جمعه 

8 آوریل2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

پلنوم سوم کميته‌ مرکزى سازمان خه‌بات کردستان ايران برگزار گرديد

پلنوم سوم کميته‌ مرکزى سازمان خه‌بات کردستان ايران برگزار گرديد

روز جمعه‌‌‌ ٩ دى ماه‌‌‌ ١٣٩٠  برابر با ٣٠  دسامبر ٢٠ ١١ پلنوم سوم کميته‌‌‌ مرکزى منتخب کنگره‌‌‌ چهارم ، در اردوگاه‌‌‌ مرکزى سازمان خه‌‌‌بات واقع در شهرک توبزاوا(رزگارى) برگزار گرديد. پلنوم با دقيقه‌‌‌اى سکوت و فاتحه‌‌‌ بر روان پاک شهداى کردستان و راه‌‌‌ آزادى آغاز گرديد. سپس کاک باباشيخ حسينى دبيرکل سازمان خه‌‌‌بات کردستان ايران گزارش سياسی و تشکيلاتى خود را به‌‌‌ پلنوم ارائه‌‌‌ نمود و اوضاع عمومى جهان و منطقه و ايران و کردستان و همچنين امورات سازمان را در فاصله‌‌‌ ميان پلنوم دوم تا پلنوم سوم مورد بحث و تجزيه‌‌‌ و تحليل قرار دادند.
دبيرکل، ضمن ارائه‌‌‌ ديدگاه‌‌‌ خود در رابطه با سياست جهانى و نقش و جايگاه‌‌‌ کشورها و همپيمانيهاى جهانى، از جمله‌‌‌ امریکا، روسيه‌‌‌، چين و اتحاديه‌‌‌ اروپا و همچنين سياست کشورها و منافع اقتصادى و شرايط وخيم اقتصاد جهانى و تأثيرات آن بر شرايط سياسی و تغيير و تحولات و تأثيرات آن بر وقايع و رخدادها، به‌‌‌ خيزشهاى مردمى در افريقاى شمالى و (بهار عربی) اشاره‌‌‌ نمودند و در اين رابطه گفت: دوران ذمامدارى کشورهاى ديکتاتور به‌‌‌ پايان رسيده‌‌‌ و ملتها براى احقاق آزاد زيستن و ديکتاتور زدايی کشورهايشان در تکاپو هستند، هرچند استقرار هميشگى دمکراسی در اين کشورها به‌‌‌ زمان و تلاش بيشترى احتياج دارد و راه‌‌‌ سختى پيش روى ملتهاى منطقه است. دبير کل در اين رابطه به‌‌‌ ويژه‌‌‌ به‌‌‌ موضوع سوريه‌‌‌ پرداخت و محکوم دانستن جنايات رژيم بشار اسد در سوريه‌‌‌ ، عليرغم ادامه‌‌‌ و تشديد سرکوب و حمايتهاى رژيم ايران از حکومت سوريه‌‌‌، حاکميت در آن کشور را محتوم به‌‌‌ فنا و نابودى دانست و افق پيروزى مردم به‌‌‌ پاخواسته‌‌‌ سوريا را بسيار روشن توصيف نمودند. ايشان در ادامه‌‌‌ افزود: شرايط سوريه‌‌‌ به‌‌‌ دليل همپيمانى استراتژى حکومت کنونيش با رژيم آخوندى براى مبارزين و آزاديخواهان ايرانى و کردستان بسيار حائز اهميت و حساس مى باشد و در صورت سرنگونى رژيم بعث سوريه‌‌‌ منافع بيشمارى متوجه‌‌‌ کشورهاى منطقه و به‌‌‌خصوص کشور ايران خواهد شد.
در ارتباط با شرايط و اوضاع منطقه، مسائل ترکيه‌‌‌ و کردهاى اين بخش کردستان و همچنين عراق و اقليم کردستان را تشريح نموده‌‌‌ و ايشان در این رابطه گفتند، حل اختلافات و مشکلات عراق به‌‌‌ دليل ساختار مذهبى و ملى آن بسيار دشوار خواهد بود و بر اين باور هستم توافق بر سر جدايی هر کدام از قسمتهاى تشکيل دهنده‌‌‌ عراق به‌‌‌ اقليمهاى فدرال مى تواند به‌‌‌ کاهش تنش و تخاصمات ملى و مذهبى بيانجامد و همچنين تشکيل حکومتى مشترک و فراگير که‌‌‌ حقوق مذاهب و ملتها را رعايت و تضمين نمايد به‌‌‌ اتمام اختلافات کشور عراق کمک شايانى خواهد رساند.
کاک باباشيخ حسينى در ادامه‌‌‌ سخنانشان به‌‌‌ وضعيت ايران و بحرانهاى مضاعف که‌‌‌ گريبانگير نظام آخوندى گشته‌‌‌، اشاره‌‌‌ نمود و گفت: سياستى که‌‌‌ همکنون سردمداران رژيم دنبال مى کنند و همچنين فشارهاى جهانى ، در نهايت به‌‌‌ انفجار خشم و غضب چندين ساله‌‌‌ ملتهاى ايران منجر خواهد شد. در اين قسمت از گفتارش به‌‌‌ بحث انتخابات مجلس نهم رژيم پرداختند و هر گونه‌‌‌ انتخاباتى را در سيستم آخوندى فرمايشى و نمايشى توصيف نمودند و همچنين اتفاق نظر اکثريت اپوزسيون را حول تحريم انتخابات حائز اهميت و مثبت دانستند.
در رابطه با اوضاع کردستان ايشان گفتند: وضعيت کردستان از لحاظ اقتصادى و تامين معيشت زندگى در وخامت قرار دارد و کوچکترين حرکت سياسی و اجتماعى و مدنى ممنوع و کشتن و زندان و شکنجه‌‌‌ طاقت فرسا را بدنبال خواهد داشت. ايشان در ادامه‌‌‌ سخنانش افزود: کردستان همچون گـذشته‌‌‌ براى مقابله‌‌‌ با ديکتاتورها آماده‌‌‌ و از هر فرصتى براى مبارزه‌‌‌ و مقابله‌‌‌ با رژيم استفاده‌‌‌ مى نمايند.
کاک باباشيخ در ادامه‌‌‌ سخنانش به‌‌‌ امورات و وضعيت سازمان خه‌‌‌بات پرداخت و ضمن تشريح کارکرد و مديريت ارگانها و نهادهاى سازمان، عليرغم آنکه‌‌‌ بخشی از فعاليت و کارکردها را مورد انتقاد قرار داد، در مجموع با مدنظر گرفتن امکانات موجود، نتايج فعاليت و مديريت سياسی و تشکيلاتى سازمان را در فاصله‌‌‌ بين ٢ پلنوم مثبت و حائز اهميت قلمداد نمودند. ادامه‌‌‌ فعاليت اعضا و تماميت سازمان را بر روى محوريت سياست اصولى و همسو با شرايط و مراحل گوناگون يادآور گشته‌‌‌ و ضمن تشکر و قدردانى از زحمات اعضاى سازمان چه‌‌‌ در خارج و چه‌‌‌ در داخل، پيشرفت و موفقيت سازمان را مشروط به‌‌‌ اتحاد و روح برادرى ميان اعضا دانسته‌‌‌ و بر آن تأکيد ورزيدند.
پس از ارئه‌‌‌ گزارش کاک باباشيخ حسينى دبيرکل سازمان خه‌‌‌بات، اعضاى پلنوم نقطه نظرات و توجهات خود را در رابطه با گزارش به‌‌‌ ميان آورده‌‌‌ و پس از ارائه‌‌‌ چندين پيشنهاد، اعضاى پلنوم، گزارش را تصويب کردند . با تکيه‌‌‌ بر گزارش دبيرکل، سياست و مديريت آينده و برنامه‌‌‌ريزى و امورات ارگانها و سازماندهى سازمان مورد بررسی و تحليل قرار گرفت.
عصر روز اول پلنوم سوم کميته‌‌‌ مرکزى بررسی کار و فعاليتهاى سازمان در فاصله‌‌‌ دو پلنوم آغاز گرديد و فعاليت کميسيونها و ارگانها مورد بحث و بازبينى قرار گرفته‌‌‌ و چندين محور ديگر از جمله‌‌‌ مواضع و سياست سازمان در رابطه با مسائل مهم و فعاليتهاى آينده‌‌‌، با دقت مورد بازنگرى قرار گرفتند. شايان ذکر است حاصل کار پلنوم اتخاذ و تصويب چندين موضع مهم و همچنين بازنگرى و تغييراتى در سطح تشکيلات و ارگانهاى سازمان بود.
پلنوم تصميم گرفت انتخابات مجلس نهم رژيم ، که‌‌‌ در ١٢ اسفند امسال برگزار خواهد شد، تحريم نمايد و در اين رابطه با اطلاع رسانى به‌‌‌ مردم کردستان بکوشد. همچنين نزديکى بیشتر با نيرو و جريانهاى کردستان سوريه‌‌‌ و تورکيه‌‌‌ يکى از وظايف آتى کميته‌‌‌ مرکزى خواهد بود. يکى از تصميمات مهم پلنوم سوم سازمان، تلاش براى گسترش افکار مخالف با جنگ برادرکشى در کردستان خواهد بود. در جريان پلنوم تصميم گرفته‌‌‌ شد، براى اداره‌‌‌ امور و اجراى وظايف سازمان و مشاوره‌‌‌ دبيرکل، کارگزارى در کميته‌‌‌ مرکزى تعيين شود. انتخاب کارگزار از طريق راى گيرى بوده‌‌‌ و در مدت زمان ميان هر پلنوم اين انتخابات دوباره‌‌‌ برگزار مى گردد. عنوان و چهارچوب کميته‌‌‌ اروپا تغيير کرد و از اين به‌‌‌ بعد کميته‌‌‌ اروپا با ساختارى وسيعتر تحت نام ارتباطات خارج کشور سازمان خه‌‌‌بات، در همه‌‌‌ کشورها به‌‌‌ وظايف خود عمل خواهد نمود. بازنگرى آيين نامه‌‌‌ ارگانهاى سازمان يکى از بحثها و تصميمات پلنوم بود. مسئول و چهارچوب کار قسمتى از ارگانهاى سازمان همچون کميسيون سياسی نظامى و کميسيون ارتباطات تغيير يافت و نمايندگى هولير و سليمانيه‌‌‌ ادغام و از اين به‌‌‌ بعد ارتباطات کردستانى کميته‌‌‌اى مى باشد که‌‌‌ توسط عضو کميته‌‌‌ مرکزى اداره‌‌‌ مى شود.
پلنوم سوم سازمان خه‌‌‌بات در ١١ دى ماه‌‌‌ ١٣٩٠  برابر با ١ ژانويه‌‌‌ ٢٠ ١٢ پس از ٣ شبانه‌‌‌ روز کار بی وقفه‌‌‌ به‌‌‌ کار خود پايان داد.
سرنگون باد رژيم ددمنش آخوندى
پیروز باد مبارزه‌‌‌ حقطلبانه‌‌‌ مردم کردستان
سازمان خه‌‌‌بات کردستان ايران
کميته‌‌‌ مرکزى
١١ دى ١٣٩٠ 


12 سال و 5 ماه و 23 روز و 10 ساعت و 11 دقیقه پیش

پلنوم سوم کميته‌ مرکزى سازمان خه‌بات کردستان ايران برگزار گرديد

پلنوم سوم کميته‌ مرکزى سازمان خه‌بات کردستان ايران برگزار گرديد

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]