جمعه 

8 آوریل2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

توطئه تروريستى رژيم در ابهام و ترديد

توطئه تروريستى رژيم در ابهام و ترديد

روز ١٩ مهر ماه‌ اخبارى تا حدودى غيره‌منتظره‌ همه‌ رسانه‌ها و خبرگزاريهاى جهان را به‌ خود اختصاص داد. وزير دادگسترى امريکا و رئيس اف بی اى طى يک کنفرانس خبرى اعلام کردند که‌ توطئه تروريستها در خاک امريکا با طراحى رژيم ايران را خنثى نموده‌ و ٢ تن را به‌ اسامى منصور ارباب سيار و غلام شکورى در اين توطئه به‌ عنوان عاملين و متهمين رديف اول معرفى نمودند و از دستگيرى منصور ارباب سيار نيز خبر دادند. جريان توطئه از اين قرار بوده‌ که‌ سپاه‌ قدس شاخه‌ برون مرزى سپاه‌ پاسداران از طريق ٢ تن از اعضاى خود به‌نام منصور ارباب سيار و غلام شکورى و با همکارى کارتلهاى...

مواد مخدر در مکزيک و با تخصيص هزينه‌اى در حدود يک مليون و ٦٠ ٠  هزار دلار، توطئه تروريستى انفجار در سفارتخانه‌هاى اسرائيل و عربستان سعود و همچنين ترور شخص سفير عربستان را طرح ريزى مى کنند. نکته‌اى که‌ قابل توجه‌ بود جديت و مواضع تند سران امريکا و در صدر آنان باراک اوباما رئيس جمهور اين کشور بود که‌ با اطمينانى کامل انگشت اتهام را به‌ سوى رژيم ايران دراز نموده‌ و اين رژيم را تهديد کردند که‌ اين اقدام بی پاسخ نخواهد ماند و بايستى مطمئن باشند که‌ پاسخ آنرا با فشارهاى اقتصادى شديدتر و حتى مقابله‌ نظامى خواهيم داد و بارديگر تهديدات نظامى عليه‌ رژيم ايران افزايش يافت. هرچند حاکمیت آخوندى در عکس العمللى ضعیف تهمت هاى وارده‌ را رد نمود و اطلاع از این توطئه را انکار نمود و دولت امریکا را متهم کرد به‌ اینکه‌ در تلاش است افکار عمومى را از بیدارى اسلامى که‌ در منطقه شروع شده‌ منحرف سازد، اما اوباما در جواب این سخنان گفت: اگر کوچکترین تردیدى در رابطه با توطئه رژیم ایران داشتم هرگز انرا در میان نمى گـذاشتم. بدنبال آشکار نمودن این توطئه نیز ٥ تن از مقامات سپاه‌ قدس و از جمله‌ قاسم سلیمانى رهبر این نیرو وارد لیست سیاه‌ امریکا و مشمول تحریمهاى این کشور شدند و این رخداد قاطعیت و مصمم بودن امریکا را در دخالت رژیم ایران در این توطئه نمایان ساخت و نگرانیهاى رژیم ایران را نیز افزایش داد. بی تردید نظام آخوندى در رابطه با انجام اقدامات خصمانه‌ و تروریستى علیه‌ امریکا و همپیمانانش سابقه‌ بسیار سیاهى را دارد و تنها طى یک عملیات در سال ١٩٨٣ در بیروت لبنان بیش از ٣٠ ٠  تن را قتل عام نمود که‌ در میان این افراد شمارى را نیروهاى مسلح دریایی امریکا تشکیل مى دادند. اقدام تروریستى جدید رژیم ایران از این لحاظ حائز اهمیت مى باشد که‌ این قاطعیت و جدیت کشور امریکا علیه‌ رژیم ایران در گـذشته‌ مشاهده‌ نشده‌ است و حتى در جریان ترور سال ١٩٨٣ بیروت نیز مواضع اینچنین شدیدى از کشور امریکا مشهود نبود که‌ از جنبه‌ ابعاد توطئه و گسترده‌گى خسارات مالى و جانى تفاوتهاى زیادى نیز داشتند.
اکنون این موضوع نیز همانند رخدادهاى دیگر چندین نظر و تحلیل متفاوت را برانگیخته‌ است و تحلیلها در دایره‌ احتمالات حقیقت و ساختگى ماجرا متمرکز گشته‌ است. از یک طرف گفته‌ مى شود که‌ این رخداد حقیقى نیست و این ساخته‌ و پرداخته‌ خود امریکا با هدف دور زدن تبعات رد تصویب طرح اوباما در مجلس در رابطه با ایجاد فرصتهاى کارى و برداشتن معضل بیکارى بوده‌ است و همچنین آماتور بودن و به‌ جا گـذاشتن سرنخهاى بیشمار عاملین توطئه ترور سفیر عربستان را براى تبرئه‌ نمودن رژیم ایران از این اتهام مطرح مى کنند و از طرفى دیگر با توجه‌ به‌ سابقه‌ مخدوش رژیم ایران در چارچوب مصداقیت توطئه گرى رژیم ایران اتفاق نظر نیرومندى وجود دارد. این طیف ضمن تایید دخالت رژیم ایران در این توطئه، تاریخ و کارنامه‌ سیاه‌ حاکمیت رژیم آخوندى را در ترور و کشتار بین المللى و دولتى و همچنین ارتباطات نامناسب ایران با هر ٣ کشور امریکا و عربستان سعودى و اسرائیل را به‌ مثابه عوامل ترغیب و انگیزه‌ اقدام به‌ این جنایت جدید و همچنین از همه‌ مهمتر دستگیرى متهم اصلى این توطئه را در راستاى اثبات حقیقت ماجرا و نقش رژیم دراین توطئه مطرح مى نمایند. بی شک در هر دوحالت اوضاع رژیم نا مناسب و در هر دو احتمال افق پیشروى حاکمیت بسیار تاریک و مبهم خواهد بود. در صورتى که‌ این یک تهمت غیر واقعى امریکا بوده‌ هدف از مطرح نمودن چنین سناریوى مى تواند چه‌ باشد و اهداف و انگیزه‌هاى مطرح نمودن چنین اتهام بزرگ با این ابعاد گسترده‌ چه‌ خواهد بود و اگر واقعیت هم داشته‌ باشد امریکا در مقابل این تجاوز و نقض قوانین بین المللى و تهدید امنیت ملى کشورش چه‌ عکس العملل و اقداماتى را اتخاذ مى کند?
در حقیقت با نگاهى به‌ تاریخ ٣٢ سال حاکمیت آخوندى ایران و شکل گرفتن ساختار نظام آخوندى برروى بحران آفرینى و صدور انقلاب اسلامى به‌ بیرون مرزهاى ایران و سیاست و اقدامات اخیر حاکمیت در راستاى پیشبرد این پروژه‌ى شکست خورده‌ که‌ موسس و تدوین گرش خمینى بود و همچنین حمایت و همکارى و ارتباطتنگاتنگ با اکثر نیرو و جریانهاى تروریستى منطقه و آشکار شدن چندین طرح تروریستى رژیم در گـذشته‌ که‌ مى توان در این چهارچوب به‌ انفجار سال ١٩٩٢ بوینس آیرس آرژانتین در سفارت اسرائیل و انفجار ١٩٨٣ بیروت و انفجار ١٩٩٦ برجهاى شهر الخبر عربستان سعودى که‌ در جریان آن ١٩ امریکايى جان خود را از دست داده‌ و بیش از ٣٠ ٠  تن نیز زخمى شدند و همچنین دخالتهاى مستمر رژیم در امور کشورهاى افغانستان و عراق از طریق حمایت شبه نظامیان و گروهاى افراطى این کشورها و نقش رژیم در ترور رفیق حریرى و همچنین تاریخ سیاه‌ آخوندها در ترور دگراندیشان و شخصیتهاى سیاسی آزادیخواه‌ ایران و کردستان در خارج و داخل اشاره‌ نمود و همه‌ این وقایع نشانگر سهم بسزاى اخوندها در گسترش و پیشبرد تروریسم و همچنین ظرفیتهاى همیشگى این رژیم براى از سرگرفتن تروریسم و طراحى ترور در ابعاد سابق مى باشد و شگفت آور نیست که‌ در مرحله‌اى که‌ هر روز مشکل و بحرانى گریبانگیرش مى شود سیاست ترور و حذف مخالفینش را در سطح بین المللى در پیش گرفته‌ باشد و از این طریق هم از مشکلات و معضلات لاینحل پیشرویش بگریزد و هم کشورهاى مخالف خود را دچار رعب و وحشت و ساکت کند. به‌ همین خاطر این احتمال قوى است که‌ سپاه‌ قدس سپاه‌ پاسداران و شخص خامنه‌ایی ولى فقیه‌ نظام آخوندى در پشت اين اقدام تروريستى باشند. باید منتظر نتايج تحقيقات بوده‌ و ببينيم برخورد امريکا و همپيماننش با اين اقدام تروريستى چه‌ خواهد بود?


12 سال و 7 ماه و 23 روز و 12 ساعت و 28 دقیقه پیش

توطئه تروريستى رژيم در ابهام و ترديد

توطئه تروريستى رژيم در ابهام و ترديد

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]