جمعه 

8 آوریل2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

١٠  آبان روز پيشمرگ سازمان خه‌بات کردستان ايران گرامى باد

١٠  آبان روز پيشمرگ سازمان خه‌بات کردستان ايران گرامى باد

جنبش آزاديخواهى ملت کرد در طول تاريخ مبارزاتى، تلاش نموده‌‌‌ از طريق گفتگو و مصالحه‌‌‌ به‌‌‌ حقوق خود نائل آيد. در اين راستا نیز محطاطانه و با آرامش کامل کوشيده‌‌‌ دشمنان را به‌‌‌ اين حقیقت آشکار واقف سازد که‌‌‌ ملت کرد بايد به‌‌‌ حقوق خود و آزادى نائل آيند. اما رژيم سرکش و ديکتاتور آخوندى هرگز به‌‌‌ این واقعیت تن نداده‌‌‌ و به‌‌‌ نداى مردم حق طلب کرد توجه‌‌‌ ننموده‌‌‌ و به‌‌‌ جاى اینکه‌‌‌ حسن نیت ملت کرد در چهارچوب راه‌‌‌ مسالمت آمیز را به‌‌‌ فرصتى مغتنم برشمارند، برعکس زبان خشونت و يورش نظامى را عليه‌‌‌ مردم کرد و خاک کردستان در پيش گرفته‌‌‌اند و کردستان را به‌‌‌ عرصه‌‌‌ آزمایش تسليحات نظامى و ويرانگر خود تبديل کرده‌‌‌اند. جاى تأمل و تأسف است که‌‌‌ همه‌‌‌ مشکلات و مصائب و خسارات وارده‌‌‌ که‌‌‌ به‌‌‌ علت حق نشنوى دشمنان ايجاد شده‌‌‌اند، باز موجب آن نشده‌‌‌ که‌‌‌ دشمنان در مراحل مختلف تاريخ، در اعمال و رفتارشان تجدید نظر نموده‌‌‌ و کشتار و حق کشى و انکار خلق ستمدیده‌‌‌ کرد را پایان دهند. پافشارى دشمنان بر سرکوب و استثمار خلق ستمدیده‌‌‌ کرد و تن ندادن به‌‌‌ راه‌‌‌ حل مسالمت آمیز، موجب ارتقا٠’ حس میهن پرستى و مبارزه‌‌‌ و مقاومت ساکنین کردستان گشته‌‌‌ است. مقاومت و مبارزه‌‌‌اى که‌‌‌ مشروعیت ان در برابر مستکبران و دژخیمان آخوندى که‌‌‌ مصیبت و تاریکى را براى خلقهاى ایران به‌‌‌ ارمغان آورده‌‌‌اند، همانند روز روشن و مبرهن است.
پس از سرنگونى رژیم شاهنشاهى و روى کار آمدن رژیم خمینى ، مردم کردستان امیدوار بودند حقوقشان از جانب حاکمیت تازه‌‌‌ به‌‌‌ قدرت رسیده‌‌‌ تأیید شود، اما علیرغم امیدها خمینى فرمان ضد بشرى جهاد علیه‌‌‌ خلق کرد را صادر کرد و پاسداران و چاقوکشان مزدور رژیم به‌‌‌ کردستان یورش آوردند و در مدت زمان کوتاهى ده‌‌‌هها تن از مردم بی گناه‌‌‌ کردستان را به‌‌‌ خاک و خون کشیده‌‌‌ و به‌‌‌ شهادت رساندند. مردم کردستان که‌‌‌ راه‌‌‌ دیگرى به‌‌‌ جز مقاومت و ایستادگى نداشتند، بالجبار در مقابل حمله‌‌‌ اشغالگران کردستان ایستادگى نموده‌‌‌ و از حقوق مردم و خاک کردستان صیانت نمودند.
درتاریخ این مبارزه‌‌‌ برحق مردم کرد، روزهاى بسیار درخشانى وجود دارند که‌‌‌ جاى بسى افتخار و مایه‌‌‌ شکوه‌‌‌ براى خلقمان مى باشند. دهم آبان ١٣٥٨ یکى از آن روزهاست که‌‌‌ در تاریخ جنبش آزادیخواهى و حق طلبى مردم کرد تابناک و براى همیشه‌‌‌ مى درخشد. در این روز نیروى بزرگ و تا دندان مسلح دشمن موسوم به‌‌‌ (نیروى قدس) و گارد جاویدان سابق به‌‌‌ کردستان یورش آوردند و به‌‌‌ قول خودشان قصد پاکسازى کردستان از نیروهاى اغتشاشگر را داشتند، در یک عملیات اعجاب انگیز با حماسه‌‌‌ و مقاومتى تاریخى، پیشمرگان سازمان خه‌‌‌بات ، تحت رهبرى جناب ماموستا سید جلال حسینى روبرو گشته‌‌‌ و این نیروى عظیم تماما منهدم شدند. در این نبرد ناخواسته‌‌‌، نیروهاى دشمن تلفات بسیارى دادند و شمارى کثیرى نیز اسیر شده‌‌‌ و قریب به‌‌‌ ٧٠  خودروى نظامى نیز در آتش نیروهاى پیشمرگ سوخته‌‌‌ و یک عدد تانک نیز منهدم شد. این حماسه‌‌‌ بزرگ با خون ٨ پیشمرگ قهرمان به‌‌‌ ثبت رسید و خون این عزیزان این حماسه‌‌‌ تاریخى را بزرگتر کرد. این حماسه‌‌‌ قهرمانانه‌‌‌ جام ذهر آتش بس را به‌‌‌ دشمن نوشید و خمینى پس از این ضربه سهمگین و شکست نیروهایش در کردستان، عقب نشینى کرد و گفت: (مردم کردستان من صداى شما را شنیدم). خمینى که‌‌‌ طعم تلخ این خسارات چشمگیر را چشیده‌‌‌ بود در یک توطئه برنامه‌‌‌ریزى شده‌‌‌ موضوع گفتگو را مطرح کردد، البته‌‌‌ از همان ابتدا روشن بود که‌‌‌ پیام خمینى براى حل قضییه ملت کرد نیست و صرفا٠‹ مقصود اتلاف وقت و آماده‌‌‌ سازى براى جنگى بزرگتر است.
سازمان خه‌‌‌بات این داستان و حماسه‌‌‌ بزرگ را به‌‌‌ روز پیشمرگ سازمان خه‌‌‌بات تعیین کرد و هر سال از جانب فعالین و رهروان سازمان خه‌‌‌بات دهم آبان مورد ارج و گرامیداشت قرار مى گیرد. نیروى پیشمرگ دفتر ماموستا شیخ عزالدین که‌‌‌ بعدا در تاریخ پنجم شهریور ١٣٥٩ در صفوف سازمان خه‌‌‌بات کردستان ایران سازماندهى شدند، در راستاى دفاع از خواستها و دستاوردهاى انقلاب و حفاظت از کردستان در سالهاى مبارزه‌‌‌ آزادیخواهى نقش و تأثیرات بسزاى را ایفا نموده‌‌‌ و در زمان حمله‌‌‌ همه‌‌‌ جانبه‌‌‌ رژیم دلیرانه‌‌‌ در مقابل نیروى دشمن ایستادگى نمودند. در طول سالیان مبارزه‌‌‌ انقلابی، پیشمرگان سازمان خه‌‌‌بات علیه‌‌‌ رژیم دیکتاتور آخوندى حماسه‌‌‌هاى بسیار بزرگى همچون نبرد دارساوین و جنگ داخل شهر بوکان و قبغلوجه‌‌‌ و تسخیر دهها پایگاه‌‌‌ بزرگ و در هم کوبیدن چندین ستون بزرگ نظامى رژیم و غیره‌‌‌.... را به‌‌‌ ثبت رسانده‌‌‌اند. جاى جاى کردستان و کوهها و خاک کردستان به‌‌‌ خون پیشمرگان سازمان خه‌‌‌بات رنگین گشته‌‌‌ و همه‌‌‌ شاهد جوانمردى و شجاعت و فداکارى پیشمرگان سازمان خه‌‌‌بات هستند. در تمام سالیان مبارزه‌‌‌ نظامى رهبران و مسئولین سازمان همانند سایر پیشمرگان راهى نبرد و در صف نخست تیمهاى اعزامى قرار گرفته‌‌‌اند، بی تردید تشکیلاتى که‌‌‌ رهبرانش در خطمقدم نبرد با دشمن بوده‌‌‌ باشند و هنگام درگیرى نخستین عکس العملها از سوى آنان صورت گرفته‌‌‌ باشد، نیروى پیشمرگ نیز فداکار و جان نثار خواهند بود. علیرغم اینکه‌‌‌ نیروى پیشمرگ سازمان بسیار دلیر و شجاع بوده‌‌‌اند ، از شرف و کرامت مردمشان نیز صیانت نموده‌‌‌اند و در هر مکانى که‌‌‌ مردم از حضورشان مطلع بوده‌‌‌ باشند احساس آرامش کرده‌‌‌اند. پاکى و صداقت و راستگویی از شاخص ترین ویژگیهاى نیروى پیشمرگ سازمان بوده‌‌‌ و همانا در ادامه‌‌‌ مبارزه‌‌‌ نیز بر این رویکرد و رفتار مصر خواهند بود و در این مقطع زمانى هم علیرغم اینکه‌‌‌ سازمان هیچکدام از راههاى پیشبرد مبارزه‌‌‌ را کنار نگـذاشته‌‌‌، پیشمرگان سازمان با نیروى عقیده‌‌‌ و ایمان و علوم امروزى خود را مسلح نموده‌‌‌ و در هر فرصتى توان مقابله‌‌‌ و روبرو گشتن با شرایط را دارند.
درود بر پیشمرگان قهرمان، به‌‌‌ ویژه‌‌‌ پیشمرگه‌‌‌هاى قهرمانى که‌‌‌ در زندانهاى رژیم با مقاومت در برابر زورگوییهاى جلادان سر فرود نیاورده‌‌‌ و درس بزرگى را به‌‌‌ دشمنان آزادى دادند و حامل پیام شجاعت و مردانگى و اراده‌‌‌ى فولادین در برابر شکنجه‌‌‌ و اعدام جنایتکاران بودند.
باردیگر گرامى باد ١٠  ابان، یادآور پیشمرگهاى قهرمان و شکست ناپذیر سازمان خه‌‌‌بات کردستان ایران.
کمیته‌‌‌ مرکزى
سازمان خه‌‌‌بات کردستان ایران
٩ ابان ١٣٩٠ 


12 سال و 7 ماه و 6 روز و 10 ساعت و 32 دقیقه پیش

١٠  آبان روز پيشمرگ سازمان خه‌بات کردستان ايران گرامى باد

١٠  آبان روز پيشمرگ سازمان خه‌بات کردستان ايران گرامى باد

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]