدام ۶زندانی در نهبندان و اروميه

بنا به گزارش دريافتی رژيم ضدبشری آخوندی روز پنجشنبه 10اسفند 4 زندانی را در زندان مرکزی نهبندان در خراسان جنوبی بدار آويخت. بنا به گزارش ديگری دژخيمان رژيم آخوندی روز سه شنبه هشتم اسفند ماه دو زندانی را در زندان مرکزی اروميه اعدام کردند. رژيم آخوندی اسامی اين زندانيان و خبر اعدام آنان را تا کنون منتشر نکرده است.




۳۰۰ زندانی محکوم به اعدام در انتظار اجرای حکم در زندان ديزل آباد کرمانشاه

گزارشهای دريافتی حاکی است هم اکنون بيش از 300تن از زندانيان محکوم به اعدام در زندان ديزل آباد کرمانشاه در صف اعدام قرار دارند. گفته می شود تعدادی از محکومين به اعدام طی هفته های اخير به شهرهای ديگر مانند خرم آباد منتقل شده اند.



نگرانی تونی بلر از تهديد اتمی رژيم ايران

تونی بلر نخست وزير سابق انگلستان گفت: دليلی که ما از دستيابی رژيم ايران به سلاح اتمی نگران هستيم، ماهيت اين رژيم است. در مورد سوريه هم يک ديکتاتوری حاکم است که در حال نابود کردن روستاها و حمله به شهروندان با موشکهای اسکاد است به همين دليل من فکر می کنم بايد خط تندتری در قبال او اتخاذ کنيم.



.


11 سال و 6 ماه و 25 روز و 5 ساعت و پیش

اخبار کردستان و ايران 13 اسفند 1391

اخبار کردستان و ايران 13 اسفند 1391

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]