شنبه 

7 ژوئیه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

نکاتی اجمالی براى سازمان خبات در بستر کنگرە ششم!

نکاتی اجمالی براى سازمان خبات در بستر کنگرە ششم!

سازمان خبات کردستان ایران، که بیش از 37 سال از تأسیس آن میگذرد، سازمانى سیاسی ملی و میهنی و آ‌‌زادیخواە میباشد که خود را متعهد بە مبانی و قوانین بشردوستانە








على بهرامى


بخش اول:


سازمان خبات کردستان ایران، که بیش از 37 سال از تأسیس آن میگذرد، سازمانى سیاسی ملی و میهنی و آ‌‌زادیخواە میباشد که خود را متعهد بە مبانی و قوانین بشردوستانە می داند و در نظر دارد در چند ماە آیندە کنگرە ششم خود را برگزار کند.


سازمان سیاسی یک ارگان  جمعی است کە بە طور سازمان یافتە یک برنامەی کاری و سیاسی را برای احقاق خواستەهای مردم  دنبال می کند. هر سازمان سیاسی و تشکیلاتی دارای  یک برنامە است، کار تشکیلات این است کە برنامە را تدوین و اجرا کند. سازمان سیاسی عضو می پذیرد، کادر تربیت می کند، تدارکات مادی فراهم می کند، با مردم ارتباط برقرار می کند. همە اینها برای اجرائی کردن خدمت بە مردم در برنامەی سازمان و دستیابی بە هدف تعیین شدە است.


سازمان سیاسی در حال مدیریت و بازبینی و آبدیت فعالیتهای خود می باشد تا بتواند بالاترین کارائی را برای تلاشهای خویش تأمین کند.


بعد از این تعریف، لازم است بە فلفسە وجودی سازمان اشارە کرد کە سازمان در پاسخ بە یک سری نیازها ایجاد شدە و هدف آ‌ن رفع نیازهاى جامعه است. برای همین قبل از هر اقدامی باید مشخص شود کە چە اهدافی منجر بە تشکیل سازمان خبات گردیدە است?


سازمان خبات کردستان ایران برای رهائی ملت کرد و سرنگونی رژیم ولایت فقیە و تأسیس حکومتی انتخابی و دمکراتیک در ایران و کردستان، همچنین احقاق حقوق ملی و سیاسی ملت کرد و رفع تبعيضها اعلام موجودیت کردە است.


با گذشت 37 سال از تأسیس سازمان خبات، متأسفانە  هنوز اهداف آ‌ن محقق نشدە است، درعین حال برای اینکە شرایط مدام در حال تغییر است و این تغییرات تأثیرات زیادی بر کردستان و ایران، همچنین عملکرد سازمان دارد، طبق معمول کنگرەهای خود را برگذار کردە و برنامە و استراتژیک و تاکتیکها و ارکان تشکیلاتی را بازبینی کردە و مطابق با تغییرات بوجود آ‌مدە برنامەهای سازمان را تنظیم می کند.


برای اینکە بتوان کنگرەای رضایت بخش و پیروز داشتە باشیم، بعد از خواندن و سنجیدن اقدامات و سیاستهای گذشتەی سازمان، برای طراحی و رسیدن بە استراتژی مطلوب  آ‌یندە، بە طور کلی باید "چند گام اساسی" را در نظر داشتە باشیم.


ـ تعیین و تدوین اهداف آ‌یندە سازمان: این مرحلە مهمترین مرحلە کار سازمانی است. وظیفە تعیین و تدوین اهداف آیندە بە عهدە کنگرە سازمان و بە معنی درک و تشخیص صحیح مأموریت و مقاصد سازمان است. ارزشها و انتظارات جامعە از سازمان و امکانات و منابع سازمان، در تعیین اهداف سازمان اهمیت دارد.


ـ شناخت اهداف و استراتژیهای موجود سازمان: منظور بررسی اهداف و مأموریتهای فعلی سازمان و تعیین فاصلەی اهداف با عملکردها و اختلاف آ‌نها با هدفهای تعیین شدە است.


ـ تجزیە و تحلیل شرایط محیطی: در این مرحلە باید از عوامل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، فنی و اقلیمی مؤثر بر سازمان و اهداف آ‌ن آگاهی کامل داشت. بدین منظور بە سنجش تغییرات عوامل محیطی و آثار آن بر سازمان و همچنین شناسایی و تحلیل تهدیدها و برنامەهای دشمن بیرون از سازمان و در دراخل بررسی و بە آ‌ن پرداختە شود.


ـ تجزیە و تحلیل منابع و امکانات سازمان: در این مرحلە کنگرە تلاش می کند امکانات سازمان از جهت منابع کلیدی و استراتژیک را ارزیابی کند و همچنین آ‌مار کلی از امکانات سازمان برای تحقق اهداف آیندە بە دست آورند. شناسایی ضعفها و نارسایی های داخلی سازمان نیز در کنگرە  و این مرحلە صورت گیرد. بررسی و ارزیابی محیط داخلی با توجە بە منابع (درون دادها)، استراتژیهای جاری سازمان (فرایندها) و عملکردها (برون دادها) باید صورت بگیرد. برای نمونە رژیم ضد مردمی آخوندی سعی دارد با اجیر کردن افراد در داخل و خارج سازمان، رهبری سازمان را مورد حملە قرار دهد،  در کنار این نقطە مهم باید کم و کاستی های خود در سازمان خبات را دید کە کم کاری اعضاو کادرها و مسائلی همچون امکانات و دارائی سازمان از ضعفهای درونی هستند کە باید بە آ‌نها رسیدگی شود.


ـ شناخت وضع موجود سازمان: این مرحلە، حاصل اطلاعات جمع آ‌وری شدە در گامهای پیش، یعنی بە دست آ‌وردن تصویر کاملی از اهداف موجود، منابع موجود، شرایط محیطی سازمان و آثار آ‌نها بر یکدیگر می باشد.


ـ تعیین تغییرات مورد لزوم در ستراتژیها: تعیین فاصلە میان اهداف و استراتژیهای آیندە و پیشبینی ضرورت انجام تغییرات و اقدامهای لازم.


ـ تصمیم گیری در مورد استراتژی مطلوب: در این مرحلە در ابتدا استراتژیهای ممکن تعیین می شود. سپس بە ارزیابی هر یک از این استراتژیها پرداختە می شود و در نهایت استراتژی اصلح از میان استراتژیهای یافت شدە انتخاب می شود.


در ادامە دست روی تضادها و نواقص موجود در اهداف سازمان خبات کردستان گذاشتە و بە آ‌نها خواهیم پرداخت.

 

 


7 سال و 5 ماه و 30 روز و 5 ساعت و 17 دقیقه پیش

نکاتی اجمالی براى سازمان خبات در بستر کنگرە ششم!

نکاتی اجمالی براى سازمان خبات در بستر کنگرە ششم!

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]