جمعه 

8 آوریل2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اخبار کردستان و ايران 15 اسفند 1391

اخبار کردستان و ايران 15 اسفند 1391

-خودسوزی دختری ١٤ ساله در مريوان
-مرگ یک کودک‌کار در شهر جوانرود
-آتش‌سوزی در٦٨٠  هکتار از جنگل‌های استان کُردستان
-دستگاه قضايی ايران حکم زندان يک شهروند کُرد را صادر نمود
-جان کری رژيمهای ايران و روسيه را مورد حمله قرار داد
-رژيم ايران خطری برای جهان
-مايکل مان: رژيم ايران بايد نگرانيهای بين المللی در مورد فعاليتهای اتميش را برطرف کند
-کسری بودجه رژيم تا پايان سال جاری µ۰ درصد می باشد

خودسوزی دختری ١٤ ساله در مريوان

يک دختر جوان به دليل هرآنچه "اختلافات خانوادگی و مشکلات معيشتی" عنوان می‌شود، در شهر مرزی مريوان اقدام به خودسوزی کرد.
برپايه‌ی گزارش ارسالی به آژانس خبررسانی کُردپا، عصر روز گذشته دختری چهارده ساله در شهر مريوان به نام "پريا رحمتی" فرزند محمود اقدام به خودسوزی نموده که به سبب شدت سوختگی به مراکز درمانی سنندج اعزام شد.
يکی از نزديکان اين خانواده به خبرنگار کُردپا گفت: پريا به دليل اختلافات خانوادگی که نتيجه‌ی جدايی پدر و مادرش بوده، دست به چنين کاری زده است.
گفته می‌شود که ميزان سوختگی اين دختر ١٤ ساله بسيار عميق می‌باشد و پزشکان حال عمومی وی را وخيم گزارش داده‌اند. مشکلات اقتصادی، بيکاری، مسکن نامناسب و بالا بودن نرخ خريد و اجاره، ضعف يا فقدان ثبات شغلی که حتی منجر به خودکشی زنان و مردان متأهل گشته از علل مختلف وقوع طلاق در خانواده‌های استان کُردستان محسوب می‌شود.
آمار اداره‌ی کل ثبت احوال استان کردستان حاکی از آن است که طی١١ ماه اخير، سه هزار و ٢١٠  مورد طلاق روی داده است.



مرگ یک کودک‌کار در شهر جوانرود

يک نوجوان چهارده ساله در شهرک صنعتی شهرستان جوانرود جان خود را از دست داد.
بنابه گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز دوشنبه چهاردهم اسفندماه يک نوجوان چهارده ساله به نام "محمد بازانی" فرزند "بهرام" در شهرک صنعتی جوانرود، پس از سقوط به داخل گودال آب، فوت می‌کند.
اين "کودک‌کار" ساکن محله‌ی "باباجانی" شهرستان جوانرود بوده که روزانه مشغول جمع‌آوری آهن‌آلات کهنه بوده است. همچنين چند روز پيش نيز يک دانشجوی اهل شهرستان سقز به نام "بهزاد اردلان" ٢٠  ساله، به هنگام کار در مغازه‌ی پنچرگيری، به دليل حوادث کار فوت کرد. از طرفی ديگر و بر اساس آمارهای رسمی حکومت ايران، بيش از 3 ميليون کودک کمتر از ١٨ سال در ايران وجود دارد که در اين کشور مشغول به کار هستند.



آتش‌سوزی در٦٨٠  هکتار از جنگل‌های استان کُردستان

طی سال جاری ١٦٧ فقره آتش‌سوزی در مناطق جنگلی استان کُردستان رخ داده است.
بنابه گزارش خبرگزاری فارس، طی سال جاری ١٦٧ فقره آتش‌سوزی در ٦٨٠  هکتار از جنگل‌های اين استان رخ داده است. مديرکل منابع طبيعی و آبخيزداری استان کُردستان می‌گويد، آتش سوزی يکی از مهم‌ترين عوامل تخريب جنگل‌های استان کُردستان محسوب می‌شود که بيشترين ميزان تخريب آتش سوزی مربوط به سال ٨٩ می‌باشد. پيمان باباپيری عوامل تخريب جنگل در استان کُردستان را علاوه بر آتش سوزی، وجود ريزگردها و انسان و نيز تغيير کاربری اراضی مرتعی و زراعی عنوان کرد. تاکنون بيش از ١٣٠  گونه درختی و درختچه‌ای در استان کُردستان شناسايی شده است. برخی آمارها در ايران از فرسايش دو و نيم ميليارد تن خاک در هر سال خبر می‌دهند که در جهان رتبه‌ی نخست را به خود اختصاص داده است.
مديرکل حفاظت محيط زيست استان کردستان مدتی پيش نيز از پايين بودن ميانگين بهره‌مندی مناطق حفاظت شده استان کُردستان نسبت به ميانگين کشوری از کارشناسان و محيط بانان خبر داد و گفت در حالی که در کشور برای هر ١٠  هزار هکتار ٨٤ صدم درصد کارشناس و ٢ نفر محيط بان وجود دارد ولی در استان کُردستان اين ميزان ٢ دهم درصد کارشناس و ٤ دهم درصد محيط بان است.
مساحت کل استان کُردستان ٢ ميليون و ٩١٣ هزار و ٧٠ ٠  هکتار است که حدود ١٢/٩درصد از سطح کل اين استان از جنگل تشکيل شده است.



دستگاه قضايی ايران حکم زندان يک شهروند کُرد را صادر نمود

دادگاه شهرستان بوکان يک شهروند کُرد را به حبس تعزيری محکوم کرد.
به گزارش ارسالی به آژانس خبررسانی کُردپا، روز شنبه دوازدهم اسفندماه يک شهروند کُرد به نام هيوا کاظمی ٣٢ ساله از سوی دستگاه قضايی حکومت ايران به تحمل شش ماه حبس تعزيری محکوم شد. اين شهروند بوکانی قبلا٠‹ نيز در٢١ آبان‌ماه امسال توسط نيروهای امنيتی بازداشت و پس از ٢ ماه حبس در اداره‌ی اطلاعات اروميه با توديع وثيقه موقتا٠‹ آزاد شده بود.
دادگاه بوکان حکم صادره برای اين شهروند کُرد را، ارتباط و همکاری با يکی از احزاب کُرد اپوزيسيون حکومت ايران اعلام کرده است.
با استناد به مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، از آغاز فصل زمستان تاکنون حکم ٦٩ سال حبس برای ١٨ شهروند کُرد در مناطق کُردنشين ايران به اتهامات مختلف صادر و ٢ شهروند ديگر نيز علاوه بر حکم حبس، محکوم به تحمل ١٢ سال تبعيد به ديگر شهرهای ايران شده‌اند.
آمارهای واقعی در کُردستان ايران، بالقوه بيش از اين تعداد می‌باشد که توسط مرکز آمار کُردپا جمع‌آوری شده است.



جان کری رژيمهای ايران و روسيه را مورد حمله قرار داد

جان کری وزير خارجه آمريکا، رژيمهای ايران و روسيه را به دليل ارسال سلاح برای ديکتاتور خونريز سوريه مورد حمله قرار داد. وی در يک کنفرانس مطبوعاتی با سعود الفيصل، وزير خارجه عربستان گفت: روسيه به ارسال تسليحات برای نيروهای اسد ادامه می دهد... مايه تأسف است که بشار اسد از رژيم ايران، حزب الله و روسيه سلاح دريافت می کند.



رژيم ايران خطری برای جهان

بر اساس گزارشات رسانەها، جو بايدن معاون رئيس جمهور آمريکا در کنفرانس آيپک در آمريکا گفت: برنامه هراس برانگيز رژيم ايران و حمايت اين رژيم از گروههای تروريستی مثل حزب الله و حماس خطری نه فقط برای اسراييل بلکه برای کل جهان محسوب می شود.



مايکل مان: رژيم ايران بايد نگرانيهای بين المللی در مورد فعاليتهای اتميش را برطرف کند

بر اساس گزارش رادیو ئالمان، مايکل مان (Michael Mann) سخنگوی کاترين اشتون، رئيس سياست خارجی اتحاديه اروپا گفت: هيچ دليلی برای کاهش تحريمهای رژيم ايران وجود ندارد. در حال حاضر توپ در زمين ايران است و اين رژيم بايد نگرانيهای بين المللی در مورد فعاليتهای اتميش را برطرف کند، کاری که تابه حال نکرده است.


کسری بودجه رژيم تا پايان سال جاری µ۰ درصد می باشد

ديوان محاسبات رژيم در تازه ترين گزارش خود اعتراف کرد درآمدهای بودجه عمومی دولت در ¹ ماهه اول سال جاری تنها µ۳ درصد تحقق يافته است. رحمانی فضلی، رئيس ديوان محاسبات رژيم تأکيد کرده که دولت تا پايان سال جاری µ۰ درصد کسری بودجه خواهد داشت. مصباحی مقدم، رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس ارتجاع، پيش از اين اعلام کرده بود، که با توجه به شرايط اقتصادی کشور کسری کل بودجه در سال جاری µ´ هزار ميليارد تومان برآورد شده است.


11 سال و 3 ماه و 23 روز و 1 ساعت و 49 دقیقه پیش

اخبار کردستان و ايران 15 اسفند 1391

اخبار کردستان و ايران 15 اسفند 1391

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]