شنبه 

7 ژوئیه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اخبار کردستان و ايران 29 اسفند 1391

اخبار کردستان و ايران 29 اسفند 1391

-اعزام يگان ويژه از کرمانشاه به سنندج در آستانه‌ی نوروز
-جوانان تهران بانک صادرات را با پرتاب نارنجک دستی مورد حمله قرار دادند
-پيام نوروزی زيندانيان سياسی رجايی‌شهر کرج
-يک شهروند ديگر کُرد در استان کرمانشاه بازداشت شد
-به آتش کشيدن تصاوير منحوس خامنه ای در تهران
-تنها حکومتی در جهان که ماهواره را ممنوع کرده
-قتل فجيع يک دانشجوی دختر دانشگاه کردستان
-بحران اتمیØ› نشست ديروز استانبول ننيجه ای نداشت

اعزام يگان ويژه از کرمانشاه به سنندج در آستانه‌ی نوروز

سطح شهر سنندج، مرکز استان کُردستان در آستانه‌ی فرارسيدن سال نو و آيين‌های نوروزی، امنيتی و به پادگان نظامی مبدل گشته است.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، از امروز بيست و نهم اسفندماه، معابر، خيابان‌ها و ميادين اصلی و مرکزی شهر سنندج با حضور سنگين نيروهای لباس شخصی و انتظامی به پادگان بزرگ نظامی مبدل شده است. اکثريت قريب به اتفاق جمعيت نيم ميليونی شهرستان سنندج را کُردها تشکيل می‌دهند.
خبرنگار آژانس کُردپا گزارش داد که شهر سنندج از ظهر امروز به بعد با ورود يگان ويژه از کرمانشاه، کاملا٠‹ حالت حکومت نظامی به خود گرفته و با هرگونه تجمع گروهی شهروندان برخورد می‌شود. مراسم نوروز در ميان کُردها با رقص و پايکوبی جمعی همراه است. حکومت ايران از هفته‌ها قبل با احضار، بازداشت و زندانی فعالان سياسی، فرهنگی و هنرمندان در مناطق کُردنشين به ويژه شهرها، درصدد کنترل و اختلال در برگزاری مراسم ملی نوروز در ميان کُردها می‌باشد. پيشتر فرمانده‌های نظامی، انتظامی و مقامات امنيتی در شهرهای مريوان، پيرانشهر، بوکان، پاوه، تکاب، نقده، ماکو، سلماس و ديگر شهرهای کُردستان با هشدار نسبت به برگزاری آيين‌های نوروزی، شهروندان کُرد را به زندان تهديد کرده بودند.



جوانان تهران بانک صادرات را با پرتاب نارنجک دستی مورد حمله قرار دادند

به گزارش دريافتی از تهران، جوانان به سمت بانک صادرات شعبه مجيديه که در بزرگراه رسالت قرار دارد نارنجک دستی پرتاب کردند. به دنبال اين حمله، به مدت نيم ساعت اين بانک به حالت تعطيل درآمد در شهرک محلاتی در منطقه 4 تهران، جوانان ترقه و نارنجک دستی به سوی خودروهای سمند انتظامی پرتاب کردند مأموران انتظامی از ترس درگيری با جوانان صحنه را ترک کردند به گزارش دريافتی از ساعت 14امروز صدای انفجارهای شديد از تهرانپارس به گوش می رسد. جوانان به رغم تهديدهای مأموران سرکوبگر جشن خود را به مناسبت چهارشنبه سوری شروع کردند. نوجوانان مدرسه راهنمايی عباسپور تهران نيز به هنگام خروج از مدرسه شروع به پرتاب ترقه و منور کردند.



پيام نوروزی زيندانيان سياسی رجايی‌شهر کرج

تعدادی از زندانيان سياسی محبوس در زندان رجايی‌شهر کرج به مناسبت فرارسيدن سال نو پيامی را صادر کردند. ضمن تبريک سال جديد بە هموطنان عزيز، آرزومنديم سال ٩٢ گريز و رهايی از فشار حاکميت و رسيدن بە بالاترين آرمان‌های بشری در سراسر ايران عزيز و جهان باشيم. تجديد ميثاق و پيمان می‌بنديم کە شهدای راه آزادی علی الخصوص خانوادەی شهدا و اسرای ايران عزيز در زندان‌های کشور را ياد می‌کنيم و بە نمايندگی اکبر محمدی، ستار بهشتی، علی صالحی، فرزاد کمانگر و هاله سحابی و کسان ديگر کە در چند سال اخير توسط خرد خود ميهن وخيابان‌ها را لالە‌گون و عطرآگین و بهار و بهار ايران زمين را تا ابديت و جاودانگی بە خون جان گواه و شفا دادە‌اند.



يک شهروند ديگر کُرد در استان کرمانشاه بازداشت شد

نيروهای اطلاعات حکومت ايران در ادامه‌ی بازداشت‌های شهروندان کُرد در کُردستان ايران، يک شهروند ديگری را در شهر پاوه بازداشت کردند. بنابه گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز دوشنبه بيست و هشتم اسفندماه يک شهروند پاوه‌ای به نام " پدرام قادريان"، توسط نيروهای اطلاعات حکومت ايران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل گرديد از علل بازداشت اين شهروند کُرد در استان کُرمانشاه، اطلاعی در دست نيست. طی ٣ هفته‌ی گذشته ٢٢ شهروند در پاوه‌بازداشت شدند که بيشتر آنان فعالان فرهنگی و مدنی بودند و تا کنون ١٦ نفر از آنها در بازداشت نيروهای امنيتی می‌باشند.



به آتش کشيدن تصاوير منحوس خامنه ای در تهران

امروز در تهران و ساير شهرهای ميهن، مردم به ويژه جوانان با آتش زدن عکسهای خامنه ای و سردادن شعارهای ضدحکومتی، جشن سنتی چهارشنبه سوری را به خيزشی عليه ديکتاتوری آخوندی تبديل کردند.
به گزارش دريافتی با تاريک شدن هوا، برخی نقاط مختلف تهران بر اثر انفجارهای مهيب ترقه و نارنجکهای دستی به صحنه جنگ تبديل شده است. در هفت حوض تهران جمعی از مردم با آتش زدن عکس خامنه ای، نمودی از آتش چهارشنبه سوری را به نمايش گذاشتند. در تقاطع خيابان رودکی ـ نواب در تهران مردم نارنجک صوتی می زنند و شعار «نترسيد ـ نترسيد ما همه با هم هستيم» می دهند. در خزانه بخارايی تهران، انفجار ترقه و نارنجک دستی همه جا به گوش می رسد. از مأموران هراسان نيروی انتظامی خبری نيست.




تنها حکومتی در جهان که ماهواره را ممنوع کرده

عبدالرضا عزيزی رئيس کميسيون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در باره يورش ماموران به منازل مردم بخاطر استفاده از ماهواراه به خبرنگار تلويزيون رژيم گفت: تا چندی پيش در دو تا کشور استفاده از ماهواره ممنوع بود يکی افغانستان بود يکی ايران، ولی الان افغانستان هم آزاد است. در ايران، خيلی بده برای ما در قرن 21 در دهکده جهانی زندگی کنيم بگيم ماهواره ممنوع! برويم، بياييم بريزيم اين ديشها رو جمع کنيم با بداخلاقی برخورد کنيم




قتل فجيع يک دانشجوی دختر دانشگاه کردستان

يک دانشجوی دختر دانشگاه کردستان به طوری دهشتناک به قتل رسيده است.
به گزارش وبسايت خويندکار، عصر پنج شنبه سه هفته قبل، ساناز شکيبا بعد از بيرون آمدن از خانه ناپديد می شود. ساناز شکيبا اهل تهران و دانشجوی ترم آخر معماری دانشگاه کردستان بود. چهار شنبه گذشته جسد ساناز در حالی پيدا می شود که در آتش سوزانده شده بود. هنوز از علت ناپديدشدن و کشته شدن ساناز شکيبا اطلاع دقيقی در دست نيست.




بحران اتمیØ› نشست ديروز استانبول ننيجه ای نداشت

اتحاديه اروپا اعلام کرد که گروه موسوم به 1+5 روز دوشنبه در مذاکرات استانبول جزييات بيشتری از پيشنهادات‌شان را به ايران ارائه کرد.
خبرگزاری رويترز با اعلام اين خبر افزود: بيانيه‌ کوتاه اتحاديه اروپا درباره‌ گفت‌وگوهای در سطح کارشناسی ميان 1+5 و ايران به اين که کارشناسان ايرانی چطور به اين پيشنهادات واکنش نشان دادند و آيا پيشرفتی در اين مذاکرات حاصل شده است يا خير هيچ اشاره‌ای نمی‌کند. دو طرف در نشستی در تاريخ 26 و 27 فوريه در شهر آلماتی قزاقستان برای برگزاری مذاکرات فنی توافق کردند.


11 سال و 6 ماه و 9 روز و 4 ساعت و 43 دقیقه پیش

اخبار کردستان و ايران 29 اسفند 1391

اخبار کردستان و ايران 29 اسفند 1391

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]