شنبه 

7 ژوئیه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اخبار کردستان و ايران 28 اسفند 1391

اخبار کردستان و ايران 28 اسفند 1391

-کشف جسد يک روانپزشک در جاده‌ی سنندج به مريوان
-پس از ٧ بار اقدام به خودکشی، زن ٢٣ ساله جان خود را از دست داد
-نشر پرتو بيان در سنندج تعطيل شد
-توديع وثيقه‌ی ٦٠  ميليون تومانی برای آزادی يک فعال فرهنگی در کُردستان
-وزير طرح و برنامه و همکاری بين المللی يمن، دخالت رژيم ايران در اين کشور را محکوم کرد
-واشينگتن پست: اقتصاد ايران در يک روند کند سقوط
-واشنگتن پست: تحريمها جواب نداده/ احتمال حمله
-بحران اتمیØ› نشست ديگری در استانبول آغاز شد

کشف جسد يک روانپزشک در جاده‌ی سنندج به مريوان

يک پزشک کُرد اهل سنندج توسط نيروهای اطلاعات حکومت ايران کشته شد.
بنابه گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز شنبه بيست و ششم اسفندماه سال جاری جسد يک پزشک کُردستانی به نام " عليرضا به‌آفرين" در نزديکی شهر سروآباد پيدا شد. يک منبع مطلع ادعا نمود که اين پزشک سه ماه قبل در همان محلی که جسد وی کشف گرديد، از سوی مأموران امنيتی ربوده شده بود.
گفته می‌شود علی‌رغم پيگيری خانواده‌ی به‌آفرين از وضعيت فرزندشان در نهادهای امنيتی حکومت ايران، اما تا لحظه‌ی کشف جسد از سرنوشت عليرضا هيچ اطلاعی در دست نداشتند. "عليرضا به‌آفرين" متأهل و اهل سنندج، در شهر تهران ساکن بوده و شغل وی روانپزشک است. پدر اين پزشک کُرد يکی از اعضای مکتب قرآن و از پيروان " احمد مفتی‌زاده" در سنندج می‌باشد.




پس از ٧ بار اقدام به خودکشی، زن ٢٣ ساله جان خود را از دست داد

يک زن ٢٣ ساله اهل مهاباد در پی ٧ بار ‌اقدام به خودکُشی، جان خود را از دست داد. به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، شامگاه يکشنبه بيست و هفتم اسفندماه زنی به نام "سيران عيسوی" فرزند علی، از اهالی شهر مهاباد در تهران به زندگی خود پايان داد. "سيران" ٢٣ ساله و متأهل و دارای يک فرزند ٤ ساله بوده که حدود يک ماه و نيم قبل از همسرش جدا شده بود. تا لحظه‌ی انتشار اين خبر، از علل و شيوه‌ی خودکُشی نامبرده اطلاعی در دست نيست. يکی از نزديکان خانواده‌ی عيسوی به خبرنگار کُردپا گفت: از ٢ سال پيش که سيران دچار بيماری افسردگی شده بود، ٦ بار اقدام به خودکشی کرده است. جسد وی تاکنون در پزشکی قانونی تهران نگهداری و به خانواده‌اش تحويل داده نشده است.



نشر پرتو بيان در سنندج تعطيل شد

يکی از مراکز نشر کتاب در کُردستان، به سبب هرآنچه "موانع و مشکلات متعدد پيش‌رو" عنوان گرديده، از ادامه‌ی فعاليت فرهنگی بازماند. برپايه‌ی گزارش ارسالی به آژانس خبررسانی کُردپا، انتشارات "پرتوبيان" در سنندج که ناشر حوزه‌ی دين، ادبيات، کودک و نوجوان است، تا اطلاع ثانوی تعطيل شد. انتشارات مذکور که طی ١٠  سال اخير صدها عنوان کتاب به زبان‌های کُردی و فارسی چاپ و منتشر نموده، دليل توقف فعاليت فرهنگی خود راØ› موانع و مشکلات متعدد از جمله اقتصادی عنوان می‌کند. انتشارات پرتوبيان سال ٨١ در شهر سنندج تأسيس و بيشتر از ده‌ها عنوان کتاب (نزديک به سيصد عنوان در فاصله‌ی هشت سال و از هر عنوان دو هزار نسخه) به زبان کُردی و فارسی به چاپ رسانده است.




توديع وثيقه‌ی ٦٠  ميليون تومانی برای آزادی يک فعال فرهنگی در کُردستان

منوچهر پُردل از فعالان فرهنگی شهرستان مهاباد با توديع وثيقه، موقتا٠‹ از زندان آزاد شد. به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، يکی از اعضای انجمن نويسندگان کودک و نوجوان ايران به نام "منوچهر پردل" روز گذشته با توديع وثيقه‌ی ٦٠  ميليون تومانی از زندان مرکزی مهاباد، آزاد شد. وی روز شانزدهم اسفندماه امسال در محل کارش توسط نيروهای اطلاعاتی مهاباد، بازداشت شده بود.
گفتة می‌شود مأموران امنيتی بعد از بازداشت منوچهر پردل، با مراجعه به منزل اين شهروند کُرد اقدام به تفتيش و ضبط کامپيوتر و کتاب‌های شخصی وی کرده بودند.



وزير طرح و برنامه و همکاری بين المللی يمن، دخالت رژيم ايران در اين کشور را محکوم کرد

محمد السعدی وزير طرح و برنامه و همکاری بين المللی يمن، دخالت رژيم ايران در اين کشور را محکوم کرد. وی که با روزنامه الشرق الأوسط مصاحبه می کرد گفت: رژيم ايران حمايتی به يمن ارائه نمی کند، جز سلاح و پولهايی که برای طرفهای مشخص به منظور مانع تراشی در روند سياسی و تخريب وضعيت امنيتی ارسال می کند.



واشينگتن پست: اقتصاد ايران در يک روند کند سقوط

روزنامه واشينگتن پست نوشت: 9ماه پس از شديدترين تحريمها عليه رژيم ايران، اقتصاد اين کشور در يک روند کند سقوط، خونريزی در بخش اشتغال و افزايش شديد قيمت ارز قرار دارد. با اين وجود، اين رژيم هم چنان به مقابله جويی بر سر تحريمها ادامه می دهد و اعتراضات را سرکوب می کند.




واشنگتن پست: تحريمها جواب نداده/ احتمال حمله

روزنامه واشنگتن پست آمريکا به نقل از تحليلگران و ديپلمات های غربی نوشت که کشورهای غربی تحريم کننده رژيم ايران از اينکه اين تحريم ها سبب تغيير رفتار هسته ای جمهوری اسلامی شوند و يا به موجی از نارضايتی و ناآرامی داخلی در آينده نزديک بينجامند، نااميد شده اند. به گزارش سايت عصر ايران، اين روزنامه آمريکايی در گزارشی به نقل از ديپلمات های غربی نوشت که تشديد تحريم ها در 9 ماه گذشته اقتصاد ايران را تحت تاثير قرار داده، ارزش پول ملی اين کشور را پايين آورده و سبب بسياری از مشکلات اقتصادی در اين کشور شده است اما اين تحريم ها نتوانسته تغييری در رفتار حکومت ايران ايجاد کند و يا با دامن زدن به جو نارضايتی داخلی فشارهای افکار عمومی عليه حکومت ايران را تشديد کند. "ری تکيه" از تحليلگران آمريکايی معتقد است از نظر دولتمردان ايران اثر تحريم ها در صورت وقوع اعتراضات داخلی قابل اعتنا است و با اين حساب اگر مردم برای اعتراض به وضعيت اقتصادی به خيابان ها نريزند، اين تحريم ها اثر کافی نداشته است.




بحران اتمیØ› نشست ديگری در استانبول آغاز شد

ا نشست کارشناسی هيات‌های فنی، حقوقی و سياسی جمهوری اسلامی و 1+5 صبح امروز (دوشنبه) به وقت محلی در استانبول آغاز شد. براساس توافق در مذاکرات "آلماتی" قرار شد هيات‌های کارشناسی دو طرف امروز دوشنبه (28 اسفند) در استانبول بر سر جزييات بسته پيشنهادی 1+5 گفت‌وگو کنند. اين گفت‌وگوها در سکوت خبری و پشت درهای بسته انجام می‌شود. به احتمال قوی گفت‌وگوهای هيات‌های کارشناسی در استانبول دو روزه خواهد بود.

.


11 سال و 6 ماه و 10 روز و 3 ساعت و 35 دقیقه پیش

اخبار کردستان و ايران 28 اسفند 1391

اخبار کردستان و ايران 28 اسفند 1391

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]