جمعه 

8 آوریل2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

٢٨ مرداد سالگرد جهاد خمینى علیه‌ مردم کرد

٢٨ مرداد سالگرد جهاد خمینى علیه‌ مردم کرد

سيد کامل نورانى فرد
در ٢٨ مرداد سال ١٣٥٨ خمینى در جواب خواستهاى برحق خلق کرد فرمان جهاد علیه‌ کردستان و ریختن خون زن و بچه‌ و پیر و جوان کرد را صادر نمود و تحت نام جنگ با کفار و سو٠’ استفاده‌ از تعصب مذهبى و فضاى انقلاب،

جنگ ناعادلانه‌ و یک جانبه‌اى را آغاز کرد. پس از اتخاذ این تصمیم چد بشرى و سرازیر شدن هزاران مزدور و پاسدار از مناطق مختلف ایران به‌ کردستان به‌ منظور ریختن خون مردم ستمدیده‌، کردستان از سر ناچارى تصمیم تاریخى و شجاعانه‌ مقاومت و ایستادگى در برابر نیروهاى تاریکى و خفاشهاى پیرو خمینى را گرفتند.
فرمان جهاد علیه‌ کرد نماینگر نیات پلید و چهره‌ واقعى نظام آخوندى و درصدر آنان خمینى جنایتکار بود و در همان حال نیز آغاز جنایت سبعانه‌ حاکمیت علیه‌ مردم کرد و همچنین ایستادگى و مقاومت مردمى در برابر تمامیت نظام آخوندى بود.
ابتدأ جنگ از شهر پاوه‌ مقاوم آغاز گردید و سپس اکپر شهرهاى کردستان را فراگرفت. علیرغم ایستادگى و مقاومت سلحشورانه‌ مردم کرد، به‌ دلیل خونخوارى و شقاوت مجریان این یورش گسترده‌، حادپه اى ناگوار و تراژیدیا و جنایتى بی نظیر روى داد. به‌ زن و بچه‌ و سالمند نیز رحم نکردند و هر کس را مى گرفتند به‌ درندانه‌ترین شیوه‌ به‌ شهادت مى رساندند. در این جنایت گسترده‌، کرامت و ارزش هاى انسانى زیر پا گـذاشته‌ شد و بزرگترین توهین به‌ انسان شد تجاوز به‌ دختران کرد و سپس شهید کردنشان که‌ برخواسته‌ از افکار پلید و ارتجاعى، اخوندهاى جنایتکار بر این باور که‌ اگر انها دختر از دنیا بروند به‌ بهشت خواهند رفت. ان اعمال ددمنشانه‌ و دهها جنایت شبیه‌ انها، تنها و تنها به‌ خاگر کرد بودن و پافشارى بر حقوق برحق ملتى ستمدیده‌ و مظلوم بوقوع پیوست.
اگر این روز خاطره‌ روزهاى سخت و دشوار را درذهنها زنده‌ نگه‌ مى دارد، در همان حال نیز روزهاى مقاومت و مبارزه‌ قهرمانانه‌ نیروهاى پیشمرگ و مردم کردستان را تداعى مى نماید که‌ در راه‌ سربلندى و تن ندادن به‌ ظلم و بیعدالتى دهها حماسه‌ و قهرمانى را پبت نموده‌ و شجاعانه‌ و فداکارانه‌ در مقابل رژیم ایستادگى کردند و حاکمین نظام را مجبور به‌ اتش بس و امدن به‌ سر میز مذاکره‌ نمودند. مردم کردستان باردیگر ثابت کردند که‌ بیعدالتى و ظلم و ستم را تحمل نخواهند کرد و در این راه‌ حاضرند تا اخرین توان خود ایستادگى و مقاومت کنند.
پس از گذشت ٣٠  سال از فرمان سبعانه‌ جهاد خمینى علیه‌ ملت کرد و در همان حال حماسه‌ و مقاومت مردم کردستان جاى دارد به‌ این روز تاریخى افتخار کنیم و همیشه‌ باروحیه‌ و اراده‌اى محکم و راسخ در برابر سرکوبگران و اشغالگران کردستان بایستیم و در روز ٢٨ مرداد ١٣٨٨ به‌ پاس رشادت و فداکارى مردمى و شهداى کردستان سر تعظیم فرود اوریم و تا پیروزى کامل خلق کرد از پاى ننشینیم.
علاوه‌ بر اینکه‌ دستاوردهاى آن دوره‌ از مبارزات را باید حائز اهمیت دانست و ان دوران را به‌ دوران گلایی جنبش حق طلبانه‌ مردم کرد برشمرد، در همان حال نیز فتواى جهاد خمینى علیه‌ مردم کرد نقطه سیاهى بر پیشانى سردمداران رژیم آخوندى است. بی تردید این جنایت و سایر اعمال انزجارآمیز حاکمیت آخوندى ایران همانند کشتن زندانیانى سیاسی در تابستان ١٣٧٦ و ترورهاى زنجیره‌اى و غیره‌... از برنامه‌ و سیاستهاى پایه‌اى و بنیادى ان نظام محسوب مى شود، فرمان قلع وقمع جنایتکارانه‌اى که‌ تا کنون هم ادامه‌ دارد و کشتن و ازبین بردن مردم کرد توسط آخوندهاى حاکم براساس مبانى افکارشان همچنان حلال و برحق شمرده‌ مى شود.
شکى نیست، حماسه‌ و مقاومت روزها و ماههاى بعد از ٢٨ مرداد با تمام سختى و دشواریهاى خود همیشه‌ مشعل فروزان راه‌ مبارزه‌ و مقاومت خواهد ماند.


14 سال و 10 ماه و 10 روز و 21 ساعت و 22 دقیقه پیش

٢٨ مرداد سالگرد جهاد خمینى علیه‌ مردم کرد

٢٨ مرداد سالگرد جهاد خمینى علیه‌ مردم کرد

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]